7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iJuggle

Apple Component AV-kabel of Compositie AV-kabel

Alleen de compositiet staat in de nederlandse store… Maar ik wil die waar ook een los snoer voor de audio bij zit, of zit dat in geen 1?

Waarom kan ik deze alleen in de VS kopen?

Of is dit (ook de video) het niet waard?

Kan ik mijn ipod aansluiten op de computer en stereo tegelijk (ja ik heb ook een universal dock)

( dus is de kwaliteit van de films wel zo goed dat het er nog wel uitziet op de tv?)

BVD Lucas

Bijdrager
    Pieterr

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134031

Wat heb je precies voor iPod?
    Wil je films kijken op je Mac terwijl je de audio via je stereo afluistert?
    Ik snap nog niet helemaal wat je zoekt…

De component kabel hebben ze overigens ook in de Nederlandse Apple Store. En ja, daar zitten ook de rood/witte tulpjes bij voor audio. Let er wel op dat je een recente (“HD Ready”) TV moet hebben om zo’n component (YPbPr) kabel aan te kunnen sluiten.

Bijdrager
    iJuggle

oke, maar is er ook een pakket, waar die audio kabel (dat is troch een losse kabel dus die niet vast ziet aan de component) en een geel wit rood stekkertjes in zit, + oplader?

Dan kan ik ipod op mn stereo aanluiten
    af en toe op de tv voor een filmpje
    en ik heb binnenkort een classic (nu video 5.5g)
    En dat hij aangesloten staat op de computer

Bijdrager
    Pieterr

Bij een component-AV-kabel heb je 3 tulpjes voor video (groen/blauw/rood voor Y/Pb/Pr) en 2 tulpjes voor audio (wit/rood voor L/R).
    Bij een composite-AV-kabel heb je 1 tulpje voor video (geel) en 2 tulpjes voor audio (wit/rood voor L/R).
    Die oplader is bij beide kabels inbegrepen.
    Met beide sets kun je de iPod op je stereo aansluiten.
    En via de (met de iPod meegeleverde) USB kabel kun je hem op je computer aansluiten.

Het enige waar je op moet letten is of je een nieuwe of een oude TV hebt (wel of geen component ingangen). De composiet kabel werkt op zowel nieuwe als oude TVs. Maar de component kabel geeft betere video (als je TV de ingangen heeft).

Bijdrager
    iJuggle

oke
    dus ik kan de composite kabel ook op mn stereo aansluiten, alleen hem dan 1 tulpje over

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. In dat geval gebruik je i.d.d. alleen rood en wit voor audio.

In dat laatste geval heb ik trouwens een goedkoop alternatief voor je:
    http://mijnwebwinkel.nl/winkel/etak/?menu=article&categoryID=201639&articleID=5392639

Deze kabel werkt op alle iPods en iPhones met dock-connector.
    Op de nieuwe iPhones en iPod touch met firmware 2.1 werkt de video NIET.
    Als audio-connector zijn ze echter uiterst geschikt en een stuk goedkoper dan die van Apple.

Ze zijn op voorraad en direct leverbaar.

Bijdrager
    Gothenburg

Weet iemand trouwens of de Apple AV kabel compatible is met de voorganger van de Universal dock?

ps de dock met de zwarte rode IR ontvanger er op en de s-video uitgang. De video maakt mij niet uit maar de audio des te meer:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.