17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    GillesVdG

Apple Cinema Display (led 24" – 27" tunderbolt – 23")

Beste,

ik zou binnen kort een Mac Mini kopen, daar bij een Apple Cinema Display.

Maar ik vraag mij af welke van de 3 zijn de beste?

Maar ja – 27″ Tunderbolt heeft wel een dure prijs kaartje, dan zou ik liever naar de 24″ of de matte 23″ gaan (tweedehands natuurlijk).

Wat is jouw mening daar over of wat zouden jij doen?

Bijdrager
    computer space

Koop gewoon een Dell U2713HM. Beter scherm, betere prijs, betere levensduur en betere garantie. Kun je ook nog films op kijken, kan je op alles des apples vergeten (fixed 60Hz).
    De 23 inch is zo oud, dat zou op zich een prestatie zijn daar nog een fatsoenlijke versie van te vinden, en de 24 is ook geen jonkie meer.

Bijdrager
    GillesVdG

Een Dell vind ik niet zo mooi, dus volgens u is 27″ het beste?

en 23″ & 24″ weg laten?

Inactief
    Anoniem

hangt er vanaf: 23 inch – 1920 x 1200 pixels
    24 inch – 1920 x 1200 pixels
    27 inch – 2550 x 1440 pixels

je hebt dus veel meer werkruimte bij de 27 inch

Bijdrager
    computer space
    GillezStudios op 14 juli 2013

Een Dell vind ik niet zo mooi

Dat kastje daar let je 1 dag op. En zwarte rand, wat is daar nu niet mooi aan te vinden…. ’t is maar een rand. Achterkant scheelt iets meer, maar dat valt al helemaal niet op. Enige die daar naar kijken zijn dieven.
    En misschien wel het belangrijkste: doordat ie lelijk (ventilatiesleuven) is blijft ie fatsoenlijk werken. Apple stopt al zijn display-penissen in een strakke warme legging. Daar krijgen ze slecht zaad van. Of te wel: hetzelfde paneel in een Dell of in een Apple-kastje: statistisch doen ze het langer goed in een Dell. Geen coatings in het paneel die loslaten met rare strepen als gevolg….

Bijdrager
    1984

en 23″ & 24″ weg laten?

2×27 kies maar , ben benieuwd waar je keuze naar uit gaat

http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/MX279H

http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/PB278Q/

23 &24 ACD zijn minder kwalitatief dan bovenstaand en U2713H en de U2713H iets duurder dan de U2713HM overtreft de Apple 27″

Bijdrager
    GillesVdG

1984 30 minuten geleden #
    GillezStudios – 1 uur geleden
    en 23″ & 24″ weg laten?
    2×27 kies maar , ben benieuwd waar je keuze naar uit gaat

http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/MX279H

http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/PB278Q/
    23 &24 ACD zijn minder kwalitatief dan bovenstaand en U2713H en de U2713H iets duurder dan de U2713HM overtreft de Apple 27″

eerste is wel mooi, en hoeveel is het prijskaartje?

Geblokkeerd
    Anoniem

Aaah weer een wat zou ik kopen topic. Nummer 7,5

Bijdrager
    GillesVdG

wahibke 1 minuut geleden #
    Beste,
    Apple gaat alles vernieuwen. Je zou beter af zijn met een iMac voor de prijs. Bij een Mac Mini moet je alles bij kopen: scherm, toetsenbord, muis, goede boxen want de boxen in de Mac Mini zijn niet zo goed. Maar ja het is jouw keus. Ik zou nu zeker geen Apple Cinema Display kopen. Waarom? Apple gaat ze zeker vernieuwen en de prijs zal dalen. Zie foto 1 dat is het scherm nu en foto 2 zo zou apple hem hoogstwaarschijnlijk maken. Nu vraag je je af waarom zou apple nieuwe maken. Simpel op het WWDC zeiden ze dat de nieuwe Mac Pro zou werken met 4K schermen. Dus er komt zeker een nieuw scherm.
    Zo zou het nieuwe model er uitzien: ( de site: http://macspoilers.com/1340/apple-rumored-to-refresh-their-27-thunderbolt-display-within-the-coming-months/)
    http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/8c6c34fdb0688a7d384ea727eea36dda89c9e41a_0.jpg
    Het oude model (site: http://store.apple.com/us/product/MC007LL/A/apple-led-cinema-display-27-flat-panel)
    http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/c00523fb055d305ed54602e25ed1ba3b056edfc8_0.jpg

Ooh super voor het informatie! en wanneer denkt u dat er een nieuwe Apple Cinema Display uitkomt?

Inactief
    Anoniem

Vorig jaar was het midden oktober toen Apple alles eruit gooide, ik denk dat het dit jaar weer ongeveer het zelfde zal zijn, iPhone en iPod in september en dan de rest in oktober, maar je weet het nooit..

Bijdrager
    computer space
    wensink op 15 juli 2013

Vorig jaar was het midden oktober toen Apple alles eruit gooide, ik denk dat het dit jaar weer ongeveer het zelfde zal zijn, iPhone en iPod in september en dan de rest in oktober, maar je weet het nooit..

Waar wil je op wachten dan? Als er een nieuw TB display komt, dan een grotere 4K voor de Pro. Op basis van TB 2.0. Ga je dus niks aan hebben voor je Mini. En voor degene die KIRF renders posten: zo dun wordt ie echt niet. Apple is gelukkig steeds meer producten met ingebouwde voeding aan het maken, en alleen al om een 240V eurostekker te kunnen inpluggen heb je al pak m beet 25mm nodig. Zelfs een Thunderbolt plug past er niet in als ie zo dun wordt. En mocht Apple het uber-pro gevoel van de nieuwe Pro naar een scherm vertalen, denk dan eerder aan een Eizo CG concurrent: 30-32 inch, 3840×2160, adobeRGB, 16 bit 3D LUT, 24fps support, mat(!). Wil je 4K filmmontage terug halen naar de Mac, dan zul je een fatsoenlijk afkijkscherm moeten leveren. En dat wordt dan een 3000€ verhaal (zou zeer competitief geprijsd zijn!). Prijzen dalen: amehoela!

En stop alsjeblieft het gezever over hoe een kast er uit ziet. Wil je nou goed beeld of niet? IPS,TN of VA?, Welke resolutie? Mat of glanzend? Wide gamut of niet? Goede sRGB/AdobeRGB presets of niet? Support voor 24fps voor films en 50fps voor PAL of niet? Fatsoenlijke hoogteverstelling of niet? Ambient light sensor? KVM switching? 30 bit kleur?
    Als je al die vragen hebt beantwoord en je pakt je budget erbij valt er qua kastje niet veel meer te kiezen.
    Als het allemaal geen zak uitmaakt, en 1920×1080 pixels goed is, dan kom je in de el-cheapo rammelplastic categorie en kun je inderdaad uit 100 smaken kastjes kiezen.

Geheimtip:
    Trek bij een willekeurige lelijke monitor het plastic eraf, en je houdt meestal een hele mooie simpele plaatstalen verzinkte monitor over. Op VESA mount schroeven en een prachtige match bij de Mini. Je kunt het als je garantie nodig mocht hebben zo weer terug eromheen klikken.

Bijdrager
    wahibke

Beste,

Ze zeggen dat de Mac Pro later dit jaar komt.
    Ik verwacht dat de nieuwe schermen zoals wensink al zei in Oktober uitkomen.
    Wat “computer space” zei was ook goed. Maar je moet opletten. Apple zorgt er altijd voor dat er een scherm is voor de Mac Mini.
    Dus er zal zeker ook een scherm komen voor de Mac Mini, misschien niet in 4K ( Is toch veel te duur ) Maar misschien gewoon de resolutie van de nieuwe iMac’s. Ik weet dat dan de stekker er niet meer in past. Maar Apple zal wel een oplossing zoeken zoals een verbeterde Mac Safe connector. Die meer Power geeft. Apple zal zeker nieuwe schermen uitbrengen. Thunderbolt is ongeveer een halve centimeter, dus het scherm zal rond de 2 of 3 cm dik zijn. Beter dan rond de 19 cm. Nu denk je en alle poorten? Wel we zagen dat Apple de ethernet poort van de nieuwe Macbook Pro met Retina Display weg deed en veranderde in een Thunderbolt, dus als je je poorten wilt, heeft Apple genoeg Thunderbolt accessoires. En waarom zou Apple het niet lukken om het zo dun te maken? Het is HP wel gelukt en vele andere merken.

Zo zou de nieuwe er uitzien:

En dit is de oude:

Mvg Wahibke

Bijdrager
    DBLCreations

Ik ben het eens met Wahibke. En ik wil ook nog even vragen wat het probleem lijkt te zijn met dat led cinema display 27″…? Het is maar, ik heb er namelijk één, al 4j… Heb geen van de problemen die beschreven worden, als strepen enz… Ik snap dus ook helemaal niet hoe je daaraan komt. Ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar het zijn zeker goede schermen, ik zie dat er mensen van levensduur spreken. Wel, de mijne is momenteel dus al een goede 4j, tot op de dag van vandaag nog geen problemen opgemerkt. Hij wordt zeker warm… Heet zelf, maar geen problemen. Ik doe aan web design, gebruik photoshop & illustrator… alles verloopt prima.

Verder ben ik het wel eens met wat er gezegd word over de Dell Ultrasharp schermen… Ik zie telkens dat merk voorbij komen als er gevraagd wordt naar goede schermen. En als je liever voor een mat scherm dan voor glanzend gaat zou ik ook een Dell nemen:-)

Bijdrager
    wahibke

Ik zei toch niets over strepen en problemen met de Apple displays?:?

Bijdrager
    DBLCreations
    wahibke op 18 juli 2013

Ik zei toch niets over strepen en problemen met de Apple displays?:?

Ik heb het dan ook niet tegen jou:? Als je een paar posts hogerop leest dan zie je:

computer space op 14 juli 2013 #

Een Dell vind ik niet zo mooi
    Dat kastje daar let je 1 dag op. En zwarte rand, wat is daar nu niet mooi aan te vinden…. ‘t is maar een rand. Achterkant scheelt iets meer, maar dat valt al helemaal niet op. Enige die daar naar kijken zijn dieven.
    En misschien wel het belangrijkste: doordat ie lelijk (ventilatiesleuven) is blijft ie fatsoenlijk werken. Apple stopt al zijn display-penissen in een strakke warme legging. Daar krijgen ze slecht zaad van. Of te wel: hetzelfde paneel in een Dell of in een Apple-kastje: statistisch doen ze het langer goed in een Dell. Geen coatings in het paneel die loslaten met rare strepen als gevolg….

De eerste zin dat ik dan nog zet is: ik ben het eens met Wahibke:-D Maar daar heb jij (Wahibke zelf) dus overgekeken waarschijnlijk, maar ik heb natuurlijk ook niet vermeld naar wie ik refereerde dus is even goed mijn fout sorry daarvoor.

Verder kan ik dus gewoon zeggen: Led cinema display van Apple is prima, natuurlijk zijn er ook velen voor de ultrasharps van Dell die overigens ook zeer goed en mat zijn (en er gaan er toch velen van uit dat een mat scherm fijner werkt) voor mij persoonlijk valt het wel mee en ik heb persoonlijk niet zo een probleem met de glans van het Apple scherm, maar dat is denk ik ook een beetje persoonlijke voorkeur.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.