17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    freeway

apple care , teleurstellend

Ik heb apple care op mijn macbook pro,

De voeding ging kapot.

Ik heb hem nodig voor een examen OO programmeren in java, vandaag ( 29 maart).

Afgelopen woensdag 23 maart gebeld met applecare, ” we sturen een nieuwe voeding op”
    nu dinsdag 29 maart nog steeds nix, ik doe straks examen op een oude windows laptop.

Ik heb regelmatig gebeld met applecare en de noodzaak uitgeleg, “wij kunnen niets voor u doen”

Ik heb voorgesteld dat zij iets met een reseller hier in de buurt regelen zodat ik mijn macbook pro kan gebruiken, ” nee dat kan helaas niet”

Ik krijg, tot mijn verbijstering, nu net een mailtje dat de voeding verstuurdop 29 maart verstuurd is en op 14 april zal aankomen.
    14 APRIL !!!

Ik bel, weer, met applecare, en ze zetten me 12 minuten (a 10ct/min) in de wacht om iets na te kijken.

Krijg ik drol 2 aan de lijn die ook niets kan doen, ik vraag naar de afhandeling van mijn klacht, zijn reactie is ” die wordt met de medewerkers besproken, daar hoeft u niets meer van te horen”
    Waarom kan applecare die voeding niet regelen met een lokare reseller, reactie ” nee dat kunnen we niet”

Ik vind dat apple care heel slecht is.

Ik doe dit nooit meer.

Bijdrager
    Sausje

en nu? Wil je dat wij een oplossing verzorgen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple care geeft je geen voorrang, de service is gewoon even traag. Je hebt er alleen 2 jaar langer recht op door AppleCare aan te schaffen

Bijdrager
    freeway

@sausje Dit is toch een forum voor apple gebruikers, ervaringen, hoogte punten en diepte punten

Bijdrager
    SMac

Lekkere service inderdaad… leek mij redelijk voor de hand liggend om via een reseller een voeding te verstrekken…

@Sausje wat mij betreft ben jij lekker drol 3 in dit verhaal:-P

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb vandaag Apple Care aangeschaft via eBay…..
    Als ik in die situatie terecht zou komen, zou ik echt naar het hoofdkantoor van Apple gaan en ter plekke het onderdeel omruilen. Maar dan ook alleen als het echt niet anders kan.

Erg vervelend voor je dat je dit zo overkomt.

Lid
    Pepperonie

Aangezien een APR ook reperaties mag uitvoeren aan je macbook onder de garantie, had je beter ben een APR langs kunnen gaan. Als je een beetje relaxde APR hebt dan zou die je gewoon een nieuwe adapter meegeven, de kapotte naar Apple opsturen en jij bent helemaal happy.
    Dat is ook de reden dat ik Apple Care heb, je kan namelijk kosteloos bij een APR binnen lopen.

Bijdrager
    i-Rik

Apple Care is sowieso overbodig, althans dat is mijn mening.

2 jaar geleden heb ik een 24″ iMac gekocht, deze is 2 maal buiten de garantie om kosteloos gerepareerd. Het beeldscherm had last van ghosting. Inmiddels staat er nu een 27″ Quad Core iMac op mijn bureau, zonder Apple Care en zonder bijbetaling of wat dan ook.

Misschien is het verstandig om zoals Pepperonie al zegt langst te lopen bij een APR. Of even te bellen met Apple Customer Relations zoals ik toen heb gedaan in het geval van mijn iMac. Toen kon ik hem ook ‘gewoon’ omruilen bij een APR in de buurt.

Bijdrager
    Nickalicious
    Hansi2124 op 29 maart 2011

Ik heb vandaag Apple Care aangeschaft via eBay…..

Als ik in die situatie terecht zou komen, zou ik echt naar het hoofdkantoor van Apple gaan en ter plekke het onderdeel omruilen. Maar dan ook alleen als het echt niet anders kan.

Erg vervelend voor je dat je dit zo overkomt. Sorry hoor, maar dan sta je voor dat hoofdkantoor en dan?

@TS zeer lullig idd. Maar service is bij vrijwel geen enkel bedrijf (uitzonderingen daargelaten) op orde.. Helaas. Is het trouwens je interne voeding of gewoon de adapter? Ik neem aan dat eerste?

Bijdrager
    florisappelaar

idd gewoon naar APR moeten gaan, ik krijg altijd alles wat binnen Applecare valt direct mee

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, inderdaad niet naar het hoofdkantoor….
    Voor Freeway is het het handigst om naar Card Services te gaan. Redelijk in de buurt en mag reparaties uitvoeren.

Moderator
    Pete.Z

Ik zie even niet in wat dit met hardware te maken heeft, verplaatst dus.

Overigens kan je inderdaad beter bij een APR binnenstappen, veel sneller dan gaan bellen met en wachten op Apple zelf.

Bijdrager
    Hansi2124
    Pete.Z op 29 maart 2011

Ik zie even niet in wat dit met hardware te maken heeft

De voeding Pete;-)

Moderator
    unSOUND

Je staat feitelijk tegen de verkeerde boom te blaffen…

AppleCare is om te zorgen dat je garantie hebt, zonder poespas. En toen je zei dat jouw voeding kapot was kreeg hè ook gewoon een nieuwe. Applecare heeft dus gewoon gedaan wat het hoort te doen.

Waar het vervolgens mis gaat, is dat het levertraject te lang duurt. Dat is inderdaad vervelend, maar niet de schuld van applecare. En dat ze niks kunnen regelen met een apr is mede o dat de bestelling reeds is gedaan en in de molen zit…

Bijdrager
    Soulshaker

Geloof me, ook ik heb die magsafe problemen meegemaakt (zelfs meerdere keren) .
    Ik weet niet meer waarom , maar mijn vorige macbook pro molde de ene na de andere magsafe . En nee , ik deed er niet bruut mee.

Ik heb vaak moeten wachten , tot zelfs 12 werkdagen aan toe.
    Vaak kwaad bij de APR gestaan , om te vragen hoe het zit .
    Ik vind het gewoon ridicuul dat ze niet 1 magsafe ter plaatse op stock hebben , terwijl er wel 5 in de rek liggen aan 79 euro.

Ik snap je frustraties dus maar al te goed.
    Je hebt voor je een perfect werkende Macbook pro die je niet meer dan als een fancy presse-papier kunt gebruiken.

Bijdrager
    freeway

Juni is voor mij examentijd en mijn is macbook pro is voor de tweede keer kapot.

Zondag voor mijn examen doet i het ineens niet meer.

Dus examen gedaan op de laptop van m’n moeder (AHTEC ubuntu met netbeans)
    Tijdens examen(ging slecht) geen internet want dat kreeg ik zo snel niet voorelkaar in ubuntu op windesheim.

Na mijn examen naar cardservices gegaan. (geholpen door ff, aardige lui daar)
    Zij doen 7 x de hardware test (vinden niks) en geven ( na 5 dagen , ik had geen haast meer, dan maar geen propedeuse ) een nieuwe voeding mee.

Ik heb dus de duurste laptop van mijn familie maar ook de meest onbetrouwbaarste.
    Die van mijn moeder is een fractie van de prijs maar doet het altijd.

ff van cardservices adviseerde mij een mailje naar apple te sturen hierover.

Bijdrager
    Hansi2124

Het zijn dingen door de mens gemaakt, dus ook de beste apparaten kunnen kapot gaan. Helaas voor jou was jij aan de beurt.:sad:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.