23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    lxx_33

Apple beginner tutorial? of zoiets

Sinds 2 dagen een beetje overgestapt naar apple. Teminste gebruik nu beide systemen.
    Ook omdat ik veel op ftd zit en niet voor alles nog een apple functie is.

Ik gebruik al geruime tijd windows systemen en daarom is het misschien nu extra lastig om over te stappen. Maar ja wie niet waagd is nog steeds maagd.

Normaal heb ik 5 of 6 explorer schermen open en switch is snel met alt+tab door de verschillende scherm.
    Nu heb ik met apple dit ook geprobeert en ook via het forum geprobeert te zoeken, maar het is me nog niet gelukt.

Kan iemand me vertellen hoe ik snel switch tussen meerdere schermen en misschien een site waar de meeste shortcuts staan.

alvast heel erg bedankt.

Bijdrager
    magic-with-mac

Je kunt [option] ~ gebruiken, of je kunt Exposé gebruiken.
    F9 voor alle open schermen, F10 voor alle schermen van het huidige programma en F11 om alle schermen weg te schuiven.
    Op http://www.macmiep.nl staat een goede tutorial over OSX.

Bijdrager
    lxx_33

Bedankt, die F9 is echt al een uitkomst.
    Ga ff die site bekijken.

Bijdrager
    Rickje

[option] + tab op de pc = :apple: + tab op de mac, alleen werkt het op de mac per programma:D

Expose is prima oplossing;)

Expose kan je ook in de hoeken van je beeldscherm instellen, dat is misschien handiger, dan hoef je niet met je vingers naar de F9 knop elke keer :wink:

Bijdrager
    lxx_33

bedankt voor de link. Het wilt me alleen nog niet echt lukken.

Op die site zie ik links een blauw balk met start,geschiedenis ect.ect.
    Maar de rest van die pagina wordt niet ingevuld. Ik krijg in de middelste frame alleen een achtergrond te zien van grijs met donker grijse rondjes.

Wanneer ik links op een link klik zie ik onder in de statusbalk wel dat het bezig is om het 1 en ander te downloaden, maar de pagina blijft blanco.

Wanneer ik het op een winxp machine invult krijg ik wel dat de middelste frame wordt weergegeven.

Help :P:P

Inactief
    Anoniem

Welke browser gebruik je op je Mac? Met Safari ziet de macmiep pagina er prima uit hier.

Bijdrager
    Cenobyte

Als je Safari gebruikt, moet je volgens mij in de voorkeuren eerst het surfen met Tabs aanzetten. Dat doe je door Safari te activeren, dan linksboven op het woord ‘Safari’ te klikken, pull downmenu -> Voorkeuren kiezen, kies Tabs -> Activeer Tabweergave. Nu kun je de :apple: toets ingedrukt houden terwijl je op een link klikt, en voila: je surft lekker met Tabs.

In Firefox staat dit standaard al aan en surf je dan op dezelfde manier.

Bijdrager
    lxx_33

met safari doet hij dat inderdaad:)

Ik gebruikte internet explorer.

Zag dat icoontje staan en dacht heeeeeee die ken ik.

Bijdrager
    DK master

Je moet absoluut niet internet explorer gaan gebruiken :roll:

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”DK

Je moet absoluut niet internet explorer gaan gebruiken :roll:

Zeker niet:P eventueel FireFox, maar ik zou het houden bij Safari, gebruik het zelf ook elke dag:)

Bijdrager
    petermac

zoals eerder al is uitgelegd, het surfen met tabs eventjes aanzetten. als je nu op :apple: +T drukt, open je een nieuwe tab. Dat maakt surfen veeeeeel sneller en leuker. Echt een geweldige functie van safari.

En internet explorer op de mac is inderdaad een dikke afrader:)

Bijdrager
    DarkRaverNL

En :apple:+1,2 etc etc… vind ik ook erg gaaf voor je Bookmarks:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”magic-with-mac”

Je kunt [option] ~ gebruiken

Wat je bedoelt, denk ik, is [command]`:) (@lxx_33: dat is de toets met het appeltje erop, en de toets met dat rare “linkse” aanhalingsteken en een tilde erop, links van de Z. Wat dit doet is hetzelfde als [command][tab], maar dan “binnen” een programma — met [command][tab] schakel je tussen verschillende opene programma’s, en met [command]` tussen de vensters van één programma. Druk je bij beide ook nog [shift] in, dan gaat het in achterstevorene volgorde.

Bijdrager
    6939j4

Cewl, weer wat geleerd:)

Bijdrager
    lxx_33

wat ik bedoelde was inderdaad die alt toets + ~ +shift

merci

Bijdrager
    Niek1986

Is er ook een manier dat Safari de links die je aanklikt automatisch in een nieuw tab opent ipv een nieuw venster?

Ik ben ook net geswiched naar een apple en alles aan het uitproberen:D

Inactief
    Anoniem

Apple-toets ingedrukt houden als je op een link klikt.

Bijdrager
    Niek1986
    ”Zakske”

Apple-toets ingedrukt houden als je op een link klikt.

dus het kan niet automatisch? oeh.. dat is nou jammer..

Bijdrager
    Niek1986

dan zou ik denk ik beter firefox kunnen gebruiken.. zoals ik ook deed op mn ouwe pc:roll:

Bijdrager
    ROCKSTAR

maar een kleine moeite hoor

(mod kan dit naar het switch-forum aub? danku :lol: )

Bijdrager
    Niek1986
    ”ROCKSTAR!”

maar een kleine moeite hoor

(mod kan dit naar het switch-forum aub? danku :lol: )

Het is inderdaad wel een kleine moeite.. effe :apple: indrukken. maar automatisch is toch veel fijner?!:D

Moderator
    unSOUND

Nu heb je de keuze, dat is veel prettiger….

Stel je voor dat je een topic van 4 pagina’s aan het lezen bent, en zodra je op “volgende” klikt je een nieuw tabblad krijgt. Na een uurtj op het forum hangen heb je 3.573 tabbladen gok ik.

Nee, dan lekker de :apple: indrukken als het moet…

Bijdrager
    Niek1986
    ”unSOUND”

Nu heb je de keuze, dat is veel prettiger….

Stel je voor dat je een topic van 4 pagina’s aan het lezen bent, en zodra je op “volgende” klikt je een nieuw tabblad krijgt. Na een uurtj op het forum hangen heb je 3.573 tabbladen gok ik.

Nee, dan lekker de :apple: indrukken als het moet…

hmm ja zit wat in..
    ik zou alleen de externe links in een nieuwe tab willen. maar dat is dus zeker nog nergens mogelijk:P haha lekker moeilijk zo..;)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.