27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    nooki

Apple component AV kabel niet bedoeld voor de iPhone?!?

Vandaag heb ik bij de kijkshop een apple component AV kabel op de kop getikt voor 15 euro:)

Ik was natuurlijk dolblij, maar toen ik mijn iPhone 3g op mijn tv aansloot, kreeg ik de melding: “deze accessoire is niet bedoelt voor de iPhone”
    Verder gebeurt er niets… geen geluid, geen beeld. De iPhone laad wel op

Alles is echt aangesloten zoals het moet, en de kabel hoort gewoon te werken met de iPhone (dat staat op de doos, en op internet: http://store.apple.com/nl/product/MB128ZA/B?fnode=MTY1NDAzOQ&mco=MjI2MzY0MA#overview )

Doe ik iets verkeerd, moet ik ergens iets aanzetten, of instellingen veranderen? Help!

Bijdrager
    bedhead
    ”nooki”

…kreeg ik de melding: “deze accessoire is niet bedoelt voor de iPhone”

Hopelijk meldde de iPhone “Dit accessoire is niet bedoeld voor de iPhone.”

Spelling op dit forum is in het algemeen een heikel punt.

(geen persoonlijke aanval op jou, nooki).

Nu goed ontopic: was het een echt Apple accessoire? Of een namaakje?

Bijdrager
    nooki

ik heb dyslexie, wat uiteraard een goed excuus is

Inactief
    Anoniem

Je kan alleen video afspelen op je tv met die kabel geloof ik.

maar waarom hij het dan niet doet bij jou ??

Bijdrager
    bedhead

Heb je al eens geprobeerd met een videootje?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    bedhead

Als Pieterr antwoordt,is het altijd raak. Thanks mate :).

Bijdrager
    nooki

Ik heb gewoon die van apple gekocht. daarom snap ik ook niet, waarom ik deze melding krijg

Bijdrager
    bedhead

Lees die link even door nookie, dan zal je al heel wat verder staan. Indien nog vragen, shoot :).

Bijdrager
    nooki

misschien ben ik gewoon dom ofzo, maar ik zie echt niet hoe die link helpt…

Ik heb gewoon de originele apple component av kabel. Als ik heb in plug, krijg ik de melding dat het niet gemaakt is voor de iphone, en ik krijg geen beeld/geluid. Ook niet wanneer ik een video afspeel.

echt, als ik iets over het hoofd heb gezien, zeg het me

Bijdrager
    Pieterr

Heb je deze kabel (rood,groen,blauw) gekocht?
    Zo niet, heb je een link naar een pagina op de Apple website welke kabel dan wel precies?

Bijdrager
    nooki
    ”Pieterr”

Heb je deze kabel (rood,groen,blauw) gekocht?

Dat is de kabel die ik heb gekocht.

Bijdrager
    Pieterr

De foutmelding krijg je op je iPhone te zien, neem ik aan, en niet op je TV.

Misschien heb je hier iets aan:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=350765
    http://www.iphoneclub.nl/forum/f28/iphone/f31/problemen/12590-this-accessory-not-made-to-work-with-iphone.html

Bijdrager
    nooki

oke, inmiddels heb ik geblazen, gepoetst, gerestored, maar het probleem blijft.

ik heb de audio kabels direct op mijn stereo aangesloten, en dan krijg ik wel geluid, maar nog steeds geen beeld.
    morgen komt er iemand eten die ook een iPhone heeft. Ik zal het met zijn iPhone proberen, dan weet ik of het mijn telefoon is, of de kabel, die het probleem veroorzaakt.

Bijdrager
    bian

Heb deze ook gekocht voor m’n iphone 3gs. Ik kreeg ook dezelfde melding en opladen werkte niet. Meteen teruggebracht.

Bijdrager
    nooki

Hmm, vreemd, opladen werkt bij mij wel.

maar, als deze kabel dan op alle iPhones niet werkt, hoe verbind je dan je iPhone met de tv?

Bijdrager
    bedhead

Nooki, blijkbaar zit je met een lastig probleem aangezien er nog niet echt reacties gekomen zijn die je hebben kunnen helpen. Ikzelf heb zo geen kabeltje, maar ik kan je wel zeggen: probeer morgen eens me die iPhone van je kameraad. Gaat het daar ook niet mee, dan zou ik met je kabel terug naar de winkel gaan, dan moet het daaraan toch gelegen zijn.

Hou ons in ieder geval op de hoogte en hopelijk is het euvel snel verholpen dat je van je aankoop kan genieten.

Bijdrager
    MacSjon

Misschien een domme opmerking maar heb je de kabel aangesloten op een dock of rechtstreeks op de iPhone? Volgens mij werkt het alleen via een dock (geen idee of er verschil is tussen iPhone dock en Univereel dock?).

Bijdrager
    Pieterr
    ”nooki”

ik heb de audio kabels direct op mijn stereo aangesloten, en dan krijg ik wel geluid, maar nog steeds geen beeld.

Ok. De kabel en je iPhone doen het dus gewoon.

Waar heb je de video-connectors van de kabel precies op aangesloten? Je hebt een component-kabel (Rood, Groen, Blauw) gekocht die je op de component-ingangen van je TV moet aansluiten (en dus niet op de gele tulp, de ”composite” video-ingang).

Heb je op je televisie de juiste bron geselecteerd? Dan kan meestal door meerdere keren op een AV-toets te drukken.

Bijdrager
    nooki

http://support.apple.com/kb/HT1454?viewlocale=nl_NL
    op de apple support pagina waar je uit komt als je de link hierboven volgt, staat dat wel of geen dock geen verschil hoort te maken. Maar ik gebruik de kabel zonder dock.

Ook wanneer ik de kabels nergens op aangesloten heb, en dan in de iphone plug, krijg ik de melding dat deze accessoire niet voor de iphone bedoeld is.
    En ik weet zeker dat ik het goed heb aangesloten, en de juiste bron heb geselecteerd. Vanavond weet ik of het de kabel of de iPhone is. Ik houd jullie op de hoogte
    :wink:

Bijdrager
    nooki

Oke, ik heb het nu met een andere iPhone geprobeerd, en weer niets, krijg de melding dat de accessoire niet voor de iPhone is, weer geen beeld/geluid

er zit dus niets anders op dan terug brengen… maar, wat zeg ik in de winkel?

Bijdrager
    bedhead
    ”nooki”

Oke, ik heb het nu met een andere iPhone geprobeerd, en weer niets, krijg de melding dat de accessoire niet voor de iPhone is, weer geen beeld/geluid

er zit dus niets anders op dan terug brengen… maar, wat zeg ik in de winkel?

Je zegt gewoon wat je hier tegen ons gezegd hebt. Lijkt me toch iets met die kabel te zijn. Dan moet je een andere eisen.
    Post je het vervolg ook?

Thanks!

Bijdrager
    nooki

vandaag ben ik met de kabel terug gegaan naar de winkel (kijkshop)

Helaas werken daar brain-dead-monkeys, die de kabel simpelweg retour hebben genomen, en mij het aankoopbedrag terug gaven. Waarschijnlijk om vervolgens gewoon weer aan de volgende klant door te verkopen.

Bijdrager
    ndejong

Mischien toch iets te maken dan met OS 3? Er zijn veel accessoire die niet meer werken na de 3.O update

Bijdrager
    KarelWillem

Er is maar één kabel die voor de volle 100% met zekerheid werkt.
    En dat is de originele en nieuwste AV-kabel van Apple zelf.

Je kunt geluk hebben met een oude iPhone of met oude firmware.
    Maar de kans dat je dan pech hebt met de eerste de beste firmware update is levensgroot.

De kabel die de Kijkshop verkoopt is dus
    A: óf niet origineel
    B: óf niet het laatste model
    C: óf een combinatie van A en B

Bijdrager
    nooki

maar, dan zouden mensen die een jaar geleden een iphone gekocht hebben, en een kabel, nu die niet meer kunnen gebruiken

een kabel die op apple.com 45 euro kost

dat is toch te gek voor woorden…. en dat allemaal zodat andere bedrijven de kabel niet na kunnen maken… ik vind het wel een beetje belachelijk. Het klinkt mij een beetje als een heksenjacht in de oren

Bijdrager
    KarelWillem
    ”nooki”

maar, dan zouden mensen die een jaar geleden een iphone gekocht hebben, en een kabel, nu die niet meer kunnen gebruiken…

Nee. Elke AV-kabel die door Apple ooit is verkocht met de melding ‘geschikt voor iPhone’, werkt nu nog steeds met je iPhone.

Elke andere (niet-Apple) kabel die misschien ooit wel werkte, geeft geen enkele garantie op nog steeds werken bij nieuwe firmware.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.