8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    RobMaas

Apple Cinema 27" Display flikkert

Sinds kort heb ik problemen met een Apple 27″ Cinema Display. Elke maandag als ik het opstart dan flikkert het beeldscherm en na een tijdje stopt het daarmee, en de rest van de week is er ook niets aan de hand. Het gebeurt alleen op maandag na een weekend inactiviteit. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Het display is aangesloten op een Mac Pro.

Bijdrager
    computer space

Is het een met CCFL backlight (niet LED)? Dan is dat niet heel raar. Buis wordt wat ouder en moet op gang komen, net als een TL buis. Blijkbaar kakt ie in het weekend net wat verder in dan tussen 2 dagen. Kan wel begin van einde zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Op maandag moet alles weer even op gang komen, neem het dat arme scherm niet kwalijk!

Wel zonde als het scherm er al zo rap mee op zou houden, maar de 27-incher is gewoon LED toch?

Bijdrager
    Haike

Klinkt naar een moederbord wat op zijn laatste eindjes loopt, tenminste dat was het wel bij mijn 24″ naar de store gebracht en na een week zat er een nieuw moederbord in en was ik iets meer dan €100,- armer. Zie hier

Moderator
    Mac Daddy

Moederbord? In een Cinema Display?
    Naar mijn weten zijn de 27″ displays ook LED, dus dan zou het flikkeren raar zijn ja.

Maar de vraag is: Hebben we het over een 27″ of een ouder 30″ scherm?

Bijdrager
    Haike

Nou en of, hoe denk je dat anders de USB poorten achterop werken? En zo staat het ook op mijn rekening die ik kreeg.

Moderator
    Mac Daddy

Weer wat geleerd en idd met USB poorten e.d. is het ook wel logisch ja.

Bijdrager
    RobMaas

Het gaat inderdaad om het nieuwe LED Display, als ik de kabels in en uit de computer doe dan is alles weer in orde maar heel vreemd dat dit alleen op maandag het geval is. Het scherm is iets meer dan een jaar oud.. ik ga het de volgende maandag eens testen door het scherm op een andere computer aan te sluiten en te kijken of het dan alsnog flikkert.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.