14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    icreate

Apple Cinema Display 24 dood, herstelbaar?

Vandaag tijdens het werken ineens een verbrande geur en rook die uit mijn cinema display kwam achteraan … en na enkele seconden dan ook een zwart scherm zonder meer … he died! :). Het scherm reageert totaal niet meer, wat je ook probeert.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn of ervaring met hetzelfde probleem? En iemand die weet of dit al dan niet tegen een normale prijs nog herstelbaar is? Het scherm is ouder dan 2 jaar en uit garantie.

Enorm bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    FloorvN

misschien al eens een andere stroom kabel geprobeerd ??

is iets wat je kunt proberen..

Heb je er nog Apple Care opzitten ?

Bijdrager
    Ludo

Een andere stroomkabel gaat dat echt niet oplossen. Er is duidelijk een component doorgebrand, mogelijk een onderdeel van de voeding.
    Alleen iemand met verstand van electronica en beeldschermen kan je hier uitsluitsel over geven na onderzoek. Dus naar een dealer of apple service punt ermee. Zelf kun je hier weinig aan doen denk ik. Leeftijd van beeldscherm speelt natuurlijk ook een rol. Hoe oud is het?

Bijdrager
    icreate

Bedankt voor de reacties … ik heb reeds een andere kabel geprobeerd van een andere cinema display hier maar daarmee is het idd niet opgelost.

Helaas geen extra apple care meer, het beeldscherm is enkele maanden ouder dan 2 jaar. Ik denk bijna 2 jaar en 6 maand

Bijdrager
    computer space

Dat soort dingen hoort ook na 2.5 jaar niet te gebeuren. Wat vind de dealer er van?

Bijdrager
    Ludo

Power supply zelf vervangen is een optie. Schijnt een veel voorkomend euvel te zijn bij deze schermen.
    meer info op: http://www.ifixit.com/Apple-Parts/iMac-Intel-24-Inch-2-16-2-33-GHz-Power-Supply/IF169-000
    succes!

Bijdrager
    FloorvN

@ Ludo,

het gaat hier om een Cinema display, niet om een iMac !:p

maar mogelijk is ook zelf de voeding hiervan te vervangen..

Bijdrager
    icreate

ik heb eens wat uitgebreider kunnen testen ondertussen …

Ik stel vast dat wanneer ik mijn macbook pro eraan hang dat de macbook pro via de magsafe connectie aan het scherm nog steeds kan opladen. Dus er wordt nog stroom voorzien voor de mbp. Ook als ik bij systeemvoorkeuren>beelscherm ga kijken detecteert hij daar nog steeds het 2de scherm, alleen wordt er niets weergegeven en krijg ik een zwart scherm. De USB poorten in het scherm werken blijkbaar ook nog steeds.

ik veronderstel dus dat het probleem zich zal voordoen aan het beeldscherm zelf en/of logic board.

Bijdrager
    icreate

update*

Toch even zelf mijn cinema display geopereerd wegens niks te verliezen. Op het logic board een brandvlek gevonden en duidelijk een onderdeeltje hierop gezien dat gefaald heeft. Dus ik zou nu mijn logic board kunnen vervangen. Heb op ebay voor 136 euro excl. verzending (US) een logic board gevonden. Ik twijfel of ik dit zou doen … misschien is er wel meer stukgegaan?

Is er iemand die nog een goedkopere apple parts shop weet?:)

Thanks!

Bijdrager
    arjendj

Welk component op het logic board vertoont brandvlekken?
    Sommige componenten zijn met een soldeerbout makkelijk te vervangen.

Ik heb zelf deze maand nog een 24” cinemadisplay gered door het logicboard te vervangen.
    Die had een defecte USB chip op het logicboard.
    Wat ik als ik jou was zou controlleren is of de printplaat die achterop het panel zit nog in orde is.
    Als je het panel uit de cinemadisplay haalt zie je boven in een verdikking zitten, daar zitten ook 2 brede kabels in.
    Als je de cover van die verdikking verwijderd zie je de printplaat van het scherm.
    Kijk of je daar componenten mist of componenten hebben die doorgebrand zijn.

Ik heb evt wel de apple service manual voor je als je PM stuurt.

Bijdrager
    icreate

Hier een foto … ik denk niet dat het nog te herstellen valt.

Bijdrager
    arjendj

Die is idd niet te fixen.
    Je hebt een nieuw logicboard nodig.
    Weet niet of ik hier de namen mag noemen.
    Maar je kan naar Macdemolition gaan in Utrecht daar kost een logicboard 150 euro voor een tweedehands en volgensmij 250 voor en nieuwe.
    Ik heb zelf 1 via ebay gekocht voor $100 maar daar kwam nog 30 euro aan btw bij door de douane.

Bijdrager
    icreate

Thanks! Ik hoop dat het na dat te vervangen dan terug werkt en dat er niet nog iets extra stuk is gegaan …

Op ebay zag ik ze passeren voor 190$ excl. verzendingskosten, ik zal nog eens goed rondzoeken en anders idd eens MD contacteren :).

Bijdrager
    arjendj

Als de Mac de disay ziet is de lcd nog in orde.

Nog een tip je kan op eBay.com een voorstel doen aan de verkoper.
    Ik heb de verkoper gewoon een voorstel gedaan van de helft van de vraagprijs.
    Negen van de tien Amerikaanse verkopers accepteren dit.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.