11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Apple Centre of Surfspot/Apple Store?

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Niels, 23 jaar, (master) student Informatica aan de Radboud Universiteit, Linux-gebruiker, muziekliefhebber, bassist en – door mijn broertje – sinds een tijdje behoorlijk Apple-fan geworden.

Binnenkort ga ik een MacBook kopen en van Linux overstappen naar OSX. Het enige waar ik nog mee zit is het volgende: als ik via Surfspot in de Apple Store een MacBook koop (de 2.0Ghz, 1GB intern, 80GB harddisk versie) kost me dat 1195,- euro, wat overeenkomt met 10% korting. Als ik dezelfde laptop koop bij een Apple Centre dan kost me dat 1247,- euro, wat overeenkomt met 4% korting van de Apple Store in Utrecht (A Mac).

Is het verstandig om de laptop met 10% korting via de Apple Store te kopen (wat me mooi 5 tientjes bespaart), of is het via een Apple Centra toch handiger met garantie? Naar wat ik gehoord heb is Apple zelf qua garantie wat minder flexibel dan een Apple Centre. In Arnhem bij HTR zeiden ze dat Apple zelf pas schermen terugneemt bij 5 dode pixels en dat je bij hen absolute pixelgarantie krijgt en dat je scherm onder garantie vervangen wordt als er in het eerste jaar een dode pixel optreedt.

Dus, wat lijkt jullie de beste keuze? En omdat ik toch aan het vragen ben: welk Apple Centre (dat niet verder van Nijmegen ligt dan Utrecht) is een aanrader? Mijn eerste indruk van A Mac was bijvoorbeeld al beter dan die van HTR…

Alvast bedankt voor de reacties!:)

Bijdrager
    Marieke van Osch

Hoi nielsr, welkom!

Volgens mij krijg je in de winkel bij het aantonen van je studentschap 8% korting.