30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    error

Apple Battery Charger

Zojuist de Apple Battery Charger uitgepakt. Mooi compact dingetje… voor een prima prijs (want incl. 6 batterijen). Is nu de eerste twee aan het opladen. Boven op de oplader zit een klein lampje. Oranje = opladen, groen (of uit, want het groene lampje gaat na 6 uur uit) = opgeladen en klaar voor gebruik. Een knipperend oranje lampje = batterijen niet goed in de lander of ongeschikte batterijen.

Deze oplader kan enkel NiMH AA batterijen opladen. Een paar Duracell batterijen die ik hier nog heb liggen zijn dit blijkbaar niet, want het oranje lampje ging knipperen.

Op de (mooie) batterijen van Apple staat “Charge only with an Apple-specified charger.”

Uitpakplaatje:

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    paulhek

Het volgende is me niet helemaal duidelijk:
    Doet de lader er 6 uur over om 2 batterijen volledig op te laden?

Bijdrager
    error

In het boekje staat “To charge batteries fully, allow at least five hours of charging time.” Eens testen hoe dit in de praktijk gaat. Niet volledig lege batterijen gaan natuurlijk sneller… en je kan ze er op ieder moment uithalen.

Als de batterijen eenmaal zijn opgeladen gaat het groene lampje na zes uur uit.

Bijdrager
    Lexis

Staat er een Apple Logo op de batterijen?

Bijdrager
    Yannes

Mijn Duracell Rechargeble Supreme batterijen zijn wel iets sexier. :yum:

Bijdrager
    kj.web

Als je Magic mouse batterijen op 20% zijn, dan gaat je MagicM zeuren dat ze leeg zijn, ondanks dat er nog 20% inzit, als je die dan in de lader stopt, is dat slecht, of moet je ze eerst unchargen met een andere lader;) ?

Bijdrager
    MrGlenneke
    paulhek op 05 augustus 2010

Het volgende is me niet helemaal duidelijk:
    Doet de lader er 6 uur over om 2 batterijen volledig op te laden?

Volgens mij bedoelt hij dat als de batterijen opgeladen zijn gaat er een groen lampje branden, zijn ze al 6 uur opgeladen dan gaat het lampje uit (bv als je ’s nachts batterijen oplaadt).

Bijdrager
    error

@Lexis: nee, het Apple logo staat niet op de batterijen. Apple wordt alleen genoemd in het ‘Charge only with an Apple-specified charger’ zinnetje.

Ik ben benieuwd of Apple die batterijen in hun offline Apple Stores ook als set van twee gaat verkopen.

Bijdrager
    error

@kj.web: Daar (of het goed of slecht is om niet volledig lege batterijen in de lader te duwen) staat niets over in de gebruiksaanwijzing. Zie ook http://support.apple.com/kb/HT4275

Bijdrager
    Drexciyan
    Yannes op 05 augustus 2010

Mijn Duracell Rechargeble Supreme batterijen zijn wel iets sexier. :yum:

Als we het over sexy batterijen gaan hebben komen de Eneloops wel op de eerste plaats gevolgd door Apple:nerd:

Ze hadden er eigenlijk 8 bij moeten doen. Dan heb je er 6 voor je toetsenbord, muis en trackpad en 2 reserve voor het eerste apparaat waarvan de batterijen leeg zijn.
    (Ervanuitgaande dat je dan wel het nieuwere toetsenbord hebt waar 2 batterijen ingaan)

Al met al wel een fijn ladertje al word ie wel redelijk warm, zo ook de batterijen.
    Het “klemmechanisme” is wel goed bedacht. Beter als het standaard bladveertje.

Bijdrager
    gsmaster

Mij lijkt het toestelletje ook wel wat! Ben hier bezig met een oplader en duracell oplaadbare batterijen maar heb altijd het probleem dat die snel capaciteit verliezen als je ze gewoon gaat bewaren zonder te gebruiken na een oplading. Het gebeurd heel vaak dat ik gewoon enkele batterijen klaar heb staan voor het geval 1 van mijn toestellen (muis, toetsenbord) om nieuwe batterijen vraagt. 2650 Nimh batterijen zijn het… Zouden apple’s betere zijn?

Moderator
    unSOUND

Het teruglopen is vrij gewoon voor oplaadbare batterijen van eigenlijk ieder type. Dat hoort bij de techniek die gebruikt wordt…

Bijdrager
    Vinhelper

Laders worden altijd warm, en hoe kleiner de lader hoe warmer. Dat is normaal, en niet schadelijk.

Staat er ook op vermeld hoeveel mAh capaciteit de batterijen hebben?

6 batterijen, 4 voor muis/trackpad en toetsenbord en 2 als reserve.

Ik ga het binnenkort ook even halen.:wink:

Bijdrager
    Drexciyan

De capaciteit is 1900mAh en 1.2v. Hetzelfde als Eneloops dus.

Bijdrager
    Afroman

Kan je ook andere batterijen in stoppen?

Bijdrager
    FastForwardNL

Is de battery charger al ergens in een winkel gespot? (bijv. Mediamarkt?) Ik kan hem nergens vinden en ga geen 8 euro extra verzendkosten betalen in de Apple store…:eek:

Bijdrager
    Rick Mulder

Ik heb vandaag ook een lader ontvangen. Als ik er twee (andere) 2600 mAh (NiMH) batterijen in stop gaat het oranje lampje knipperen. Doe ik er ééntje in dan laadt ie wel op. Hebben jullie dat ook of zijn mijn batterijen gaar aan het worden?

Bijdrager
    CaDoc

Je hebt laders in diverse typen. Die van Apple valt zoals het er op lijkt in de categorie “intelligent”.

Mijn ervaring is dat wanneer een “intelligente” lader een lege NiMH niet wil laden, na een tijdje in een “domme” lader de “intelligente” lader er wel weer raad mee weet.

Voor meer informatie lees dit artikel op Wikipedia.

Bijdrager
    CedricH
    FastForwardNL op 17 augustus 2010

Is de battery charger al ergens in een winkel gespot? (bijv. Mediamarkt?) Ik kan hem nergens vinden en ga geen 8 euro extra verzendkosten betalen in de Apple store…:eek:

Bij Switch (APR in België) staat hij ook nog altijd aangeduid als “alleen op bestelling”. Ik heb hem dan ook besteld vorige week maar nog geen melding gekregen dat hij binnen is:sad:

Bijdrager
    Nico Domesticus

@FastForwardNL
    Charger te koop gezien bij de MediaMarkt, locatie Breda.

@Rick
    Heb dezelfde ervaring als jij. Toen eerst de linkerbatterij er afzonderlijk in, daarna de rechter ook weer afzonderlijk. In beide gevallen bleef het lampje branden. Daarna beide batterijtjes erin. Et voila…het werkt.

Bijdrager
    Melle

Volgend triviaal feitje:
    ik kocht bij mijn nieuwe Mac Pro ook een battery charger. Nu had ik gedacht van dan 6 extra batterijen te hebben + de vier die normaal standaard in de bijgeleverde randapparatuur zitten. (twee in magic mouse – twee in trackpad). Niet dus. Je krijgt enkel de 6 oplaadbare batterijen. (ze hebben ze zelfs al “geïnstalleerd” in de respectievelijke hardware…)
    Wil je dit niet > koop je battery charger gewoon los. (of in een aparte bestelling online)

(even naar hier gekopieerd, stond in foute topic)

Bijdrager
    Nico Domesticus

Geen Appletje voor de dorst dus. Op de kleintjes passen, de broekriem aanhalen!

Bijdrager
    mymac
    CedricH op 22 augustus 2010

Bij Switch (APR in België) staat hij ook nog altijd aangeduid als “alleen op bestelling”. Ik heb hem dan ook besteld vorige week maar nog geen melding gekregen dat hij binnen is:sad:

Ik heb maar gewoon wat andere dingen erbij besteld… Magic Trackpad wilde ik graag, en een iPad case leek me wel wat dus samen besteld en gratis geleverd. Natuurlijk kost dat meer dan alleen een Charger + shipping, maar ik ben blij met alle drie de bestelde artikelen dus achteraf een prima oplossing. Helaas vergeten een iPhone 4 dock te bestellen, kan ik nu weer dingen gaan verzinnen om erbij te bestellen:razz:

Bijdrager
    Melle

er valt altijd wel “iets” te bestellen…:-)

Bijdrager
    Christophe F

http://www.switchshops.be/products.php?lang=NL&catno=273&subcatno=328&articleno=6244

Zag er nog een twintigtal liggen in hun winkel (Antwerpen Theater), overal in voorraad!

Bijdrager
    wmaat
    Christophe op 28 augustus 2010

http://www.switchshops.be/products.php?lang=NL&catno=273&subcatno=328&articleno=6244
    Zag er nog een twintigtal liggen in hun winkel (Antwerpen Theater), overal in voorraad!

iCentre Leidschendam, vandaag genoeg op plank!

Bijdrager
    1984

Het zou makkelijker zijn door hem in een oplaadstation te plaatsen. batterijen kopen of opladen en verwisselen is toch wel een nadeel.
    Ik moet nu weer gaan zoeken naar batterijen, zo’n oplaadstation zou toch wel een stuk handiger zijn, ook al gaat het misschien ten koste van het design (al zou dat niet hoeven) http://www.youtube.com/watch?v=EH-hUKaUx-Y

Bijdrager
    aartstrik

bij Dixons zonder berzendkosten de volgende dag in huis,
    net besteld, 29,99/

Bijdrager
    Vinhelper

Nou, veel plezier ermee.:wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.