7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Stephan de Poel

Apple bouwt data center in Eemshaven

Volgens Dagblad van het Noorden gaat Apple datacenter bouwen in Groningen in de Eemshaven.

Bijdrager
    KarelWillem

Zo ruwweg recht tegenover die van Microsoft in de kop van Noord-Holland.
    Grappig.

Microsoft:
    http://webwereld.nl/datacenter/80641-microsoft-bouwt-datacenter-in-kop-noord-holland

En die van Apple:
    http://www.iphoneclub.nl/308410/apple-wil-datacenter-in-groningen-bouwen/

Bijdrager
    Shmoo

Altijd hetzelfde liedje, was dit niet ook het geval toen Microsoft hun distributie-centrum van Europa in Venlo-/Venray ( of ergens in Limburg ) vestigden een paar dagen daarna hadden we een bericht online dat Apple het dikker, vetter, breder, groter, hipper en met meer mensen ging doen op dezelfde locatie.

Niets meer dan Porsche talk, dus eerst 5 foto’s voordat ik het geloof.

Bijdrager
    Janjans

@Shmoo Porsche talk, is dat een nieuwe uitdrukking? Heeft het betrekking op een voorval dat verband houdt met het merk Porsche en iets dat ze ooit hebben gedaan dat hierop lijkt? Of is het een andere term voor opschepperij?

Lijkt me persoonlijk wel vreemd wanneer Apple over zoiets als een distributie centrum zou gaan opscheppen. Ze moeten dan echt wel woord houden. En voordat ze zo’n besluit nemen gaat er veel onderzoek aan vooraf, dus het heeft wellicht alleen te maken met het feit dat MS het net wat eerder aankondigde.

Wellicht komen beide bedrijven tot dezelfde conclusie, dat een bepaalde lokatie de beste is. Je zou het ook met morphic knowledge kunnen “verklaren”, of gewoon dat alle omstandigheden op een bepaald moment wel tot een bepaald besluit moeten leiden wanneer de voorwaarden en behoeften hetzelfde zijn.

Bijdrager
    sjoerdrei

Uit zeer betrouwbare bron kan ik bevestigen dat ze bezig zijn met een groot data center in de Eemshaven.

Bijdrager
    jf

@KarelWillem: er ligt nog een hele provincie tussen de kop van Noord Holland en Eemshaven…

Bijdrager
    KarelWillem

Joh!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.