17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    thommie1994

Goedkope Apple Cinema Display 23''

Waar vind je een redelijk goede en goedkope Apple Cinema Display 23”? Ze zijn zo weinig te koop..

Bijdrager
    iMacDonalds

Ik heb in iCentre Almere een gezien. Maar het is al 1 jaar geleden dat ik daar ben geweest dus weet niet of ze hem daar nog hebben.

Bijdrager
    thommie1994

Het probleem is dat ik voor mijn MacBook Pro gewoon zo’n ding wil hebben, maar dat ze zo ontiegelijk duur zijn.. Ook tweedehands.

Bijdrager
    iMacDonalds

Ze zijn inderdaad achterlijk duur. Dit is ook een fantastisch display. Weliswaar geen Apple, maar we een top ding!

Bijdrager
    1984

Er zijn inderdaad veel meer betere en goedkopere schermen te krijgen, er loopt zelfs een draadje over alternatieve beeldschermen op dit forum.

Er worden er zo ver ik vlug zag 5 aangeboden op http://www.tweedehandsmac.nl

De S2243W heeft 1920 x 1200 beeldpunten op een schermdiagonaal van 22 inch en garandeert daarmee een detailnauwkeurigheid van 103 dpi. Daarom toont deze monitor 30% meer informatie dan gangbare beeldschermen van 22 inch. De S2243W heeft hetzelfde aantal beeldpunten als een scherm van 24 inch, maar vraagt veel minder ruimte op het bureau. Een duidelijk voordeel, vooral in krap bemeten kantoren, in call centers of aan een balie.

http://www.eizo.com/global/products/flexscan/s2243w/index.html

http://www.eizoshop.nl/CategoryOverview.aspx?catType=categoryr&catID=288
    http://www.eizoshop.nl/CategoryOverview.aspx?catType=categoryr&catID=287

Aangepast: http://www.onemorething.nl/community/topic/alternatieve-beeldschermen-voor-je-mac-een-overzicht/page/12

Bijdrager
    Brambo1978

De led cinema display 24 inch is gewoon het mooiste, kijk is op ebay, evt vanuit Engeland, ik heb er 600 euro voor betaald nieuw

Bijdrager
    Biek
    Bijdrager
    Afroman
    Brambo1978 op 22 augustus 2010

De led cinema display 24 inch is gewoon het mooiste, kijk is op ebay, evt vanuit Engeland, ik heb er 600 euro voor betaald nieuw

Ja, die werkt niet op oudere Macs.

Bijdrager
    Xentro
    Afroman op 22 augustus 2010
    Brambo1978 op 22 augustus 2010

Ja, die werkt niet op oudere Macs.

Toch wel.

Bijdrager
    Mc55

Iemand ervaring met die cinemaview?

Bijdrager
    1984

Het probleem is dat ik voor mijn MacBook Pro gewoon zo\’n ding wil hebben, maar dat ze zo ontiegelijk duur zijn.. Ook tweedehands.

Er zijn goedkopere oplossingen:
    Met TN krijg je er twee voor de prijs van één met S-PVA (of nu zelfs S-IPS). Als je kijkt hoe snel de ontwikkelingen op het gebied van platte beeldschermen de afgelopen jaren gegaan is kies je dan liever voor snelle afschrijving dan voor een heel duur scherm

Bijdrager
    computer space
    1984 op 22 augustus 2010

Met TN krijg je er twee voor de prijs van één met S-PVA (of nu zelfs S-IPS).

Da’s niet helemaal eerlijk. Ten eerste is er een goede reden om 1920×1200 te willen (hoge verticale resolutie). Ook in TN kost dat toch minimaal 250-300 euro (als het nog bestaat, want in TN wordt die maat hard uitgefaseerd). Jouw voorbeeld is 1680×1050, ik heb hier een 20 inch Eizo in die maat met PVA en die was 250 euro. Je koopt een IPS 1920×1200 24 inch met alles er op en eraan onder de 400 euro, en vind je FullHD goed, dan is er al IPS of PVA 23 inch vanaf zo’n 237 euro.

Daarnaast gaat de ontwikkeling helemaal niet snel. Een Eizo van 5 jaar terug is goed vergelijkbaar met een nieuwe, alleen in het topsegment (adobeRGB met 10 bit/kanaal) gebeurt er wat nieuws. Sterker nog, t.o.v. 2008 gaat de prijs/prestatie ACHTERUIT! Magnifieke schermen als de Dell 2709, de LG W2600HP, de Eizo 2431W ed hebben geen echt goede opvolgers in dezelfde prijs als toen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    1984 op 22 augustus 2010

Het probleem is dat ik voor mijn MacBook Pro gewoon zo\\\’n ding wil hebben, maar dat ze zo ontiegelijk duur zijn.. Ook tweedehands.

Er zijn goedkopere oplossingen:
    Met TN krijg je er twee voor de prijs van één met S-PVA (of nu zelfs S-IPS). Als je kijkt hoe snel de ontwikkelingen op het gebied van platte beeldschermen de afgelopen jaren gegaan is kies je dan liever voor snelle afschrijving dan voor een heel duur scherm

Dat scherm (Dell 2009W) heb ik. Kan ik je zeker aanraden! Ik heb meestal mijn MacBook eraan hangen, met DVI, ik heb er 2 externe hardeschijven aanhangen (via de ingebouwde USB-hub), en het scherm draaien is heel handig voor lange websites.

Bijdrager
    1984
    computer op 22 augustus 2010

Da\’s niet helemaal eerlijk. Ten eerste is er een goede reden om 1920×1200 te willen (hoge verticale resolutie)..

Dus jij kiest eerder voor een flexscan S2243w omdat hij een 1920 × 1200 native resolution heeft ipv ColorEdge CG222w met een 1680 × 1050 native resolution, en de laatst vernoemde resolutie is helemaal geen probleem, wat voor merk scherm je ook kiest, je moet je zelf afvragen wat je met een scherm van plan bent en wat je budget is, Zoals @Waffie al schreef erg tevreden te zijn met een scherm onder de 200 euro, en de vele voordelen die zo’n scherm heeft ten opzichte van een ACD, o.a de verstelbaarheid is een erg gemis bij Apple.

Bijdrager
    computer space
    1984 op 22 augustus 2010

Dus jij kiest eerder voor een flexscan S2243w omdat hij een 1920 × 1200 native resolution heeft ipv ColorEdge CG222w met een 1680 × 1050 native resolution

Lastige:
    Nadeel van beide: adobeRGB weergave. Heb ik liever niet. Als het moet, dan met een goede 3D lut zodat sRGB er fatsoenlijk uitziet. Grote kans dat de CG dat beter doet. 1 punt voor de CG
    Is kleurweergave belangrijk, dan doe je waarschijnlijk de heledag niks anders dan shoppen, cutten of designen, en dan wil ik echt wel meer dan 1680×1050! Die resolutie is leuk voor thuis nog even een klusje, maar niet voor 40u+ werkweek. 1 punt voor de 2243
    De 2243 heeft een veel moderner paneel, hoger contrast nog groter gamut, dus dat zou pleiten voor die. 2 punten voor de 2243.

Toch zou ik er op dit moment vandoor gaan met de NEC EA231W. 1920×1080 is een OK resolutie, scherm is IPS, helderheidssensor net als de Eizo’s, out-the-box sRGB is ook super, en de prijs is lekker met 350 euro. En als we toch geld gaan uitgeven, dan de NEC PA241W. Nec is op dit moment een puntje voor op Eizo. De PA241W kost 925 en kan het volledig opnemen met een CG Eizo 243W die bijna het dubbele kost. Enige dat de NEC niet vermeld, en de Eizo wel, is volledige compatibiliteit met video-frequenties. Maar ja, om je dure kleurenscherm nu aan een Blu-Ray speler te hangen…. Of je moet een film-pro zijn die 24fps playback nodig heeft. Maar wellicht kan de NEC dat ook. Weet het niet.

Edit:
    Zie dat Eizoshop nog steeds 2431’s verkoopt. 625 euro, meteen doen:) Fantastische bak.

Bijdrager
    jantoon

ik heb er eentje te koop: euro 325

Bijdrager
    mattia

Als je sRGB wil, lekker goedkoop, wel IPS, zou ik een HP ZR24w, kost zo’n 350 a 370 euro, 24″, 16:10…ik zit zelf te dubben of mijn tweede scherm (naast de 23″ ACD) een HP wordt of een wide gamut Dell…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.