10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    koendb

Apple Centre Support

Vorige week heb ik mijn iPod 3d generation (gekocht in 2003) in een Apple Centre laten nakijken. Mijn ipod blokkeert altijd van zodra ik hem aansluit op mijn iMac. Ik had zelf al vanalles geprobeerd (update, reset, restore, de hele zooi die ze op de website van Apple aanbevelen), maar niets hielp. :(

Nu bij het Apple Centre waren ze vrij snel met een antwoord. :)
    Hun antwoord was:

”Sorry meneer maar uw iPod is te oud en kan dus niet meer hersteld worden”

:?

De nieuwe iPods ondersteunen enkel nog USB 2.0. Mijn iMac van zo’n jaar of 6, heeft dat uiteraard niet aan boord. De nieuwe pods vereisen naar het schijnt ook al iTunes 7. Om dat te kunnen installeren heb je een nieuwere versie van Mac OS X nodig (ik draai nog steeds 10.2.8 ).

Conclusie, wil ik een nieuwe iPod, dan moet ik dus niet enkel de iPod vervangen, maar ook meteen m’n iMac. Jarenlang ben ik super tevreden geweest over de producten van Apple, maar nu twijfel ik toch sterk om alles nieuw aan te schaffen, wie weet heb ik binnen 3 jaar weer ’t zelfde voor… :cry: :x

Bijdrager
    Jordy_vg

misschien is het mogelijk om je imac te voorzien van een usb 2.0 kaart ?? of zeg ik nu wat heel stoms ?

Bijdrager
    tijn22

Ik heb ook een 3G iPod (40gig), en wil eigenlijk wel een grotere. De mijne bgint ook kuren te krijgen: hold knopje dat niet goed werkt (bekende klacht) en spontane vastlopers, gebeurt regelmatig als je op menu drukt tijdens het afspelen.

Waar ik Apple wel een pluim voor mag geven is de batterij. Die gaat na 3 jaar nog steeds zo’n 5 uur mee (was 8 uur). Plus ik vind het ontwerp van de 3G nog steeds het mooist van allemaal, met die 4 knopjes boven het scrolweel, en nog mooi verlicht ook!

Maar goed, ik zit ook al te dubben wat te doen. Ik wil uit principe geen usb. Dus kom je op de iPod photo uit, 60 gig. Maar nadeel is dan dat die dingen ook al weer bijna zo’n 2 jaar oud zijn, dat betekent dat je vergelijkbare problemen kunt verwachten, plus het feit dat de iPod al bekrast is. En dat laatste vind ik wel erg jammer, want krassen vind ik niet erg zolang ze maar van mezelf zijn.

@Jordy
    : da kan nie. Een iMac kun je niet even gemakkelijk uitbreiden met een ander kaartje/poortje!

Bijdrager
    passenger

USB 2.0 is backwards compatible met USB 1.1, zoals je ouyde iMac heeft. Duurt dus alleen nogal lang voordat je nieuwe iPod vol zit, maar moet wel werken. Geen stress!

Bijdrager
    Buzz

Heb je het al eens geprobeerd bij repod.nl?

Bijdrager
    Esquare

Wat passenger zegt. Plus het feit dat een 6 jaar oude iMac al een wonder op zich is, en waarschijnlijk toch ook over niet al te lange tijd vervangen moet worden.

Bijdrager
    Buzz

Een iPod van 30 GB of 80 GB vullen via USB 1.1 moet je echt niet aan beginnen. Het kan dan wel backwards compatible zijn, maar voor dat soort toepassingen is USB 1.1 gewoonweg niet gemaakt, en de iPod is er ook niet voor gemaakt. Dus je keuzes zijn inderdaad beperkt door de snelle ontwikkelingen in de computerwereld: Toch óf je iPod repareren, óf een tweedehands (werkende) FireWire iPod kopen, óf een nieuwe Mac met USB2.0 bij een nieuwe USB2.0 iPod kopen.

De poll klopt trouwens niet helemaal, want iPods ouder dan 5 jaar zullen hier denk ik niet voorkomen. De allereerste iPods zijn volgende week precies 5 jaar geleden in de VS geïntroduceerd.

Bijdrager
    Erik Joling

De impliciete onvrede van koendb herken ik. Voor mijn fiets uit 1947 kan ik nog steeds banden kopen, voor mijn Parker 45 vulpen (introductie van dit model was in 1960) zijn alle onderdelen los verkrijgbaar.

Zodra het op electronica aankomt, gaat de tijd echter veel sneller. Waar kan je nog muziekcassettes kopen? Videobanden? (VHS nog wel, maar in een steeds kleiner assortiment.)
    En computers maken het nog bonter. 5,25″ floppies? WordPerfect 3.5?
    De economische levensduur is veel korter dan de werkelijke; nieuwe modellen en nieuwe mogelijkheden volgen elkaar in rap tempo op. Seriële poort? Onverslijtbare printers (HP DeskWriter) kan je niet meer aansluiten. Wat je gisteren kocht, is vandaag nog wel goed, maar is morgen obsoleet.
    Het is een harde waarheid, waarvan ik niet weet of ik die wel zo plezierig vind.
    Gelukkig zijn er reparateurs zoals de door Buzz_D aanbevolen rePod.

Bijdrager
    koendb

iPods kunnen inderdaad niet ouder zijn dan 5 jaar;-)

‘k Heb al een berichtje achtergelaten bij http://www.ipodrepair.nl,
    maar daar is nog voorlopig geen respons op gekomen.

Hopelijk kunnen zij mijn iPod herstellen, want het design van de 3d gen vind ik persoonlijk toch de mooiste uit de reeks.
    Alhoewel ik de nieuwe (product) red ook wel ok vind.

Bijdrager
    foobar

maar als je een iPod hebt die in 2003 goed werkte met je iMac en je draait nog dezelfde software, dan moet het nog steeds werken (denk ik dan..)
    probeer anders eens een oudere versie van iTunes en de iPod-updater te pakken te krijgen? als dat drie jaar geleden werkte, moet dat nog steeds werken toch?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.