14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Apple Batteries zijn stiekem Eneloops

Voor iedereen die Eneloops heeft en eraan zat te denken om ze in te wisselen voor Apple’s ‘top of the class’ Batteries… Laat maar zitten.

De batterijen schijnen stiekem rebranded Sanyo Eneloops te zijn…

Bron.

Bijdrager
    KarelWillem

Ze hebben geen enkel fysiek bewijs gevonden dat het zo is, maar de specificaties zijn precies hetzelfde.

Jaja….

Daar kom je bij een rechtbank als bewijslast niet ver mee.:lol:

Bijdrager
    Lexis

Maar jij weet net zo goed als ik dat Apple zelf geen batterijen maakt…

Bijdrager
    Afroman

Nee, maar ze maken zelf ook geen beeldschermen, geen cases, geen harddisks, geen accu’s, geen opladers, geen toetsenborden, geen webcams etc.
    Ze ontwikkelen wel grotendeels alles zelf.

Bijdrager
    eroplos

Daarbij staan op elk Apple product “Designed by Apple in California”, behalve op deze batterijen en lader. Op de batterijen staat alleen “rechargeable”, verder niets. Ik denk dat ze de batterijen hebben opgekocht en zelf een ander hoesje er omheen..

Inactief
    Anoniem
    KarelWillem op 12 augustus 2010

Ze hebben geen enkel fysiek bewijs gevonden dat het zo is, maar de specificaties zijn precies hetzelfde.

Nee, natuurlijk vinden ze geen fysiek bewijs… Apple is echt niet zo dom om het label van Eneloop erop te laten zitten. Dat de performance van de batterijen van Apple exact overeenkomt met die van Eneloop zegt genoeg.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk kunnen ze wel fysiek bewijs vinden.

Als ze een Eneloop ontleden zoals ze bij die Apple-batterij hebben gedaan. zien ze het toch direct?
    Ik zie zo wel wat specifieke kenmerken voorbijkomen, die eenvoudig te vergelijken zijn.

Daarbij; er zijn honderden oplaadbare batterijen op de markt.
    Allicht dat er een paar tussen zitten met dezelfde specs.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus wat je zegt is dat “de Apple batterijen eigenlijk hele goede batterijen zijn die voor iets meer geld dan normaal worden verkocht”?

Goed om te weten:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zeg helemaal niks.:lol:

Maar ter vergelijk: 8 Eneloops met lader kosten evenveel als 6 Apple’s met lader.
    Dus je stelling klopt blijkbaar wel.
    En of ze goed zijn, zal de praktijk uit moeten wijzen.

Voorlopig doe ik het naar volle tevredenheid met mijn AA-tjes van 80 cent per stuk en een snelladertje van 10 jaar oud.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik had het ook over Lexis’ originele post:)

Bijdrager
    Ree

het artikel achter de link ‘Bron’

While Superapple couldn’t find any physical evidence linking the two, the measured performance characteristics of Apple’s AA batteries matched the Eneloops perfectly.

Twee accu’s van zelfde capaciteit hebben een grote kans om dezelfde prestaties te hebben, maar zelfs twee van hetzelfde merk presteren bijna nooit gelijk.

Verder staat er maar 1 accu in al die foto’s. Als je, als onderzoeker, het vermoeden hebt dat het om een rebrand gaat (waar geheel niets mis mee is), is er geen beter bewijs dan een foto waar ze tegelijk, uit elkaar geplukt, op staan.

Bijdrager
    Ree

(vervolg)

De onderzoeker kon geen physiek bewijs vinden, ofwel, qua materiaal weken ze van elkaar af. Enkel de prestaties waren dus vergelijkbaar.

Erg ‘circumstantial’ allemaal…

Bijdrager
    KarelWillem

Het verhaaltje slaat dan ook helemaal nergens op.:lol:

Bijdrager
    Drexciyan

Tja. Vol opgeladen Eneloops in een Magic Mouse geven nooit meer dan 76% aan bij de capaciteit.
    De Apple batterijen 94% bij een volle lading.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.