4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Xcode

Apple CarPlay meerdere apps tegelijk

Ik gebruik in de auto graag een combinatie van Spotify, Google Maps en Flitsmeister via Apple CarPlay. Echter merk ik de laatste tijd dat het nogal moeilijk is om ofwel Maps ofwel Flitsmeister voor lange tijd in de achtergrond te laten draaien.

Na bijvoorbeeld 10 minuten rijden met Google Maps op mijn scherm, zal Flitsmeister zichzelf in de achtergrond hebben afgesloten. Andersom is dit ook het geval.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn en hoe kan ik ervoor zorgen dat beide applicaties blijven draaien?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Heb je batterij-besparing aan? Die moet sowieso UIT bij CarPlay

Bijdrager
    iDEOwen

Ik herken het… Zolang dat bijv. de laatste 3 apps zijn, dan gaat het prima op mijn telefoon (iPhone X). Maar als ik ondertussen ook nog een andere app heb geopend zoals mail, dan neemt die ineens veel resources (werkgeheugen) in beslag, en daardoor moet een ander draaiende app op de achtergrond afgesloten worden. Dit ervaar ik laatste dus ook steeds meer. Dus of de Apps gebruiken meer geheugen, en/of het OS gebruikt meer geheugen.

Ik denk dat je er weinig aan kan doen, zeker als je alleen maar switched tussen die 2 applicaties. Evt zou je andere apps de background refresh uit kunnen schakelen om iets qua geheugen te besparen, maar of dat voldoende is…

Bijdrager
    mr.ray

Ligt aan de instellingen van de apps denk ik. Ik gebruik waze, coyote en Spotify samen in de auto en ze blijven allemaal de hele tijd draaien

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.