25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    noebis

apple centre apeldoorn

L.s.
    Als windows gebruiker had ik het voornemen te gaan overstappen naar een mac en had gekozen voor een mac book pro.
    Het zou een fluitje van een cent zijn om oude emails, adresbestanden en muziek over te zetten naar de mac book pro, de verkooppraat.
    Nu mag je als koper toch wel enige service verwachten voor een aanschaf van boven de 2000 euro dacht ik, maar nee.
    Mijn voorstel was om te laten zien dat het werkelijk een fluitje van een cent zou zijn deze drie bestanden over te zetten, geen theorie maar echt.
    Want dat is waar men met een pc vaak tegen aan loopt, in theorie is het allemaal zo gedaan, maar de praktijk leert anders.
    Ik zou mijn externe harde schijf en eventueel windows laptop meenemen.
    Maar dan komt toch de aap uit de mouw, “daar kunnen wij niet aan beginnen dat kost veel te veel tijd” volgens de verkopers, maar het was toch een fluitje van een cent ??????????????????????? Volgens mij spreken zij zichzelf nu tegen.
    Mijn mening is:
    *als je mensen over wilt halen van een windows pc naar een mac, je wel iets
    meer mag doen dan alleen maar de kassa te bedienen.
    * je moet je als ondernemer wel onderscheiden van een online verkooppunt, in
    mijn geval is dit niet zo.

Mvg,

Noebis.

Ps. mocht er iemand in Apeldoorn zijn die er toch plezier aan heeft mij dit te laten
    zien dan hou ik mij aanbevolen, ik koop dan de zaken wel online.

Bijdrager
    Neproadie

Maar je verwachtte dat ze daar jouw spullen even op een van hun mac’s zouden zetten?
    Of op jouw nieuw aangekochte macbook? Ik zie in Utrecht altijd dat het toch vrij druk is, dus kan me voorstellen dat ze hun tijd nodig hebben.

Daarbij wil fluitje van een cent zeggen dat het makkelijk is. Dat hoeft dus niet te betekenen dat het snel gaat;)

Bijdrager
    mvdenberg

Ik weet niet welk mail programma je op je windows pc gebruikt, maar hier op het forum beschrijven andere leden hoe zij het hebben opgelost:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=73426&highlight=pst
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=64208&highlight=pst

Ik weet niet hoeveel muziek er overgezet moet worden: misschien kan je e.e.a. op cd branden om zo de muziek over te zetten? (heb je meteen een backup). Anders zou je via een netwerkkabel ook bestanden van de windows comuter naar je toekomstige Apple kunnen overzetten.

Bijdrager
    MacBeer

Nee nee nee nee…. dit is wel héél onredelijk.

Fluitje van een cent betekend dat het instellen van het overzetten gemakkelijker is dan de meeste mensen denken. Maar dat wil bij lange na NIET zeggen dat dit in 2 minuten gefixord is.

Als ik een splinternieuwe zaag bij de Gamma koop waarmee ik mijn hout in een fluitje van een cent gezaagd krijg dan ga ik toch ook niet een lading planken meenemen en vragen aan de verkoper of die mij even wil laten zien of dat ook daadwerkelijk zo gepiept is?

Nou wordt ‘ie helemaal mooi, hahahaha

Bijdrager
    Neproadie
    ”MacBeer”

Nee nee nee nee…. dit is wel héél onredelijk.

Fluitje van een cent betekend dat het instellen van het overzetten gemakkelijker is dan de meeste mensen denken. Maar dat wil bij lange na NIET zeggen dat dit in 2 minuten gefixord is.

Als ik een splinternieuwe zaag bij de Gamma koop waarmee ik mijn hout in een fluitje van een cent gezaagd krijg dan ga ik toch ook niet een lading planken meenemen en vragen aan de verkoper of die mij even wil laten zien of dat ook daadwerkelijk zo gepiept is?

Nou wordt ‘ie helemaal mooi, hahahaha

dat zeg ik;)

Zo kocht ik laatst een kast bij de ikea…in elkaar zetten…fluitje van een cent…maar ze wilden het niet even voor doen bij mij thuis:(

Bijdrager
    Marius1976

Hoewel ik de reactie van TopicStarter ook wel wat overdreven vind, moet ik zeggen dat hij ergens wel een punt heeft.

Niet dat het op de manier zou moeten zoals hij stelt, maar als er inderdaad dingen worden beloofd zoals “het is een fluitje van een cent” (m.a.w. je hoeft je hand er niet voor om te draaien, of te wel iedereen kant het, en het kost je geen moeite), dan moet die belofte wel waargemaakt kunnen worden.

Dat hoeft natuurlijk niet de verkoper te doen, maar voor je een artikel koopt, moet je wel in de gelegenheid zijn om zo’n belofte ook te kunnen toetsen, of als het in de praktijk tegenvalt, moet je ergens verhaal kunnen halen.

Je mag wel een apple uitproberen in de store, maar of je ook in de gelegenheid wordt gesteld om de uitwisseling tussen windows en mac uit te proberen weet ik niet.

Ik begrijp ook wel dat het allemaal een beetje overspannen klinkt (zeker ook de start post), dus ik vind het zelf allemaal wel wat overdreven, maar nogmaals: hij heeft wel een punt. Applestores zouden dit kunnen ondervangen door naast hun iLife demonstraties, ook dit soort dingen te demonstreren, dan kunnen ze zulke verzoeken iig ondervangen, door de klant te verwijzen naar zo’n demonstratie moment.

Toch?
    Marious

Bijdrager
    Neproadie

Ja gaat in zo’n apple store tussen al die mooie producten toch geen windows bak neerzetten?;)

Verhaal halen ok, maar om nou te zeggen als je het niet laat zien, dan koop ik hem niet…
    Ik vind dat je eigenlijk niet moet verwachten dat ze alles maar demonstreren.

Een andere vergelijking dan:
    “kijk meneer, een prachtige digitale videocamera en daarmee kunt u via firewire heel simpel een opname overzetten naar uw computer”
    Zou je dan ook zeggen nou, laat maar zien anders geloof ik het niet.

Bijdrager
    MissieMinnie

Ik ben zelf ook een switcher, sinds kort. En ik kan mij niet voorstellen dat ik naar de winkel zou gaan en zou verlangen dat ze even al mijn emailbestanden, mijn zoveel giga bite aan muziek en nog wat meer bestanden over zouden zetten. Ik snap dat een fluitje van een cent klinkt alsof het allemaal erg simpel zou moeten zijn. Ik denk ook dat het dat is. Als je eerst maar zoekt naar de info die je nodig hebt. Wat mij opvalt is dat men zovaak verwacht dat oplossingen aangedragen worden, dat dingen gedaan worden, maar leert men niet veel meer door te doen? Kijk inderdaad hier op het forum rond en stel je vraag in plaats van op een venijnige toon uit te leggen dat de service toch wel erg slecht is. Toen je een pc kocht was het toch ook niet allemaal meteen duidelijk hoe het werkte? Nogmaals ik snap je frustratie maar als je iets wilt leren kennen moet je het ontdekken en ik denk dat je verwachtingen wat onrealistisch waren.

Bijdrager
    505

Ik snap de reactie van noebis best.

Je koopt niet elke dag een laptop van boven de 2000 euro. De verkoper had op zijn minst kunnen uitleggen wat het fluitje van een cent is en hoe het moet om je even verder te helpen.

Muziek is makkelijk, want je zet gewoon alle muziek op je externe hardeschijf en die sluit je aan op je Mac. Adresbestanden zijn meestal wel universeel, welk programma gebruik je er voor?

Mails is wat moeilijker. Welk mailprogramma gebruik je? Zoek anders ook eens op mail overzetten op dit forum, daar staan vast nog goede tips bij voor je.

Alvast veel plezier met je :apple: Als je eenmaal het overzetten hebt gehad dan kan het beginnen.

Oja,

Hier http://www.apple.com/support/switch101/migrate/ staat hoe je van een PC naar een Mac kan verhuizen.

Bijdrager
    Neproadie

Hoppa!

MissieMinnie…I salute you!:)

Bijdrager
    mvdenberg

Een Applecenter met een goede technische dienst kan dit klusje wel klaren. Immers, in mijn technische dienst jaren heb ik iets vergelijkbaars gedaan: men kocht een nieuwe computer, en wilde graag de bestanden overgezet hebben.
    Ik denk dat dit voor een klein bedrag (men koopt immers ook een nieuwe computer) het wel moet lukken. Immers: wanneer je bij de Gamma planken koopt, kunnen deze ook voor een bedrag op het juiste formaat worden gezaagd.

Bijdrager
    Neproadie
    ”mvdenberg”

Een Applecenter met een goede technische dienst kan dit klusje wel klaren. Immers, in mijn technische dienst jaren heb ik iets vergelijkbaars gedaan: men kocht een nieuwe computer, en wilde graag de bestanden overgezet hebben.
    Ik denk dat dit voor een klein bedrag (men koopt immers ook een nieuwe computer) het wel moet lukken. Immers: wanneer je bij de Gamma planken koopt, kunnen deze ook voor een bedrag op het juiste formaat worden gezaagd.

Dat is wat anders…dat is tegen een vergoeding;)

Bijdrager
    t.leffers

Ik vind het ook zeker geen gek idee hoor. Wat betreft de uitleg dan. De uitvoering hoeft de verkoper echt niet op zich te nemen. Een service hieromtrent tegen betaling is misschien wel een goede optie. Ik denk dat Apple Resellers best wat klanten kunnen scoren als ze adverteren met overzetten van je gegevens (vooral de email uit Outlook naar Apple Mail) naar je nieuwe Mac, tegen een redelijk bedrag. Zeg 35 euro ofzo. Het lijkt me dat de gemiddelde medewerker van een Apple Reseller daar geen moeite mee zal hebben. En als ie het niet kan, mag ie wat mij betreft een andere werkgever zoeken of een stukje bijscholing volgen.

Bijdrager
    MissieMinnie

Ja maar op deze manier is de stelling van het probleem anders. Hier wordt gesproken over en serviceverlening tegen betaling. Dat is niet waar het over ging. Het ging er over dat de service van apple slecht was omdat ze niet zomaar even de bestanden over wilde zetten.

Bijdrager
    t.leffers

Precies, maar dat is nog geen argument om de service slecht te noemen. Het is puur een extra service die ze zouden kunnen verlenen. Er zijn bijzonder weinig winkels/fabrikanten die dit soort services aanbieden zonder vergoeding. Ze zijn er wel, maar dit zijn wel vaak (kleine) onafhankelijke zaken en geen grote ketens of franchises. Ik ben het met je eens dat dit soort services gemeengoed zouden moeten worden, maar het feit dat dit niet gebeurt wil niet zeggen dat Apple ineens een slechte (after)sales-service heeft.

Bijdrager
    Freek.

Als gratis service lijkt het me ondoenlijk. Enig idee wat de marge op een Mac is en wat een medewerker per uur kost?

Bijdrager
    J-roen

Het zou misschien handig zijn als Apple Dealers een proefopstellinkje zouden hebben waarmee men een Windowsbak aan een Macje koppelt om te kunnen laten zien hoe je eea uit kunt wisselen.

Bijdrager
    Freek.

Ja of aparte AppleSwitchCentre’s inrichten. Hoef ik het niet aan te zien :P

Bijdrager
    noebis

Ik zie dat er nogal fel op gereageerd is op mijn bericht.
    Maar laat ik duidelijk zijn waar het mij om te doen is, er mag toch wel een onderscheid zijn tussen online kopen en in de winkel.
    Ik heb het nog helemaal maal niet over een stuk after-sales want was ik nog niet aan toe.
    Eèn verkoper wou nog wel iets doen maar de ander wees dit direct van de hand, als er geld voor gevraagd was dan kan ik zelf beslissen of ik het daar mee eens zou zijn.
    Bij de gamma beslis ik zelf ook of het hout gezaagd moet worden of niet.
    Ik begrijp dat hier wel fanatieke mac gebruikers reageren, niets op tegen maar als je meerdere berichten leest dan is het mij duidelijk dat er met een mac minder problemen zijn dan met een windows pc maar zeg nu niet dat er nooit geen problemen zijn want die heb ik ook wel gelezen.
    En daarvoor wil ik graag goed op weggeholpen worden de rest komt wel.
    De basis: bestanden over zetten.
    En aan de slag met een de mac.
    Ik denk dat dit niet te veel gevraagd is.
    Mvg,
    Noebis.

Bijdrager
    Neproadie

De extra die je krijgt van het in een winkel kopen ten opzichte van online kopen is dat je hem direct mee mag nemen;)

Bijdrager
    noebis

Ik heb geen haast zeker niet met spullen die je kunt kopen.
    De tijd dat ik direct de spullen mee wil nemen en dat ik ze moet hebben, heb ik ver achter mij gelaten, er zijn andere zaken in het leven die belangrijker zijn dan het direct mee kunnen nemen van een mac.

Bijdrager
    t.leffers
    ”Freek.”

Ja of aparte AppleSwitchCentre’s inrichten. Hoef ik het niet aan te zien :P

Ik zou het in beginsel ook geen gezicht vinden als ze in een Apple Store (ehh. Reseller dus) een Windows computer zouden neerzetten, maar aan de andere kant; zet de allerlelijkste windows kloon in je zaak tussen alleen maar macjes en zie hoeveel mensen voor de Mac vallen. Ik weet dat je voor uitelrijk vertoon geen Mac moet kopen, maar de mensen die in de Apple Stores komen, komen daar niet om zich een buil te lachen over wat voor iets belachelijks Steve Jobs en consorten nu weer uit hun mouw hebben getoverd. Ze zijn al geïnteresseerd in een Mac, dus als je ze in één oogopslag kunt laten zien wat de verschillen (maar vooral wat de overeenkomsten) zijn, lijkt het me dat het je verkooppraatje zeker ten goede komt.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Neproadie”

De extra die je krijgt van het in een winkel kopen ten opzichte van online kopen is dat je hem direct mee mag nemen;)

Ik heb goede ervaringen met Apple centre CS in Amsterdam. Ik heb daar o.a. een iMac G5 vandaan. Helaas vertoonde deze mankementen. De extra die ik kreeg waren een zeer goede service: mijn mac werd daar vakkundig gerepareerd in acceptabele reparatie termijnen. Helaas kwam het zelfde probleem voor een tweede keer terug. Van te voren had ik gebeld zodat zij het onderdeel alvast konden bestellen. De derde keer kwam het probleem weer terug, samen met een ander probleem: ik kreeg toen een nieuw apparaat mee naar huis.
    Oke, deze dingen horen gewoon normaal te zijn. Maar ik vind dat ze het goed hebben opgelost.

Ook een meerwaarde is, dat ik de iMac kon aanzetten voordat ik ‘m kocht: ik mocht de mac op dode pixels controleren. Gelukkig maar, want het eerste apparaat bevatte n.l. dode pixels.

Ik kan me voorstellen dat je graag je data overgezet wil hebben. Uit mijn eigen technische dienst verleden weet ik dat dit soms lastig is: de een heeft 1Gb aan data, de andere 100Gb. Wat helemaal lastig is, dat de eigenaar vaak niet weet waar zijn documenten staan: office documenten staan op meerdere plekken (mijn documenten of usernamedocuments of datawerk )
    Voor de een ben je met 15 minuten klaar (fluitje van een cent), voor de ander ben je een dag bezig. Het lijkt mij redelijk dat een Apple center dit tegen een (gering) tarief uitvoert.

Bijdrager
    LanWolf

In het vorige “switch” redenen website stond dat dus gewoon in, dat je je pc dan mee kon nemen naar je mac store en dat die dat dan gratis zouden overzetten.

Bijdrager
    michi_rishi

Als winkel kan je met dit soort kleine dingetjes een enorm verschil maken bij jouw klanten.
    En inderdaad: als het een fluitje van een cent is, dan kunnen ze dat best even doen. Moet je natuurlijk niet op koopavond of op een zaterdag of zondag verwachten dat ze daar tijd voor hebben, maar op een doordeweekse ochtend als het toch rustig is in de winkel…
    Overigens heb ik overwegend positieve ervaringen met die Applecenter Macinside. Kundig en vriendelijk personeel.

@TS: ik woon in de omgeving van Apeldoorn. Als je hulp nodig hebt dan stuur je maar even een persoonlijk berichtje.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.