11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

Apple Centre of Surfspot/Apple Store?

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Niels, 23 jaar, (master) student Informatica aan de Radboud Universiteit, Linux-gebruiker, muziekliefhebber, bassist en – door mijn broertje – sinds een tijdje behoorlijk Apple-fan geworden.

Binnenkort ga ik een MacBook kopen en van Linux overstappen naar OSX. Het enige waar ik nog mee zit is het volgende: als ik via Surfspot in de Apple Store een MacBook koop (de 2.0Ghz, 1GB intern, 80GB harddisk versie) kost me dat 1195,- euro, wat overeenkomt met 10% korting. Als ik dezelfde laptop koop bij een Apple Centre dan kost me dat 1247,- euro, wat overeenkomt met 4% korting van de Apple Store in Utrecht (A Mac).

Is het verstandig om de laptop met 10% korting via de Apple Store te kopen (wat me mooi 5 tientjes bespaart), of is het via een Apple Centra toch handiger met garantie? Naar wat ik gehoord heb is Apple zelf qua garantie wat minder flexibel dan een Apple Centre. In Arnhem bij HTR zeiden ze dat Apple zelf pas schermen terugneemt bij 5 dode pixels en dat je bij hen absolute pixelgarantie krijgt en dat je scherm onder garantie vervangen wordt als er in het eerste jaar een dode pixel optreedt.

Dus, wat lijkt jullie de beste keuze? En omdat ik toch aan het vragen ben: welk Apple Centre (dat niet verder van Nijmegen ligt dan Utrecht) is een aanrader? Mijn eerste indruk van A Mac was bijvoorbeeld al beter dan die van HTR…

Alvast bedankt voor de reacties!:)

Bijdrager
    Marieke van Osch

Hoi nielsr, welkom!

Volgens mij krijg je in de winkel bij het aantonen van je studentschap 8% korting.

Maar aan de andere kant…als je de Mac via de online store koopt dan kun je altijd bij een reseller terecht voor garantie. Enige nadeel is dat ze soms hun eigen klanten voorrang geven en je dus langer moet wachten. Volgens mij ligt de garantie gewoon bij Apple en als je dus verhuizen gaat ofzo hoef je echt niet terug naar de winkel waar je hem/haar gekocht hebt.

Bijdrager
    wdeboer

Maakt niet uit waar je hem koopt. Ik ben nu in Nieuw Zeeland en heb toch garantie gekregen van de lokale Mac boer. Ik had mijn MBP bij de online winkel van Apple gekocht! Niks aan het handje dus!

Bijdrager
    qazwsxedc

Ok, dat is dan duidelijk! Binnenkort maar eens eentje bestellen dan…

Bedankt!

Moderator
    Strifer

Ach.. mijn hele scherm werd vervangen omdat er kennelijk een vuiltje achter het scherm zat. Het duurde door – laten we zeggen – miscommunicatie allemaal erg lang.

tip: als je een keertje wat hebt dat vervangen moet worden. laat ze de diagnose stellen, neem je laptop weer mee, laat ze bellen als ze alles binnen hebben en dan breng je je mac laptop erheen. dan ben je hem niet twee maanden kwijt, zoals ik;)

Bijdrager
    JazzEye

Tip: kijk voor je bestelt even hier

Bijdrager
    the-innovator

Nu ben je voor 5 tientjes dus meer als een uur kwijt, je kan gezuur krijgen met vragen/garantie. Een winkel kan je hem meteen mee nemen niet eerrst voor uit te betalen. je bent veel tijd kwijt om weinig voor elkaar te krijgen. Koop hem gewoon in de winkel. blijven er ook altijd punten waar je heen kan gaan om je vraag te stellen

Bijdrager
    qazwsxedc

@the-innovator: Dat was ook mijn eerste idee. Voor een laptop van 1200,- euro ga ik mezelf voor 5 tientjes geen problemen met de garantie op de hals halen. Maar als ik dezelfde garantie krijg en hem bij een Service Center kan laten repareren dan kan ik hem net zo goed bestellen. Ik zie nog wel:)

”JazzEye”

Tip: kijk voor je bestelt even hier

Die raden bijna alle Apple producten af omdat ze allemaal binnenkort geupdate zullen gaan worden (behalve de Pro en de Cinema Displays). Hoe betrouwbaar is dit? Op zich moet ik nog een klein beetje sparen om hem te kunnen kopen en het zou jammer zijn dat als er direct nadat ik er eentje gekocht heb een update van komt. Zou de WWDC begin juni een reden zijn om de MacBook te updaten? In dat geval kan ik net zo goed even wat extra wachten, want de komende maand koop ik hem toch nog niet en 2 weken extra wachten maakt me niet zo heel veel uit… Linux werkt op zich ook best prima:wink:

Bijdrager
    AppletjeEitje

Welkom Niels! Misschien dat ik je op de uni kan spotten als je er een gekocht heb. Ik loop ook al weer een (te lang) tijdje mee op dezefde universiteit.

Ik ben ook zeer tevreden na m’n switch en ga binnenkort ook een MacBook aanschaffen. Ik denk alleen wel dat ik even de WWDC afwacht. Maar ik weet niet hoeveel haast je hebt. Je aankoop gaat je zeker bevallen!

Bijdrager
    AppletjeEitje
    ”move”

Volgens mij krijg je in de winkel bij het aantonen van je studentschap 8% korting.

Ik was laatst in Arnhem en daar gaven ze in de store juist 6% tov 8% bij de directe online/telefoon bestelling bij Apple.

Bijdrager
    qazwsxedc

@AppletjeEitje: ik wacht in ieder geval nog even de WWDC af. Ik moet toch nog even sparen en heb hopelijk rond die periode het geld wel bij elkaar. Zou leuk zijn als er dan net een update komt:D

Zijn de prijzen trouwens aangepast? De Macbook die ik ga kopen kost nu via Surfspot/Apple Store ‘nog maar’ 1117,- euro. Het verschil met de 1247,- euro die hij kost (met 4% studentenkorting) bij een winkel vind ik dan te groot worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.