15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BATTAL

Apple compatible webcams

Onlangs is mijn zusje voor 4 maanden naar canada vertrokken om daar te studeren. Ze wilde graag een laptop en het liefst een Apple, dus heb ik haar een mooie Macbook cadeau gedaan. Het gave is is dat daar een cameratje inzit, dus kan ze lekker webcam sessie houden met ons via iChat. Alleen ik heb GEEN webcam, tenminste niet eentje die het doet op mijn Powerbook G4 (OS 10.3.9). Ik heb er 3 geprobeerd: Philips Vesta (zit op mijn windows computer), Trust Spacecam (had ik nog ergens liggen, maar Trust is zowiezo troep) en onlangs kreeg ik een Logitech Quickcam Express aangesmeerd die het “zeker zou doen”. Ik snap alleen niet hoe ik deze dingen aan de praat moet krijgen en hoe ik ze instel enzo. Als ik via “Voorkeuren/preferences” de video in wil stellen in iChat, krijg ik “Er is geen camera aangesloten”. Ik heb drivers gedownload van ioexperts.com daar zit die van Philips zowiezo tussen, herkent ie ook vervolgens kan ik de instellingen opslaan, alleen.. en dan?

Greetz,
    BATTAL

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat je dit stukje software zoekt.:wink:

http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/

Bijdrager
    Triumph

Wat je ook kunt doen als je een video (DV met firewire aansluiting) gebruiken voor iChat.
    Tevens zou je een iSight camera kunnen aanschaffen dei zijn hier en daar nog te verkrijgen.

Wat je ook kunt doen is niet iChat gebruiken maar Skype video daar schijnen wel USB camera’s mee te werken.

Bijdrager
    BATTAL
    ”Zakske”

Ik denk dat je dit stukje software zoekt.:wink:

En het werkt ook nog.. grappige is, is dat bij het aansluiten van de Vesta, dat het nu ineens ook wordt herkend door de installatie software van IOexperts..

”Triumph”

Wat je ook kunt doen is niet iChat gebruiken maar Skype video daar schijnen wel USB camera’s mee te werken.

Hmm.. zit er een video functie in Skype dan? Zo ja, waar?! Ik gebruik nu de Beta version 1.5.0.60

Greetz,
    BATTAL

Bijdrager
    James T. Kirk

Er is een beta 1.5.0.6.1. en die is nog niet helemaal vrij van fouten, maar werkt al redelijk. Ik gebruik het met en Quickcam Zoom en de driver van IOXperts, met macam is het een drama…

Bijdrager
    meibok

ik heb met macam ook slechte ervaringen icm een logitech quickcam express. Dit veroorzaakte mijn eerste en enige kernel panic (dG5 powermac)

een DV camera gebruiken kan wel maar vind ik niet ideaal omdat zo’n camera (de mijne tenminste, sony trv25e) na enige tijd automatich op standby springt. Daarnaast heb je practisch gezien een degelijk ministatief nodig en hangen er weer twee extra kabels over je bureau.

Ik heb op diverse sites een logitech pro webcam aanbevolen gezien voor macgebruikers. Dit komt van de logitech site. succes!

Cameras that work on a Macintosh
    Question
    Will my QuickCam work on a Macintosh computer?
    Answer

Mac OS X
    To use a Logitech camera on your Mac OS X computer, please consider the following models: QuickCam Sphere, QuickCam Pro 4000, QuickCam Zoom P/N 961325-0403 and the Pocket Digital 130. The Logitech Pocket Digital 130 is supported natively, so all you have to do is plug it in.

If you would like to use any of the other cameras mentioned, you must install QuickCam 8.0.1, included with the camera. Note: QuickCam 8.0.1 should only be installed in Mac OS 10.1.5 – 10.2.6.

Mac OS 9
    To use a Logitech camera on your Mac OS 9 computer, please consider the following models: QuickCam Pro 3000, QuickCam® 4000 and the QuickCam® for Notebooks Pro. In order for these cameras to work, you must install QuickCam 5.0.1, which is included with the camera.

Bijdrager
    James T. Kirk

Wil nog even toevoegen dat de Logitech drivers voor OSX net zo min deugen als die van macam voor de Quickcam Zoom.

Bijdrager
    RPGboy

bij mij werkt macam heel goed :s, wat vinden julie er slecht aan dan, of werkt het gewoon niet,:o

Bijdrager
    James T. Kirk
    ”RPGboy”

bij mij werkt macam heel goed :s, wat vinden julie er slecht aan dan, of werkt het gewoon niet,:o

Het beeld is niet scherp, het beeld blijft hangen, het geluid samen met het beeld is te zacht. Dat geldt overigens voor de Quickcam Zoom, met andere camera’s kan het wel veel beter werken. Welke heb jij?

Bijdrager
    RPGboy

1tje van creative, ik weet het verder niet … :s het staat ook niet achterop…

Bijdrager
    James T. Kirk

Heb je geluk gehad, als ik had geweten dat ik nog eens ruim € 18,00 moest lappen voor een IOXperts dirver had ik waarschijnlijk verder gekeken, hoewel deze Logitech wel goed past bij Apple spullen.
    (wit, zilver en chroom) Welke programma’s gebruik je met de webcam?

Bijdrager
    foobar

Met een beetje geluk wordt dit in 2007 opgelost: ik heb steve iets horen zeggen dat photoboorh in OSX 10.5 met verschillende camera’s ging werken. dat zal dus betekenen dat iChat dat ook wel gaat ondersteunen…
    Ik weet niet of je de boel al aan de praat hebt gekregen, maar zoja: werkt dat een beetje vloeiend? zo videochatten met de andere kant van de wereld?

edit: tikfoutje

Bijdrager
    Nietzman

Wat heeft bootcamp met iChat te maken?

Moderator
    unSOUND

Hij had het over PhotoBooth…

Bijdrager
    foobar
    ”unSOUND”

Hij had het over PhotoBooth…

idd, sorry, klein foutje…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.