8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    biermug

apple cube upgrade…..

van alle apple computers vind ik de cube toch wel een van de mooiste…

nou vroeg ik me af om het rendabel zou zijn als ik een tweede hands cube zou kopen voor ongeveer 1400 euro om die dan een upgrade te geven,

heeft iemand hier ervaring mee.

Bijdrager
    Schorpioen

Ik draai al twee jaar op een Cube en ik wet niet wat je precies wil opdaten maar bij mij werkt alles prima:mrgreen:

Bijdrager
    Stof

Ik heb met dezelfde gedachte gelopen, maar het niet gedaan. Het is alleen rendabel als je het design van de Cube hééééééél zwaar meetelt.

Als referentiemodel kun je het beste de iMac 17″ 1GHz nemen. Die kost €2.260 inclusief scherm. Om de cube op een (enigszins) gelijkwaardig niveau te brengen heb je nodig: een 1Ghz G4 upgrade, een ATi Radeon geschikt voor de Cube, een grotere HD. Dat kost je wel €1.000. Tel dat op bij de kosten voor de Cube (€1.200) en een 17″ TFT scherm (minimaal €700) en je komt op €2.900. Als je genoegen neemt met de 17″ CRT Apple studio display dan wordt het verschil al kleiner.

Dit is een grove schatting van de kosten, maar je moet je zelf dus afvragen of het design van de Cube je dus minimaal €500 meer waard is dan het design van de iMac… Succes met twijfelen:lol: .

Bijdrager
    Sage

Je kan beter de goedkoopste PowerMac kopen. Deze kan je later veel beter upgraden dan de cube. De cubu is sowieso al redelijk oud en omdat hij zo klein is moeten er speciale kaarten in cube die kleiner zijn.

Er zijn tegenwoordig redelijk goede CPU upgrades voor de cube als je verder niks wilt upgraden. Deze gaan tot dual 1,25Ghz en zijn meestal sneller dan de dual 1,25Ghz van Apple zelf omdat deze upgrade meer L3 cache hebben.

Powerlogix, dacht ik, had die dual 1,25Ghz voor de Cube. Op de Apple site zelf stond eerst een filmpje hoe je cube precies uit elkaar haalt. Dit staat vast nog wel ergens anders op internet.

Veel succes!:)

Bijdrager
    Torz

1,25 das snel ,maar de bus blijft 100!!

Bijdrager
    davedive

Hallo,

Als gelukkige cube-eigenaar ben ik ook wel eens zijdelings op zoek naar upgrades en dan kan je niet buiten volgende website : http://www.cubeowner.com

Voor mezelf staat op mijn lijstje :
    – hdd seagate cuda IV 80gB (reeds voltooide upgrade : fantastische schijf doordat ze ultrastil is)
    – nvidea 2mx kaart (eentje die uit een tower g4-komt) : dit lijkt mij de enige kaart die je mits een beetje aanpassen van ‘snelheid’ zonder ventilator in een cube krijgt. (P.S. als er iemand zo’n kaart over heeft of ter beschikking mag je mij altijd mailen)
    – processor upgrade : nog een beetje wachten tot de prijs nog een beetje zakt.

1400 euro voor een cube vindt ik echter wel wat veel : in een zotte bui, net nadat hij uitgekomen was, heb ik mijn dealer eens prijs laten maken voor een nieuwe imac met overname van mijn cube + 15″ studio display en totaal was een belachelijke 1000 euro. Gelukkig was het zo’n belachelijk aanbod want ondertussen zou ik toch wel eerder de bovenvermelde upgrades uitvoeren dan een nieuwe imac (enkel mijn persoonlijke voorkeur hoor)

De cube is een fantastisch toestel die je in een volstrekte stilte laat werken, ik zou er nu niet snel afstand van doen.

Groetjes
    Davedive

Bijdrager
    Stof
    ”davedive”

De cube is een fantastisch toestel die je in een volstrekte stilte laat werken, ik zou er nu niet snel afstand van doen.

Maar als je de door jou gewenste CPU-upgrade doet naar 1GHz+ dan kom je toch niet onder een CPU-fan uit?

P.S. Er is ook een aantal ATi Radeon videkaarten voor de Cube geleverd zonder fan, maar dat is waarschijnlijk een productiefoutje geweest:| .

Bijdrager
    davedive

inderdaad, de huidige zijn met een ‘ultrastille’ ventilator (wat dit van geluidsniveau geeft kan ik mij echter niet voorstellen.

Het is echter wel zo, denk ik dat hoe later de processor (type) hoe minder hitte hij teweegbrengt aan eenzelfde snelheid (evolutie in design?) dus ik wacht nog wel even.

davedive

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.