8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dicespark

Apple Cube?

Ik ben erover aan t denken om een apple Cube te kopen. Omdat ie zo mooi is.
    Ik wil er wel graag OSX op draaien, om een beetje te email internet je weet.

Ik las alleen iets dat er standaar geen geluidspoorten opzitten, maar dat die via USB aangesloten zouden moeten worden? Hoe zit dat precies?

En het aansluiten van een VGA monitor is geen probleem?

En is het mogelijk om OSX te draaien? (internet zegt van wel, mits genoeg geheugen)

bedankt voor t meedenken,

p.s. oh ja, ik zag ook een duitse site via dit forum, waarop richtprijzen voor 2e hands macs op staan, heeft iemand dat linkje bij de hand?

Bijdrager
    mhrenes

Apple Cube heeft standaard een Ati Rage videokaart met een ADC en een VGA poort dus een gewone (analoge) VGA monitor is geen probleem.

OS X draait erop maar verwacht geen snelheidsmonster. De processor is niet de snelste en de videokaart ondersteunt geen Quartz Extreme (en zeker geen Core Image) dus vrijwel alle grafische zaken moeten door de CPU gedaan worden.
    Voor internet en een beetje mailen geen onoverkomelijke problemen maar open vooral niet teveel applicaties tegelijk.

Ik heb in mijn Cube de standaard harde schijf vervangen door een snellere (overigens, maximaal 128 GB wordt door de Cube herkend), meer geheugen (nu 1024 MB) en een geflashde Radeon 7000 (geeft tenminste Quartz Extreme en is fanless).

Standaard heeft een Cube geen audio-aansluitingen. Origineel werden ze geleverd met een USB speakerset waar dus ook de audio-hardware in zat.
    Een niet te dure oplossing is de iMic (rond de 30-40 EUR) waar je een speakerset op kan aansluiten. Heb je meteen audio-in.

Het is nog steeds een mooie Mac ! Succes met de zoektocht. Een duitse site met richtprijzen ken ik niet, maar volgens mij doet een cube tussen de 300-600 EUR afhankelijk van de meegeleverde zaken (toetsenbord, muis, speakers, TFT) en de kwaliteit van de case (die is behoorlijk kwetsbaar).

Bijdrager
    Xigh

Prachtige dingen, ik heb het ook overwogen maar om financiele redenen toch niet gedaan, maar het geld brand weer in m’n zakken:wink:

Op Tweedehandsmac.nl staan er drie. Eentje voor ongeveer 600 euro inclusief alles eigenlijk, scherm, muis, microfoon, speakers, etc.

Verder nog eentje voor 250 euro met toetsenboard en muis en een verloopkabeltje naar VGA (maar die zit geloof ik standaard bij iedere Mac).

Én eentje die waarschijnlijk voor jou wel interessant is:

Een geupgrade Cube: Sonnet Encore 1.8 GHz processor, Ati rage 128 Pro 32MB, 1,5 GB intern geheugen, Seagate 128 GB 7200 rpm hardeschijf. inclusief goede voeding!
    De cube is een collectors item en verkeerd in perfecte staat en werkt perfect!
    Wordt alleen verkocht aan een echte apple fan!

Voor 600 euro. Die laatste is sneller dan de gemiddelde Mini, dus daar moet je toch wel mee overweg kunnen. Het is dat ik zelf nu net een G5 gekocht heb, maar anders was die laatste toch absoluut interessant.

Bijdrager
    mhrenes

Apple Cube heeft standaard een Ati Rage videokaart met een ADC en een VGA poort dus een gewone (analoge) VGA monitor is geen probleem.

OS X draait erop maar verwacht geen snelheidsmonster. De processor is niet de snelste en de videokaart ondersteunt geen Quartz Extreme (en zeker geen Core Image) dus vrijwel alle grafische zaken moeten door de CPU gedaan worden.
    Voor internet en een beetje mailen geen onoverkomelijke problemen maar open vooral niet teveel applicaties tegelijk.

Ik heb in mijn Cube de standaard harde schijf vervangen door een snellere (overigens, maximaal 128 GB wordt door de Cube herkend), meer geheugen (nu 1024 MB) en een geflashde Radeon 7000 (geeft tenminste Quartz Extreme en is fanless).

Standaard heeft een Cube geen audio-aansluitingen. Origineel werden ze geleverd met een USB speakerset waar dus ook de audio-hardware in zat.
    Een niet te dure oplossing is de iMic (rond de 30-40 EUR) waar je een speakerset op kan aansluiten. Heb je meteen audio-in.

Het is nog steeds een mooie Mac ! Succes met de zoektocht. Een duitse site met richtprijzen ken ik niet, maar volgens mij doet een cube tussen de 300-600 EUR afhankelijk van de meegeleverde zaken (toetsenbord, muis, speakers, TFT) en de kwaliteit van de case (die is behoorlijk kwetsbaar).

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    karllaurent

Mooi,
    Mijn vaders Cube draait nog steeds feilloos op OSX3 en dient als enig platform voor zijn Nikon-diascanner die (ca 2000 euro) niet wordt geupdated naar OSX4!
    De Cube zou de update mogelijk net aan wel kunnen, de diascanner niet dus (volgens Nikon).
    Voor alle andere toepassingen werkt mijn vader met zijn Intel iMac en heeft hij zijn vinger aan de pols van wat er op IT gebied gebeurt.

Bijdrager
    Barabas2005
    ”karllaurent”

Mooi,
    Mijn vaders Cube draait nog steeds feilloos op OSX3 en dient als enig platform voor zijn Nikon-diascanner die (ca 2000 euro) niet wordt geupdated naar OSX4!

Haha, dat is vrijwel met elke dia/film scanner. Zelfs voor mijn peperdure Minolta SE5400 werden na een paar jaar geen nieuwe drivers meer gemaakt. Gelukkig werkt hij nog wel in 10.4 (hopelijk ook later in 10.5).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.