10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iKlaus

Apple Cinema Display 30″ – of – Dell 2709w ?

Hallo allemaal,

Ik sta voor de aankoop van een nieuwe monitor voor mijn Mac Pro (2009) met de ATI Radeon HD 4870 kaart erin. Nu mijn dilemma – de Apple Cinema Display 30” of de Dell 2709w? Natuurlijk heb je Eizo, NEC en andere fijne monitoren (voor mij iets te duur), maar als de keuze uit Apple of Dell zou moeten komen – welke dan?

De specs, verschillen en aansluitingen ken ik al, en natuurlijk weet ik dat de 30” van Apple “oud” is maar als prijs in dit geval niet uitmaakt maar wel kwaliteit, wat is dan jullie keuze in deze?

Wat ik allemaal doe op mijn Mac Pro? Photoshop CS4, Aperture, FCE en soms een spel (geen hardcore gamer)

Ik heb een lichte neiging naar de Apple 30” gezien dit een geweldige monitor is (ook om te zien), maar is het op dit moment wel verstandig om te kopen?

Ik hoor graag jullie suggestie in deze, al zal Apple (heel misschien?) ooit met een 30” LED display komen.

Alvast hartelijk dank voor jullie input

Bijdrager
    Pieterr

Heb je dit draadje al gelezen?
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150943
    Goedkopere opties zijn de LG W3000H, de HP LP3065 of de Dell Ultrasharp 3008WFP.

”iKlaus”

al zal Apple (heel misschien?) ooit met een 30” LED display komen.

Die komt er zeker. Alleen de vraag is natuurlijk altijd wanneer.

Bijdrager
    iKlaus
    ”Pieterr”

Heb je dit draadje al gelezen?
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150943
    Goedkopere opties zijn de LG W3000H, de HP LP3065 of de Dell Ultrasharp 3008WFP.

”iKlaus”

al zal Apple (heel misschien?) ooit met een 30” LED display komen.

Die komt er zeker. Alleen de vraag is natuurlijk altijd wanneer.

Bedankt Pieter(r) voor je snelle input en een zeer informatieve draad die je gaf. De LED versie zal er zeker komen, maar dat dachten wij ook 8 maanden geleden. Als het nou niet om “goedkoper” zou gaan zoals in jou laatste suggesties (HP en LG) welke van die twee zou jij kiezen? Is het volstrekt achterlijk om inderdaad nu de Apple 30″ te kopen?
    (Kan hem nieuw met garantie voor Euro 1275 kopen.)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

En dan is het nog de vraag of de nieuwe Apple niet glossy zal zijn.
    Ik vind dat mat scherm van Apple prachtig.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

@iKlaus: dat Apple scherm voor 1275 EUR is een zeer goede prijs.

Bijdrager
    syltheboy

Ik heb hem afgelopen vrijdag zien staan bij Amac Amersfoort en het is een echt een pracht van een scherm, maar vind hem nogal duur. Nou, ik ben voorlopig tevreden met m’n 24″ iMac 2.8GHz met 4 GB geheugen. Als ik afgestudeerd ben, dan wil ik er misschien wel voor gaan en dan i.c.m. een Mac Pro.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iKlaus”

Als het nou niet om “goedkoper” zou gaan zoals in jou laatste suggesties (HP en LG) welke van die twee zou jij kiezen?

Als je bedoelt de keuze tussen de Dell 2709w en de Apple 30″, en geld speelt geen rol, lijkt me de keuze duidelijk: :apple:

”iKlaus”

Is het volstrekt achterlijk om inderdaad nu de Apple 30″ te kopen?

Tuurlijk niet! En zeker niet als je die voor €1275 (nieuw) kunt kopen.

Bij dit soort aanschaf speelt je gevoel een grote rol. Je wikt en weegt, leest reviews en testen totdat je alle voors- en tegens uit je hoofd kent, en uiteindelijk kies je toch met je gevoel. Koop dus gewoon wat je mooi vindt, zeker als je het kunt betalen. Je zult er lang plezier van hebben. Zelfs als er over 3 maanden dan eindelijk een LED versie uitkomt.

Bijdrager
    iKlaus

Gevoel is zeker iets wat doorslaggevend is als je ratio er niet uit komt. Inderdaad oneindige reviews gelezen, meningen die overal uiteen lopen, wat je ook bekijkt. Er is niets wat perfekt is of “future proof”. Morgen is er weer iets “the latest thing”

Apple heeft het voor elkaar om niet alleen een goed produkt te verkopen – maar een gevoel. Een ronduit geniaal marketing concept.

Pieter, bedankt voor je wijze woorden. Ik heb mijn besluit genomen :apple:

Bijdrager
    computer space

Als geld geen rol speelt zou ik de NEC nemen. H-IPS is weer een stuk beter dan de S-IPS in de Apple. Verder een helderheidssensor, 12 bit LUT en 3 jaar goede garantie. Dat is een flinke slag beter dan de Apple en zeker een paar honderd euro meer waard dan die superdeal op een bejaard Apple model met 0 opties.
    Vergeet ook niet de Samsung. S-PVA wide gamut doet de Apple ook verbleken.

Overigens is wachten op LED bij Apple dubieus. Ik weet niet wat je van LED verwacht, maar als het een variant is op de LED cinema display, waar verder niks is verbeterd in de schermtechniek (als Apple nou wide gamut i.c.m. een goede LUT en bijvoorbeeld profielkeuze van kleurruimte via DP op een Apple manier 8) zou toevoegen….), en je bovendien ineens met een glanzende plaat zit, kan je net zo goed de huidige kopen. LED is vooral om Greenpeace van de stoep te houden met kolderpraat over kwikdampen en de vermeende zuinigheid van LED. In Nederland wordt netjes recycled, en arseen uit LED’s is ook niet lekker, maar die staat nog niet negatief in de boeken. Meer is LED niet. CCFL is momenteel nog beter en zuiniger! LED is de next thing, maar voorlopig nog even matig geimplementeerd of stervens duur. De LED CD lijkt trouwens vooral zuinig omdat ie maar tot 330 cd/m2 gaat, waar 450cd/m2 normaal is voor 24 inch. Wil je een beetje proeven hoe LED kan zijn, ga dan voor de 2000 euro+ RGB LED schermen van LG, Samsung, NEC, Eizo en LaCie.

Overigens is die Dell ook leuk. Vergeet niet dat het een 1920×1200 scherm is, maar doe je spellen en films (en upscaling/renderen naar 2560×1600 alleen maar te veel power vraagt), dan kun je niet meer indrukwekkend beeld krijgen dan dit. Welliswaar op de CD heel veel pixels, maar die DELL is qua subjectieve beeldkwaliteit wel patsen!

Bijdrager
    bedhead

Ikzelf heb in de studio’s een paar van die Apple 30 inches staan en ook die Dell waar je over spreekt. Ik vind het een gevoel dat je bij het scherm hebt dat hier doorslaggevend is.

Voor mij geniet het Apple display (ook al is hij echt verouderd en si en la het is en blijft een prachtig scherm).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.