18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    xionix

Apple Care = thuisherstelling?

Hej mensen,

Ik wou even iets navragen waar ik niet helemaal uitkwam na zoeken op het internet.
    Ik ben gaan kijken voor een nieuwe iMac/Mac pro en kreeg daarbij Apple care geadviseerd.
    Nou vertelde de verkoper dat bij de iMac/Mac pro het zo is dat je met Apple care erbij ook thuis service krijgt, dus mochthij kapot gaan of iets dergelijks ze het ook thuis komen maken. Ook werd er vertel over een pick up service, daarvan heb ik genoeg kunnen vinden maar over dat stukje dat er een monteur thuis langskomt niet echt.

Nu is mijn vraag klopt dit? Kan iemand hier op het forum dat bevestigen? Heb het tot nu toe nooit bij een apparaat gepakt maar dit maakt het wel interessant.

Thnx alvast

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou nee, dat is echt niet zo.

Bijdrager
    stijn23

Ik kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen, maar ik ken iemand die thuis een reparateur van Apple over de vloer heeft gekregen om zijn (toenmalige) G5 thuis direct te repareren. Er was volgens mij wel een voorwaarde i.v.m. de afstand (maximum 50km van brussel wonen of zoiets).
    Misschien hangt het er ook vanaf of je een Mac Pro koopt of niet…

Bijdrager
    Beninho

Ik heb twee keer iemand thuis gehad toen ik nog een iMac had.

Eerste keer werden de speakers direct vervangen
    Tweede keer werd het lcd panel vervangen.

Alles direct bij mij op de keukentafel.

Ze komen wel bij je thuis.

Bijdrager
    sedikit

Een jaar of 4 geleden begaf de combo-drive het van mijn oude iMac G4, hij viel nog net binnen de AppleCare garantie die ik had. Ik woon in Amsterdam, na melding van het mankement, had ik binnen 3 dagen een monteur van een Utrechts bedrijf aan huis die de combo-drive verving. Iets anders is dat deze AppleCare toch een vorm van afzetten is, want de hiermee verkregen garantietermijn behoort binnen de normale (zonder extra te betalen) garantiebepalingen te vallen. Dit te zeggen blijkt bij sommigen als vloeken in de kerk te zijn. Maar daar is al het één en het ander hier overvloedig gezegd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier staat o.a. dit:
    Service ter plaatse voor desktopcomputers: je kunt vragen of een reparateur naar je bedrijfslocatie komt.

Er zijn voorwaarden aan verbonden waaronder de “nabijheid van een door Apple erkende serviceaanbieder“. Ook kan Apple de klant verzoeken bepaalde makkelijk uit te voeren handelingen zelf te doen na het opsturen van de onderdelen.

Op de eerste bladzijde van het Applecare boekje dat ik heb staat op een gegeven moment:
    reparatie van desktop computers ter plaatse

Het is dus mogelijk om reparaties ter plaatse te laten uitvoeren mits het om een desktop gaat en de erkende reparatie service binnen een redelijke afstand zit.

Bijdrager
    Yaris

Die redelijke afstand is binnen een straal van 80 kilometer van een door Apple erkende serviceaanbieder die service op locatie verricht.

Bijdrager
    Sanjeev

Als je een iMac of een Mac Pro hebt kunnen ze langs bij je komen als je er om vraagt:
    http://www.apple.com/nl/support/products/mac.html
    En dan onder het kopje “Complete service en ondersteuning”

Bijdrager
    Osirison

Applecare is een verlenging van de garantie, dus zonder Applecare komen ze in het eerste jaar ook gewoon aan huis voor reparaties neem ik aan?

Bijdrager
    bartje

Nee

Bijdrager
    xionix

Ok dus ze komen echt naar je toe.
    Dit zou een overweging waard zijn om erbij te pakken.

Thnx voor de snelle reacties allemaal!

Bijdrager
    Osirison

Ik lees in de algemene voorwaarden niets over service aan huis, in dat geval zal Apple care extra service bieden.
    Was altijd erg tegen op Apple care, ik heb zoiets van als ik een Apple product koop verwacht ik ook service naar gelang de uitgave.
    Evengoed vind ik dat Apple best de standaard garantietermijn best mag verlengen naar 2 jaar, als je echt staat voor de kwaliteit van je product heb je toch niets te vrezen?

Had altijd het idee dat Apple care dus een verlenging van de garantie tot 3 jaar was maar Apple care bied dus extra service zoals reparatie aan huis en dat is ook wat waard.

Bijdrager
    bartje

daarbij ook nog gratis telefonische helpdesk (hardware/osx/ilife) 7 dagen in de week. Waar je zonder Apple Care best veel voor moet betalen.

(ok. maar wij hebben OMT)

Bijdrager
    rolandvc

Bij mij zijn ze al thuis een moederbord komen vervangen (ARC, Dilbeek, Begië), maar ze zeiden ook dat het van de afstand afhangt (ik woon slechts op 15 km). Maar anders laten ze het afhalen en terugbezorgen, dit zit begrepen in de AppleCare.

Bijdrager
    xionix

Hmm op de website staat wel iets over thuisservice maar er staat dan bij voor uw bedrijf.
    Geldt het dan echt voor particulieren want koop het voor privé gebruik.

Bijdrager
    macnanny

Mocht je hulp nodig hebben met je Mac. Wij bieden ondersteuning op locatie tegen duidelijke totaaltarieven.

Bekijk even de website!

Geblokkeerd
    Anoniem

Spam. Niet doen svp.

Bijdrager
    stavos

En mocht je nieuw zijn op dit forum, bekijk dan even de huisregels.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.