8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Imade

'Apple blokkeert nieuws-app om artikelen over Android en Windows'

Apple heeft de app van nieuwssite TabletGuide geweigerd omdat de site ook over Android- en Windows-tables schrijft. Dat claimt de site. Andere nieuws-apps met informatie over concurrenten van Apple zouden wel worden toegelaten omdat die over meer dan enkel tablets gaan.

Hoewel de iOS-versie af is, zal hij niet verschijnen, zo schrijft TabletGuide. Apple zou de app hebben geweigerd omdat de site ook over Android en Windows schrijft. In eerste instantie bevatte de omschrijving van de app en de screenshots die waren aangeleverd aan de App Store verwijzingen naar Android en Windows, maar zelfs nadat die werden weggehaald, werd de app nog niet goedgekeurd. Dat zegt Edwin van der Palen, de ontwikkelaar van de app, tegenover Tweakers.

De beslissing is opmerkelijk, omdat in de App Store veel nieuws-apps te vinden zijn met artikelen over concurrenten van Apple. “Vanuit de Verenigde Staten kwam een telefonische toelichting dat andere techsites ook over camera’s en over tv’s schrijven, en daarom wel zijn toegestaan”, aldus Van der Palen. “Omdat wij enkel over tablets schrijven, zou de app ‘te concurrerend’ zijn”, zegt Van der Palen, die benadrukt dat hij niet meer weet wat de specifieke bewoordingen van Apple waren.

Van der Palen ziet niets in een speciale app voor iOS met enkel nieuws over de iPad. De ontwikkelaar heeft overwogen om de app uit te brengen via de onafhankelijke applicatiewinkel Cydia, die door jailbreakers wordt gebruikt als alternatieve app store. “Maar het schijnt dat je dan je ontwikkelaarslicentie kunt verliezen, en dan ben ik nog verder van huis”, zegt hij.

bron: http://tweakers.net/nieuws/93353/apple-blokkeert-nieuws-app-om-artikelen-over-android-en-windows.html

Bijdrager
    Verdult

Klinkt een beetje als PR stunt, laat me raden, volgende week wordt hij toevallig ineens wel toegelaten…

Bijdrager
    jf

Ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat het werkelijke verhaal op zijn minst een “spin” heeft gekregen om enige nieuwswaarde te kweken.

Bijdrager
    Brombeer

“Spin” of niet, het blijkt een kinderachtige actie.

Bijdrager
    Imade

Ik vind het ook een kinderachtige actie van Apple… hoeveel gratis apps maken wel niet reclame voor Chrome en dergelijke?
    Gewoon toelaten die app.

Bijdrager
    jf
    Brombeer op 24 december 2013

”Spin” of niet, het blijkt een kinderachtige actie.

Met spin bedoel ik dat de reden in werkelijkheid misschien wel iets genuanceerder ligt dan de app-maker het nu doet voorkomen.

Zoals @Verdult al aangeeft: binnenkort alsnog gewoon in de appstore, berichtje dat het een misverstandje was (bij wie wordt in het midden gelaten) en lekker veel downloads omdat iedereen natuurlijk graag wil zien waar al die poeha nu over was…;)

Zou niet de eerste keer zijn.

Bijdrager
    Bamboe81

Dus de nu.nl en nos.nl-app zouden dan ook gevaar lopen omdat die ook over concurrenten van Apple schrijven… Lijkt mij sterk.

Het riekt imho zeker naar ‘spinnen”. En het werkt ook gezien deze discussie. Doel bereikt!;-) Wellicht was er een rij aan redenen voor afwijzing (geeft Apple eigenlijk een reden voor afwijzen?), waar dit punt ongeveer zo tussen stond. Communiceer dat punt geïsoleerd buiten de overige context en de verontwaardiging op fora doet de rest. Buzz gecreëerd & veel Free-Publicity daarmee;-)

Bijdrager
    jackybe67

Bij Nu en Tweakers zitten we al boven de 600 reacties, voor iets waar enkel de ontwikkelaar een verklaring voor geeft in zijn voordeel. De waarheid zal wel iets genuanceerder zijn.

Bij een artikel over een lek in de beveiliging van een paar Samsung telefoons wordt bijna niet gereageerd.:-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.