14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    007 Junior

Apple Care of Dixons Garantie?

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort de nieuwe Retina MacBook Pro (die er hopelijk binnen enkele maanden is) kopen, maar ik weet niet zo goed welk garantieplan ik het beste kan kiezen. De Apple Store of de APR’s bieden de standaard fabrieksgarantie en (tegen extra betaling) het Apple Care Protection Plan waarmee de garantie met 2 jaar wordt verlengd. Dixons geeft standaard 3 jaar garantie, maar of die garantie hetzelfde waard is als die van Apple Care? I don’t know.

Hopelijk kunnen jullie mij de verschillen uitleggen tussen de garantie van Dixons en die van Apple Care. Ik hoor ook graag jullie argumenten om wel/niet voor de ene garantie te kiezen, dan wel voor de andere.

Bedankt alvast!

Bijdrager
    KarelWillem

Dixons:
    http://www.dixons.nl/klantenservice

AppleCare:
    http://www.apple.com/nl/support/products/mac.html

Dixons is kortom: gewoon garantie.
    AppleCare is technische ondersteuning, veelal afhalen van defecte apparatuur, etc.

Bijdrager
    007 Junior

En welke van deze twee zou jij het meest aanbevelen voor een Retina MacBook Pro, KarelWillem?

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je (heel veel) geld over voor telefonische ondersteuning en het makkelijk(er) omruilen of afhalen van apparatuur?

Dan: AppleCare.

Heb je dat niet, dan… niet.

Bijdrager
    fatboysmart

Dixons website:

Uitzondering hierop zijn (ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

Volgens mij vallen die bij AppleCare wel onder de garantie…

Bijdrager
    Myquandro

Ik ben zelf ook hiernaar aan het kijken en wat ik begrepen heb is dat accesoires die tegelijk met de Mac gekocht worden (zoals Thunderbolt display en AirPort) ook onder de Apple Care vallen. Daarnaast geeft Dixons geen studentenkorting op de Mac, dus als student ben je al gauw €100 duurder uit bij de Dixons die je bij een APR of bij de Apple Store (Amsterdam of online) kunt gebruiken voor Apple Care, welke dan dus minder duur uitvalt vergeleken met de garantie van Dixons (en in sommige gevallen zelfs goedkoper).

Bijdrager
    Topaz

AppleCare is ook handig voor als je veel reist naar het buitenland of plannen hebt om daar langer blijven. Met je derde jaar Dixons, zal je in New York bij de Apple Store niet kosteloos geholpen worden, terwijl je met AppleCare daar volledige vrvanging/reparatie krijgt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Reactie verwijderd. Als Nederlander had je niet veel aan mijn tip.

Bijdrager
    ramrod

Kijk eens op EBy als je AppleCare wil afsluiten ,scheelt je aardig wat geld .

Bijdrager
    wouwout
    ramrod op 06 juli 2013

Kijk eens op EBy als je AppleCare wil afsluiten ,scheelt je aardig wat geld .

Dat scheelt inderdaad veel! Applecare is dus gewoon een los product, dat je los kan kopen en activeert in combinatie met je apple product? Hoe lang na aankoop kun je Applecare activeren? Of loopt het altijd vanaf de eerste aankoopdatum?

Inactief
    Anoniem

Inderdaad een los product. Je kunt het tot een jaar na aankoop aanschaffen en activeren, maar de looptijd is ALTIJD vanaf de aamschafdatum van je mac, iphone etc. Dus niet vanaf de aanschafdatum van de apple care zelf.

Bijdrager
    fenkikon

Nog een tip als je Apple Care gaat kopen, met studentenkorting is het ipv 345, 242 euro scheelt dus behoorlijk!

Overigens heb ik en ga ik geen Apple Care kopen voor mijn MBP (non-retina 15″ 2012) . Vertrouw op de consumentengarantie. Bovendien als er een scherm kapot gaat betaal ik wel gewoon. Zal minder duur zijn dan Apple Care. Het blijft garantie he, het is dus niet zo dat wanneer jij je MBP laat vallen en je scherm gaat kapot dat je dat gratis gemaakt krijgt. Je betaalt voor 1 jaar extra garantie en extra service, je hebt namelijk twee jaar Europese consumentengarantie bij Apple als je daar koopt. Voor zakelijke gebruikers is Apple Care wel aan te raden, je kunt dan namelijk geen aanspraak maken op de consumentengarantie. Tenzij je de computer inbrengt in het bedrijf.

Mijn MBP kocht ik trouwens bij Apple Online, korting van paar honderd euro en ik kreeg een 80 euro giftcard. Ik weet niet of die back-to-school actie nog geldig is als er nieuwe Retina MBP’s komen.

Bijdrager
    Niels

Gewoon Apple Care, technische ondersteunen waar je wat aan hebt, vervanging aan huis en ophalen aan huis. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, want de dixons garantie betaal je per maand en over drie scheelt het niets.

Bijdrager
    007 Junior

Na het lezen van al jullie reacties (waarvoor dank) en nog wat eigen research heb ik besloten om voor Apple Care te kiezen. Dat pakket dekt in mijn ogen een stuk beter alle (mogelijke) schade en defecten en biedt betere service. Gezien het feit dat ik in aanmerking kom voor studentenkorting de volgende rekensom:

Het gaat mij dus om de 13″ Retina MacBook Pro van €1529.
    Dixons geeft geen studentenkorting, maar wel de 3 jaar garantie voor die prijs. Het nadeel hiervan is dat er wel wat haken en ogen zitten, want als je de voorwaarden goed leest kom je tot de ontdekking dat daar niet alles onder valt (accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.) Bovendien geldt deze garantie enkel in Nederland.

Een makkelijkere optie is dus Apple Care. Met studentenkorting betaal ik voor de MacBook Pro (bij Apple) €1.437,48 en voor Apple Care €174,24. Totaal is dit €1.611,72, een verschil van ongeveer €82,- (in vergelijking tot de prijs van Dixons). Voor die tachtig euro meer vind ik het zeker waard om voor Apple Care te kiezen. Zeker als het gaat om een machine van ruim €1500.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.