11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Apple controle over krantenabonnementen

Begint Apple nu niet te ver te gaan met zijn controle-fobie?

Zelfs de krantenuitgevers worden die houding beu. Willen ze op die manier de krant nog op de iPad ?

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=HP34VTKB

Bijdrager
    KarelWillem

Even rustig ademhalen.:lol:

Het is vooral een verhaal dat bestaat uit het woord ‘zou’.

Apple zou de kranten tot 31 maart geven om hun apps in regel te brengen. Vanaf dat moment zouden krantenabonnementen in iPad-vorm nog alleen mogen worden verkocht via de iTunes App Store, de eigen online winkel van Apple. Daarbij zou Apple de lijst van alle betalende abonnees in handen krijgen. Mogelijk zou Apple tegelijk ook 30 procent van de inkomsten uit abonnementenverkoop op iPad naar zich toetrekken…

Bijdrager
    JaNiintendo
    mowat op 14 januari 2011

Begint Apple nu niet te ver te gaan met zijn controle-fobie?

Fobie is angst voor iets.

Het is eerder een tic o.i.d. :sarcastic:

Bijdrager
    mowat

@KarelWillem

De Volkskrant spreekt wel in termen van Apple gaat … , Apple wil … , Appel zal… en nergens als Apple zou … :wink:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/1824436/2011/01/14/Apple-wil-meer-geld-voor-iPad-kranten.dhtml

Niet dat ik er van wakker lig , maar er is toch wel een trend van steeds meer controleren …
    Zelfs het bekende Belgische Snoeck’s jaarboek word door Apple afgewezen omdat er ergens misschien wel een blote borst instaat.

@ JaNiintendo :
    Je kan misschien het zo zien als de angst om iets “niet” onder conrole te hebben ..?
    Maar ik kan met je meegaan , het heeft ook wel iets van een ( vervelende) tic.:wink:

Bijdrager
    tarun

De oplossing lijkt me simpel. Een uitgever zorgt ervoor dat je moet inloggen om gratis te kunnen downloaden. Voordat inloggen moet je registeren en betalen (per periode of aantal downloads).

Bijdrager
    KarelWillem
    mowat op 14 januari 2011

…De Volkskrant spreekt wel in termen van Apple gaat … , Apple wil … , Appel zal… en nergens als Apple zou … :wink:…

Eigenlijk is er helemaal niets aan de hand.
    De regels van het spel waren iedereen al duidelijk.
    Apple benadrukt alleen dat deze regels nu ook echt toegepast zullen gaan worden, waar nu nog een hoop door de vingers werd gezien.

De uitgevers hebben even kunnen experimenteren en hebben de gelegenheid gekregen de boel op orde te krijgen.
    Diegene die dat niet hebben en zich niet conformeren aan de van te voren bekende regelgeving van Apple hebben nu een probleem.

Ze doen alleen nu net of Apple plotsklaps de boel heeft gewijzigd.
    Dat is dus niet waar, de boel wordt alleen nu echt streng toegepast.

Dat proef ik in ieder geval uit beide – elkaar iets tegensprekende – artikelen.

Bijdrager
    Vinhelper

Tsja, een veelvoorkomend fenomeen in de media.

OMT: misschien verdwijnt de homeknop van iPad en iPhone.

Nu.nl: volgende iPad en iPhone zonder knoppen

:angry: Verder verdraaien lukte niet, denk ik, bij nu.nl.

Bijdrager
    mowat

Heel persoonlijk heb ik toch af en toe het gevoel dat Apple aan het worden is ( of wil worden) wat het in 1984 veroordeeld heeft … :innocent:

http://www.youtube.com/watch?v=HhsWzJo2sN4

Bijdrager
    Brainy

Jongens kunnen we dit op 1 plaats houden anders moeten onze moderators het topic weer sluiten..

Dus graag hier verder

Bijdrager
    Yaris

@Brainy: dat is een andere site. We hebben natuurlijk liever dat jullie hier verder discussiëren.

Bijdrager
    Hansi2124

:lol:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.