11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jurienvanduuren

Apple Care

Ik heb sinds december een iMac. Krijg nu een maitlje van Apple dat ik nu nog Apple Care á 179,- euro kan aanschaffen. Wat is jullie advies? Doen of niet doen? In nederland heb je wettelijk 2 jaar garantie op een electr. product. Geld dit ook voor de iMac? Ik zie graag jullie reacties.

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan erg veel adviezen terugvinden hier op OMT via de zoekfunctie.

Waar het allemaal op neerkomt: Je hebt volgens het consumentenrecht recht op 2 jaar garantie, maar kan eventuele moeilijkheden hieromtrent afkopen door Apple Care aan te schaffen. Dat kan overigens goedkoper via eBay dan dat je dat via Apple doet.
    Aan jou de keus.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou het via eBay doen. Voor je iMac is het dan maar 50 euro(!) dus dat scheelt een hoop. Het scheelt bovendien ook vaak een hoop gezeik bij Apple zelf. Maar sommige mensen krijgen het wel voor elkaar;). Ik heb liever meer zekerheid en kies daarom voor Apple Care via eBay.

Bijdrager
    Pascalvilt

Als je de website van ConsuWijzer eens doorleest dan merk je vanzelf wel dat het verhaal van 2 jaar garantie niet zo mooi is als wat het lijkt. Na het 1ste jaar moet jij als consument namelijk bewijzen aan de verkopende partij dat jij niet de veroorzaker van het probleem bent. En als het een technisch defect is ga dan maar eens uitzoeken en bewijzen dat het niet jouw schuld is. Als je AppleCare hebt moet de verkopende partij bewijzen dat jij niet de veroorzaker bent van het probleem. Bovendien , zonder AppleCare , mocht blijken dat er inderdaad een probleem is wat niet door jou verzoorzaakt is en dus binnen garantie is , dan moet je 9 van de 10 keer toch onderzoekskosten betalen. Ik heb zelf al op 2 eerdere Macs en op de nieuwe iMac AppleCare en 2x een toetsenbord en 1x muis kapot gegaan en heb alles nieuw gekregen. Mijn iPod Nano heeft ook AppleCare via eBay van € 8,- en is een keer vervangen zonder kosten toen deze zichzelf bleef resetten.

Bijdrager
    Trat
    Pascalvilt op 10 september 2010

en 2x een toetsenbord en 1x muis kapot gegaan en heb alles nieuw gekregen..

Die dingen bij elkaar opgeteld zijn nog goedkoper dan 1 losse Applecare van je iMac. Daar zou ik het niet voor doen.

Je moet Applecare niet nemen voor onderdelen: die kosten geen drol via eBay. Je moet het nemen voor reparatie: uurloon is hartstikke duur en je bent in een shop zo een paar honderd Euro verder voor een beeldschermpje van (op eBay) 80 tientjes vervangen. Als je het zelf kan heb je geen Applecare nodig. De gok die je neemt zijn op zoiets duurs als een logicboard maar die gaan zeer zelden pas na het 1e jaar stuk.

Bijdrager
    Trat
    Maverick9898 op 10 september 2010

Ik zou het via eBay doen. Voor je iMac is het dan maar 50 euro(!) dus dat scheelt een hoop. Het scheelt bovendien ook vaak een hoop gezeik bij Apple zelf. Maar sommige mensen krijgen het wel voor elkaar;). Ik heb liever meer zekerheid en kies daarom voor Apple Care via eBay.

Kijk uit bij Applecare kopen via eBay. Applecare voor een iMac kost €179, dus waarom zou iemand dat voor minder dan 1/3 van de prijs van de hand doen?

Er legio voorbeelden van mensen die geflest zijn door eBay Applecare. Je koopt het via eBay en de verkoper stuurt je een serial die je bij Apple registreert. Nou heb jij Applecare. Maar, omdat de verkoper het originele verkoopbewijs heeft kan deze de Applecare terugtrekken. Sta je bij de Apple-winkel kom je er achter dat je helemaal heen Applecare meer hebt… Goed opletten dus en altijd vragen om het doosje en het originele aankoopbewijs.

Bijdrager
    Pascalvilt
    Trat

Die dingen bij elkaar opgeteld zijn nog goedkoper dan 1 losse Applecare van je iMac. Daar zou ik het niet voor doen.

1x € 69 voor wireless keyboard
    1x € 49 voor wired keyboard
    1x € 69 voor wireless mighty mouse

Dat is in mijn ogen al € 187 euro. Bovendien is niet iedereen in staat zelf onderdelen te vervangen. En AASP’s durven buiten de 1 jaar fabrieksgarantie makkelijk woekerprijzen te vragen voor onderzoeken en reparaties. Zelf ben ik iemand die iedere 2 jaar een nieuwe Mac koopt en dan doorverkoopt met 1 jaar resterende AppleCare en dat levert over het algemeen nog een mooie prijs op. Je hebt over het algemeen niet het eeuwige gezeur om je gelijk te halen.

Bijdrager
    Trat
    Pascalvilt op 10 september 2010
    Trat

1x € 69 voor wireless keyboard
    1x € 49 voor wired keyboard
    1x € 69 voor wireless mighty mouse
    Dat is in mijn ogen al € 187 euro.

Bij de Apple boer ja… En dan nog, jij hebt maar liefst €8 voordeel behaald (en dat waarschijnlijk over twee computers)! Dat soort dingen vervangt Apple trouwens het liefst: mighty mouse kost ze waarschijnlijk nog geen €5 om in de winkel te krijgen.

Bovendien is niet iedereen in staat zelf onderdelen te vervangen. En AASP\’s durven buiten de 1 jaar fabrieksgarantie makkelijk woekerprijzen te vragen voor onderzoeken en reparaties. Zelf ben ik iemand die iedere 2 jaar een nieuwe Mac koopt en dan doorverkoopt met 1 jaar resterende AppleCare en dat levert over het algemeen nog een mooie prijs op. Je hebt over het algemeen niet het eeuwige gezeur om je gelijk te halen.

Voor die mensen is er idd Applecare. Ik geef alleen maar de opties die er zijn. En ook met Applecare kun je gezeur krijgen hoor! Waterschade (cola) dekken ze ook niet…

Op een stationair systeem zou ik nooit Applecare nemen. Misschien wel voor een portable….

Bijdrager
    strigoi
    Trat op 10 september 2010

Voor die mensen is er idd Applecare. Ik geef alleen maar de opties die er zijn. En ook met Applecare kun je gezeur krijgen hoor! Waterschade (cola) dekken ze ook niet…
    Op een stationair systeem zou ik nooit Applecare nemen. Misschien wel voor een portable….

Toch niet gek dat je gezeur krijgt bij waterschade, AppleCare is immers geen verzekering. Of je moet kunnen bewijzen dat die cola al al die jaren in je machine heeft gezeten :sarcastic: Het is een verlenging van garantie, blijf het wel gewoon spijtig vinden dat er niet gewoon standaard 2a3 jaar garantie zit op een machine.. (even los van alle juridische ‘wellus-nietus’).

Bijdrager
    Maverick9898
    Trat op 10 september 2010
    Maverick9898 op 10 september 2010

Kijk uit bij Applecare kopen via eBay. Applecare voor een iMac kost €179, dus waarom zou iemand dat voor minder dan 1/3 van de prijs van de hand doen?
    Er legio voorbeelden van mensen die geflest zijn door eBay Applecare. Je koopt het via eBay en de verkoper stuurt je een serial die je bij Apple registreert. Nou heb jij Applecare. Maar, omdat de verkoper het originele verkoopbewijs heeft kan deze de Applecare terugtrekken. Sta je bij de Apple-winkel kom je er achter dat je helemaal heen Applecare meer hebt… Goed opletten dus en altijd vragen om het doosje en het originele aankoopbewijs.

Het handige aan eBay is, dat je ziet hoe goed de verkoper is d.m.v. reviews. Als iemand het verkoopt en het later terugtrekt zijn er zat mensen die daar melding van maken en dan is de waardering voor de verkoper een stuk minder hoog. Als je echter een verkoper hebt van 99.9 procent positieve feedbacks kan je er wel vanuit gaan dat hij betrouwbaar is. Je kan altijd de posts even doorlezen. Als er dan twintig keer staat SCAM weet je het wel. Bij mij is alles goed gegaan en heel veel mensen met mij:).

Moderator
    unSOUND

Over AppleCare lopen reeds prima topics, het heeft geen zin om dezelfde argumenten dan te gaan herhalen in nieuwe topics….

AppleCare Protection Plan

En dus krijgt dit topic een slotje…:wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.