4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    reddog

Apple corrupt?

Volgens downhillbattle wel!
    Zitten er trouwens auteursrechten op de look and feel van Apple?

http://www.downhillbattle.org/itunes/

:o

Bijdrager
    sally

Mooi verhaal, en mooi gedaan. Was al niet van plan om ooit een liedje in de Apple Music Store te kopen. Vind het ook behoorlijk irritant dat Apple (Steve Jobs) een veel te mooi verhaal maakt van het aanboren van een gat in de markt voor luie mensen.

Bijdrager
    Sad

Hmmzzz…. mijn humble opinion:

Uiteraard doet Apple hetzelfde als de platenmaatschappijen, ze verkopen muziek en naaien de artiest, zoals op deze site gezegd wordt. Maar er is 1 verschil: ze bieden de consument wat hij/zij wil. Als ik 1 track van een CD wil hebben dan kan ik die nu kopen zonder dat ik gedwongen wordt om de andere rommel van die CD te kopen. Komt dat omdat ik een zeik-consument ben? Nee dat is mijn wens nu en ik kan het krijgen bij Apple. En ik kan het liedje op mijn Mac, in de auto of op mijn iPod beluisteren.

Wat artiesten moeten doen is hun eigen muziek gratis verspreiden. Dat is waar internet over gaat. Als je artiest bent maar geld wilt verdienen, laat je fans dan betalen voor je muziek en verspreid het zelf. Als je vind dat 99 cent voor een track te duur is, vraag dan minder geld. Je kan ook geld verdienen met optreden en merchandise!

Het zijn de artiesten ZELF die deals sluiten met de muziekmaatschappijen, of het nou Sony, Apple of Warner is. Je tekent een deal waar je het mee eens bent. Als je het er niet mee eens bent dat je genaaid wordt en dat de maatschappij er zelf met het meeste geld vandoor gaat, teken dan niet. Zo simpel is het.

Apple heeft een revolutie ontketend door iets te bieden waar miljoenen mensen op zaten te wachten: een alternatief voor p2p filesharing dat goede kwaliteit bestanden biedt, niet illegaal is en waar je vooraf previews kan beluisteren. Als je je als artiest genaaid voelt omdat je maar 3 cent van elke verkochte track krijgt, prima, teken die deal dan niet en laat iedereen dan maar kazaa leegtrekken en dan krijg je niets.

p.s. en ja ik ben zelf ook een artiest(je) met 2 demo’s, een album, een single + clip + 12 inch op mijn naam(pje).

Bijdrager
    michelvdb

Leuke spoof website!
    :P

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.