12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    VAW

Apple België vervangt iPhones met haarscheurtjes niet meer?!

Sinds kort verschijnen er verschillende haarscheutjes in mijn zwarte iPhone 3G rond de hoofdtelefooningang.
    Aangezien er hier veel problemen rond bekend zijn dacht ik om deze binnen te doen bij mijn Mobistar-center. Vroeger werden ze blijkbaar met alle plezier vervangen. Nu niet meer.

De man van Mobistar zei me dat ze de laatste maand van Apple geen nieuwe iPhones meer krijgen ter vervangen van iPhones met scheurtjes. Apple heeft blijkbaar de garantievoorwaarden hieromtrent aangepast.

Is dit in Nederland/wereldwijd ook zo? Of is dit enkel in België?

Ik kan hier in ieder geval niet mee lachen, straks scheurt mijn iPhone helemaal open. Bedankt Apple!

Bijdrager
    inawt

Apple voor België is hetzelfde als Apple Nederland (allebei Apple Benelux).:?

Bijdrager
    Afroman

Goh, bedankt voor je nuttige post.

@Topicstarter.

Ik verwacht pas in juni nieuwe iPhones, nu al de productie stop zetten is een beetje vaag. Probeer eens een andere Mobistar winkel.:)

Bijdrager
    Nick89

Er zullen nu inmiddels genoeg refurbished iphones geproduceerd zijn, ze kunnen defecte iphones dan gaan repareren.
    Ik heb (klopt af) gelukkig nog geen scheuren in mijn witte iphone… Alleen iphones uit bepaalde fabrieken gaven toch scheuren?

Bijdrager
    Marius1976
    ”VAW”

Apple heeft blijkbaar de garantievoorwaarden hieromtrent aangepast.

Hoewel ik geen juridisch expert ben, kan dit nooit voor bestaande klanten gelden.

Als jij op moment A een koopovereenkomst sluit, dan gelden voor die koop, de op dat moment geldende garantievoorwaarden. Je kunt dit zien als een contract.

Deze kunnen niet eenzijdig voor bestaande klanten gewijzigd worden (met terugwerkende kracht). Omdat jij misschien wel bij de aankoop van het toestel als (doorslaggevende) factor voor je aankoop de garantievoorwaarden hebt laten gelden.

Het is net zoiets als dat je nu ineens de glasplaat van je iPhone moet inleveren, en dat ze er een stukje plexiglas gaan inzetten.

De garantievoorwaarden heb je ook gekocht, en horen dus bij jouw iPhone. Hoe die voorwaarden zijn weet ik niet, maar wat die verkoper je voor lulkoek op de mouw heeft gespeld, kan volgens mij niet.

Bijdrager
    stijn23

Het kan helpen om eens een aangetekend schrijven te doen naar Apple België.
    Als je laat zien dat je je consumentenrechten kent, en dat je het er niet bij zal laten, durft apple al eens een “uitzondering” maken. (Zelf ondervonden met een kapotte macbook pro batterij)

Bijdrager
    calvin

Tmobile NL en APPLE vervangen hier ook in NL ook niet, ik heb zelfs een probleem dat onder garantie gerepareert zou moeten worden maar dat doen ze niet omdat de haarscheuren niet onder garantie vallen.

Het hele relaas kunnen jullie lezen op macfreak.nl

Bijdrager
    Mich

de service van apple valt inderdaad wel ter discussie, ik heb namelijk problemen met mijn goede oude powerboook, en deze willen ze ook niet vervangen, of tenminste herstellen.

Bijdrager
    iJust

Niet om te zeuren, alpaca, maar op een Powerbook G4 zit toch al een tijdje geen garantie meer?

Bijdrager
    G-Force

Ruim 2 weken geleden is mijn iPhone 3G nog vervangen vanwege scheurtjes door Solid Vision.

Bijdrager
    Mich

ja da weet ik, maar er zat een productiefout in, en enkele powerbooks waren in een terugroeping, maar de mijne niet, doch had deze net hetzelfde probleem als de andere powerbooks, ma bon, het gaat over het feit dat apple zijn dienst na verkoop en beetje mag aanpassen. einde verhaal.

Bijdrager
    henkverhaar
    ”alpaca”

ja da weet ik, maar er zat een productiefout in, en enkele powerbooks waren in een terugroeping, maar de mijne niet, doch had deze net hetzelfde probleem als de andere powerbooks, ma bon, het gaat over het feit dat apple zijn dienst na verkoop en beetje mag aanpassen. einde verhaal.

Ja die ken ik, heb er ook zo een (hoewel ik al een tijdje geen hang meer gehad heb…); dit is een probleem dat wereldwijd speelt overigens.

Henk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.