6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

apple books – geen iCloud ruimte meer? iCloud beheer zegt 80Gb vrij!

Mijn vorige punt over het inloggen is er nog steeds op de MBP. Op een andere computer krijg ik nu meldingen van dan mijn iCloud vol is, geen ruimte meer.

Maar volgens iCloud beheer heb ik 80GB vrij. Als dat vol zou zijn kan ik wel wat er bij kopen maar als ik 80GB+ vrij heb is dat ook onnodig.

Iemand enige suggesties waar dit, de melding, vandaan komt?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien heb je deze computer lang niet gebruikt. Log eens uit en weer in bij iCloud. Meestal helpen dat soort dingen wel als iCloud slaapt op een device.

Bijdrager
    lord anubis

Alles staat dag en nacht aan. Account worden zelden uit gelogd, alleen als ik moet herstarten als Xcode Ā vervelend doet.

Al van alles geprobeerd, herstarten, uitloggen/inloggen, netwerk uit/aan.

Bijdrager
    McPim

Wat is je ‘vorige punt over het inloggen’, een linkje misschien šŸ˜‰? Je zegt ‘op een andere computer’, mogen we daar iets meer van weten, type, macOS versie enzo? Wanneer krijgĀ je die foutmelding, als je ‘Books’ opstart en verder niet? Ik ga ervan uit dat je op die andere computer met hetzelfde iCloud account bent ingelogd en dat ‘Books’ aangevinkt staat in je iCloud Drive voorkeuren? Zie je verschillen in iCloud beheer qua opslag op beide Mac’s?

Gebruik je verschillende accounts (Apple ID’s) voor iCloud en de iTunes Store?

Bijdrager
    lord anubis

@McPim

Herhaalde gevraagde paswoord ingave bij boeken ( iBook )

Mojave laatste versie, iMac.

Ik krijg de melding als ik een boek/pdf importeer/save to Apple Books ( via Safari>print ).

Geen verschil kwa grootte op alle macs, alle hebben de zelfde versie.

Enige verschil is dat ik op de MBP een herhaalde melding krijg om in te loggen en is het document leeg of kan het niet vinden.

En op de iMacs de melding krijg dat het vol is.

Bijdrager
    McPim

Linkje werkt, verder onleesbaar (kakforum)…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.