4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kim1973

Apple Cimena 30″. Oude stock gekocht????

Hallo allemaal

Heb 10 dagen geleden een Apple 30″ Cinema display gekocht via de online Apple store (telefonisch besteld). Gisteravond heb ik hem geregistreerd (inclusief Applecare). Als ik mijn serienummber intik krijg ik onderstaand statement:

About your Apple product
    Cinema Display (30-inch DVI Late 2005)
    serial number xxxxxx

Betekend dit dat de monitor van eind 2005 is? Ik weet dat het 30″ display ergens in Maart-April 2006 betere specificaties gekregen heeft (betere brightness en contrast). Hebben ze me gewoon een loer proberen te draaien om me heel oude stock te verkopen? Kan ik dit checken??

Zie je eigenlijk het verschil wel tussen de “oude” en nieuwe 30″ display?

Het scherm heeft 0 pixel failures en ben er ontzettend blij mee. Aangezien ik nog binnen de 14 dagen ben (heb doos, handleiding etc nog, alleen zakje waar snoer in zat niet meer), neem ik aan dat ik hem nog gewoon terug kan sturen.

Ik ga alleen 3 weken weg voor mijn werk, dus als ze een vervangend scherm zouden sturen en ik na die 3 weken thuis ben om hem te testen, dan zou ik ernorm balen als er een paar pixels niet goed zouden werken. Zou dan buiten de 2 weken terugstuur periode zijn en heb dan een nieuwe Cinema Display maar met pixel failures.

Wat zal ik doen? Kan toch haast niet dat men bij de apple store nog schermen verkopen van eind 2005? Als dat echt zo is dan ben ik zo pi…d off dat ik bijna naar een ander display merk over zou stappen alleen is dell de enige met 30″ op moment en heb liever Eizo als alternatief.

Groeten,

Kim

Moderator
    unSOUND

De 30 inch schermen waren een paar maanden eerder geupdate dan de andere schermen, bij mijn weten is dit dus wel degelijk de nieuwste versie.

Bijdrager
    wiedo

Als je in mactracker kijkt zie je dat de late 2005 in March 2006 geintroduceerd is.. Dat is dus de laatste. Beetje vreemd wel.

Bijdrager
    kim1973

Mannen,

Bedankt voor de snelle reacties. (handig programmatje “mactracker”). Heb net Apple zelf ook aan de lijn gehad (netwerk werkte weer) en ze vertelde me inderdaad dat het model een update had gehad in Nov 2005 en niet zoals ik dacht in April 2006.

Aan de hand van het serie nummer blijkt de display in July 2006 gemaakt is. Heb dus de nieuwste versie gelukkig. Stress was voor niks.

Kim

Kan een slotje op

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.