5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDave

Apple & Business

Hoi,

gisteren binnen het bedrijf (+10.000 werknemers) een voorstelling gekregen van Office 365 voor corporate.
    Microsoft is met sharepoint, exchange, … sterk vertegenwoordigd binnen de bedrijfswereld.

Nu vroeg ik me af wat Apple hier tegenover kan plaatsen. Ik bedoel.. icloud… voor een bedrijf van > 10.000 werknemers.. kan dit?
    Zijn er anders oplossingen die Apple aan corporate bedrijven aanbiedt?

Hoe zit dit eigenlijk algemeen met Apple en medium tot grote bedrijven?
    :?:

Bijdrager
    SvS

Ik zou ’t vragen aan Apple Nederland. 0800 0200 570
    Is niet peanuts, +10k werknemers.

Bijdrager
    Hydræ

Zulke dingen ‘vraag’ je niet even, ze sturen gelijk een consultant op je af.
    Zelf heb ik nooit gehoord dat Apple SharePoint achtige dingen maakt, en of SharePoint Online werkt op Apples. Belangrijk is dat het voldoet aan de bedrijfseisen, en tegenwoordig zo goedkoop mogelijk. Qua mail kun je mogelijk kiezen voor een MS Exchange omgeving en die implementeren in zowel Windows als Mac omgevingen. En werken met webapplicaties die door beide platformen worden ondersteund.

Het is allemaal wel heel mooi om al je data en apps in de Cloud te hebben, maar het is ook een risico voor het bedrijf. Wanneer het internet wegvalt heb je toch echt een probleem.

Bijdrager
    Shmoo

En nog maar niet te denken aan het feit dat de postkoets overvallen wordt omdat de sheriff in de stad niet oplet..

Bijdrager
    iep

Apple richt zich vooral op consumenten en de kleinere bedrijven. Alleen de iOS devices worden gericht op enterprises (ze hebben niet voor niets de samenwerking met IBM opgezocht). Voor MS Office met Sharepoint, Office 365 en noem maar op heeft Apple geen enkel alternatief (wel simpele tekstverwerker, spreadsheet app en goede presentatie app wat leuk is voor thuis en klein zakelijk gebruik).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.