7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    GeertGB

Apple Cinema Display 23 inch blijft zwart ! Wat nu ?

Nadat ik de stekker uit het ene stopcontact en in het andere deed, blijft mijn ACD 23″ op zwart. Ik krijg er helemaal geen leven meer in (geen LED flikkering).

Ik heb uit verschillende post begrepen dat de power adapter (voeding) gevoelig zou kunnen zijn, maar er zou ook iets met de electronica in het scherm kunnen zijn kennelijk. Later vandaag probeer ik het scherm uit bij de Amac in Den Bosch (want koopzondag). Wellicht kunnen jullie me alvast helpen bij een aantal vragen:

– Kan ik op een of andere wijze zelf detecteren wat het probleem is?
    – Waar zou ik een nieuwe power adapter kunnen bestellen? (zie niets bij Apple op de web site)
    – Wat zou dat kosten?

Mocht het meer gaan kosten dan een ACD 23″ nog waard is (EUR 400 lijkt me), dan moet er een ander scherm komen. Natuurlijk heb ik nog een oude MacBook Pro met DVI (wel dual link).

– Wie heeft er ervaring met de nieuwe 27″ ACD op een dergelijke MacBook Pro met DVI? Is dat wat?

In ieder geval is een DVI DL naar Mini DisplayPort adapter nodig als ik voor een 27″ (bij een 24″ ACD is DVI DL niet nodig) ga. Volgens mij is een Atlona DP400 de enige optie.

http://www.atlona.com/Atlona-Dual-Link-DVI-to-Mini-DisplayPort-Converter-USB-Powered.html

– Wie heeft er ervaring met deze adapter? Goed, slecht?
    – Waar haal ik deze? (ik zie wel het DP200 model, maar niet het DP400 model in NL)

Natuurlijk kan ik ook voor een niet Apple scherm gaan, maar ik weet dat daar al aardig wat andere posts voor zijn, dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Bedankt voor jullie hulp! Zou me een hoop tijd en geld kunnen besparen denk ik!

Bijdrager
    GeertGB

bump

Bijdrager
    Koetjesreep

En al naar de store gegaan?

Bijdrager
    Gilbert

Ik heb een vergelijkbaar probleem ervaren; http://www.onemorething.nl/community/topic/cinema-display-23-kapot

Wordt je scherm nog wel herkend? en brand het witte lampje nog?

Bijdrager
    GeertGB

Wel naar de Amac in Den Bosch geweest. Aan een andere voeding gehangen, maar blijft zwart. Ook geen wit LED lichtje. Scherm wordt niet herkend overigens. En dat enkel en alleen omdat ik een stekker in en uit het stopcontact heb gehaald!

Onderzoekskosten zijn 85 euri. Met een intern elektronica ding en arbeidsloon, zal het wel snel naar 200 of 300 euri gaan, ofwel richting 400 in totaal. Dat is een beetje veel voor een vier jaar oud scherm. Iemand nog tips and tricks?

Bijdrager
    kosters.mathijs

Als je een nieuw scherm wilt kopen en het hoeft niet perse 27 inch te zijn, maar het mag ook 24 zijn zou je hier naar kunnen kijken: Klik

Bijdrager
    GeertGB

Precies dat scherm heb ik gekocht! Dell Ultrasharp 2410 voor 470 euro! Zelfs tweedehands zijn de Apple Cinema Displays 24 inch nog 500 a 600 euri. Dat is teveel van het goede (of slechte).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.