8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Apple developer program & creditcard

Hallo allen,

De afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met het leren van Swift, met het doel uiteindelijk het een en ander samen te stellen wat ik ook in de App Store hoop te krijgen.

Ik weet dat het $99 kost om iets daadwerkelijk ter goedkeuring te kunnen plaatsen. Maar hoe zit het met verplichte creditcardbetaling? Ik las in eerdere (en veel oudere) topics al dat het een creditcard moet zijn op de naam van diegene. Ik heb zelf dus geen creditcard, maar meerdere mensen zijn bereid om het bedrag mij voor te schieten. In dit geval is het meesturen van een identiteitsbewijs verplicht. Maar ik kan in de documentatie van Apple alleen info vinden over Amerikaanse identiteitsbewijzen. Hoe zit dit met een Nederlands exemplaar? Volstaat een Nederlandse identiteitskaart ook, of heb ik een paspoort nodig? Die ik dus ook niet heb …

Als alternatief kan ik nog een prepaid creditcard aanschaffen. Zijn er mensen hier die daarmee succesvol hun licentie hebben kunnen betalen?

Ik hoor het graag.:)

Groeten,

Appelschil

Inactief
    Anoniem

Je hebt pas een dev account nodig wanneer je app helemaal klaar is en je het wil submitten. Ik weet niet hoever je al bent in het ontwikkelen van je app, maar als je nog niet ver bent (en dat maak ik op uit je bericht), zou ik gewoon nog even wachten. Misschien heb je tegen die tijd al wel een CC.

Uit de documentatie:

if you are paying by credit card and enrolling as an individual, you must use your own credit card to complete your purchase. If you do not, your enrollment will be delayed and you will be asked for a copy of your government-issued photo identification.

Dus een identificatiekaart of rijbewijs kan ook.

Bijdrager
    Shmoo

Ik mag hopen dat je een Mac app aan het maken bent anders is de teleurstelling mogelijk groot als je merkt dat het nog best moeilijk is om die 99,- investering terug te verdienen via de iOS App Store. ?

Inactief
    Anoniem
    koen op 02 juni 2016

Je hebt pas een dev account nodig wanneer je app helemaal klaar is en je het wil submitten. Ik weet niet hoever je al bent in het ontwikkelen van je app, maar als je nog niet ver bent (en dat maak ik op uit je bericht), zou ik gewoon nog even wachten. Misschien heb je tegen die tijd al wel een CC.

Uit de documentatie:

if you are paying by credit card and enrolling as an individual, you must use your own credit card to complete your purchase. If you do not, your enrollment will be delayed and you will be asked for a copy of your government-issued photo identification.

Dus een identificatiekaart of rijbewijs kan ook.

De app is inderdaad nog niet klaar, maar het schiet lekker op. Ik wil dus pas komende zomer daadwerkelijk een dev-account aanschaffen. Maar het is nooit weg van tevoren al wat informatie in te winnen.

Dat had ik inderdaad gelezen, ik vroeg me daarom ook af hoe ik dit moest opvatten. En of dit ook voor nationale documenten geldt voor buiten Amerika, zoals onze nationale identiteitskaart. Maar ik ga dus voor het gemak maar even vanuit dat dat zo is.

Sleutelbeheerder
    Night

Er staat niet bij wélke overheid (van welk land). Als het maar de overheid is. Dus ik denk niet dat je daarmee in de problemen komt. Het enige wat er kan gebeuren is dat er vertraging optreedt in de accreditatie t.o.v. het geval dat je wel een eigen CC zou hebben.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 02 juni 2016

Ik mag hopen dat je een Mac app aan het maken bent anders is de teleurstelling mogelijk groot als je merkt dat het nog best moeilijk is om die 99,- investering terug te verdienen via de iOS App Store. ?

Volgens mij maakt het niet echt uit voor zulke teleurstelling wanneer je precies de account maakt, gezien de twee niks met elkaar van doen hebben, behalve dan dat de teleurstelling altijd pas na de datum van betaling zal komen.

Inactief
    Anoniem
    Inactief
    Anoniem

Thanks. Ik heb het vooral doorgekregen door deze YouTube-tutorials te gebruiken: https://www.youtube.com/channel/UCDIBBmkZIB2hjBsk1hUImdA. Aanrader!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.