21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Apple Beeldscherm / prijzen / alternatieven

Twee vragen.
    1. Wat verklaart het grote prijsverschil tussen 20 en 23 inch?
    Je zou nog eerder 2 x een 20 kopen dan een 23.
    2. Wat zijn eventueel de beste alternatieven voor Apple?
    Ik zag onlangs nog een vergelijkende test maar ben vergeten in welk tijdschrift.(??)

20 cinema Eur 819,01
    (Eur 688,24 excl. BTW)
    20 inch (reëel weergavegebied)
    Resolutie van 1680 x 1050
    16,7 miljoen kleuren
    DVI-beeldschermconnector
    USB 2.0-hub met 2 poorten
    Twee FireWire 400-poorten

23 cinema Hd Eur 1.549,00
    (Eur 1.301,68 excl. BTW)
    23 inch (reëel weergavegebied)
    Resolutie van 1920 x 1200
    16,7 miljoen kleuren
    DVI-beeldschermconnector
    USB 2.0-hub met 2 poorten
    Twee FireWire 400-poorten

Bijdrager
    klaus

Hallo, ik zal proberen een antwoord te geven:

1) Een 23″ is HD compatibel, dat wil zeggen dat je High Definition beelden op de volledige resolutie kunt bekijken, schermvullend dus. Nu is dat mss nog minder van belang, maar dat komt wel.
    Daarnaast is die 3″ toch echt wel redelijk wat pixels, dat lijkt weinig, maar je hebt er toch wel een groter beeldoppervlak door EN je resolutie is nog een stuk groter, waardoor je nog meer plaats hebt.

2) Ik dacht dat Dell en Samsung ook goeie LCD’s maken, zo is het dell 24″ scherm, en de Dell2005 Widescreen 20″ ook van goede kwaliteit, beide gebruiken trouwens hetzelfde panel (apple’s 20″ en die van dell).

Bijdrager
    awi

lacie en eizo hebben allebei een high-end scherm met hardwarematige calibratie, in theorie stukken beter dan alle andere schermen

Bijdrager
    Mattheus

Als ik het geld ervoor had zou ik ook kiezen voor 2 20″ schermen……..

mmm, waar heb ik die bivakmuts nou gelaten

Bijdrager
    iDoc

Lees dit eens van Anandtech misschien wel interessant. Of de prijsverschillen in Nederland zo groot zijn denk ik niet.

Moderator
    unSOUND

Dat is een flinke review iDoc… bedankt voor de link.

Ik heb hem net volledig zitten lezen, maar het veranderd
    niet echt iets aan mijn doel…. de Cinema.

Bijdrager
    LuniX
    ”iDoc”

Lees dit eens van Anandtech misschien wel interessant. Of de prijsverschillen in Nederland zo groot zijn denk ik niet.

Er was wel geklaag over de Dells, 3 klachten. Waarvan een later in gebruik pas opdook.

Bijdrager
    Mattheus

Als ik heel eerlijk ben zou ik toch het liefst naast (mijn nog te komen G5) een fraaie apple display hebben staan……..

waar ligt die bivakmuts nou….

Bijdrager
    sally
    ”iDoc”

Tegen de tijd dat ik dat helemaal heb verteerd, heb ik er verstand van. Bedankt.
    Zo zie je maar weer: Niks mis met Philips.

@ klaus; dat is helder..Kans is wel groot dat de HD resolutie snel goedkoper wordt.
    Misschien eerst maar eens een (1) 20 kopen.

@awi Alleen in theorie?

Bijdrager
    Eddie

Het blijft wel jammer dat de cinemaschermen, maar èèn jaar garantie hebben. :(

Bijdrager
    KR1275

De schermen van Sony en Eizo zijn ook erg goed!

Bijdrager
    servir frais

apple schermen blijven kut

Bijdrager
    sally
    ”servir

Tja, nee als ze kut blijven, dan maar geen Apples, maar wat wel dan?

Bijdrager
    servir frais

eizo en lacie flatscreens zijn momenteel de koplopers….en met drie jaar garantie voor lacie

Bijdrager
    machans

Ik gebruik nu al elke dag 2 x formac 20″ aan een G5 en deze ogen bijzonder goed.
    Het prijsverschil tussen 20 en 23″ zit in de complexiteit van productie 23″ geeft meer uitval bij het maken van de LCD.

Bijdrager
    inc

ik dacht dus aan een dell 24″ (kuch), maar kan die ook aan een g4-400 hangen? Dat moet toch geen problemen opleveren?

Bijdrager
    iDeef
    ”servir

En waarom blijven ze kut dan? ervaringen?

Bijdrager
    Berend

ik ga over 3 weken een 20inch Cinema halen..
    vind hem overigens veel mooier als de Dell!

Bijdrager
    Rini

Vind die schermen van apple zelf ook mooier. En wat is er mooier dan een complete apple set.
    Kwalitatief zal het allemaal wel lood om oud ijzer zijn.
    Heb zelf gekozen voor apple, design. En dan moet het scherm dat ook zijn :) Nu wil ik niet zeggen dat de andere schermen lelijk zijn, alleen het zijn geen appeltjes. And thats the fact…

Bijdrager
    iDeef

Juist… zo denk ik er precies hetzeflde over. 24″ Dell display is iets beter dan de 23″ Cinema Display, maar de verschillen zijn minimaal. Het enige grote vershil is toch wel de prijs…
    Het is en blijft een moeilijk verhaal. Ga je voor minder design, wat goedkoper is, of voor SUPERstrak design, wat gewoon duurder is… ik heb iig voor het laatste gekozen! Of ik de goede keus heb gemaakt kan ik pas volgende week zegge…:(

Bijdrager
    Jens B

Hallo een vraagje,

Ik heb een powerbook 15″ 1.67Ghz met daaraan een apple cinema display 20″. Maar ik heb ook nog een 19″ scherm staan die ik gebruikte voor mijn windows bak. Maar kan ik dat ook op mijn powerbook aansluiten ?? En hoe

Groeten Jens B

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.