12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisje182

Apple Apps starten niet meer op

Hey Allemaal,

Ik heb het probleem dat bepaalde Apple apps niet meer willen opstarten. Het gaat dan (tot nu toe) om iCal, iMessage, Mail, Facetime. Als ik ze opstart bouncen ze even in mijn dock en verdwijnen vervolgens gewoon weer zonder foutmelding.

Finder, Safari, iTunes, iWork en iLife doen het wel gewoon……Heeft iemand een oplossing misschien?

Thnx

Bijdrager
    Shmoo

Probeer je device eens even via iTunes op de computer te synchroniseren, meestal is dit een probleempje met de machtiging van je AppleID + Device.

iTunes > Store > Machtig deze computer of device, zoiets.
    Daarna syncen en ze doen het weer.

Ik heb dit probleem zo’n 20 maal per jaar.

Bijdrager
    dennisje182

Ohw sorry, misschien was het niet helemaal duidelijk, het gaat hier om Apps op mijn Macbook, draaien op Mavericks:)

Bijdrager
    Verdult

Have you tried turning it off and back on again?

Bijdrager
    Verdult
    Shmoo op 29 december 2013

Probeer je device eens even via iTunes op de computer te synchroniseren, meestal is dit een probleempje met de machtiging van je AppleID + Device.

iTunes > Store > Machtig deze computer of device, zoiets.
    Daarna syncen en ze doen het weer.

Ik heb dit probleem zo’n 20 maal per jaar.

Wacht, 20 keer per jaar? ik heb dit nog nooit gehad… zou je dit niet eens een keer goed proberen te fixen?

Bijdrager
    TBITW

Ik zou als eerste proberen permissies te repareren. Dit is iets dat bij mac os vaak werkt!

Bijdrager
    dennisje182

Klopt had ik nog niet aan gedacht, zojuist gedaan maar het mocht helaas niet baten. nog steeds hetzelfde probleem

Sleutelbeheerder
    Night

En de herstart?

Bijdrager
    dennisje182

Nope…..is er een manier omze misschien opnieuw te installeren. (Zonder OSX helemaal opnieuw te installeren)

Bijdrager
    dennisje182

Ik heb eens de console geopend en dit staat er als ik iCal probeer op te starten:

30-12-13 14:37:10,891 Calendar[1238]: Unable to load nib file: MainMenu, exiting
    30-12-13 14:37:10,909 com.apple.launchd.peruser.502[242]: (com.apple.iCal.30832[1238]) Exited with code: 1

Bijdrager
    dennisje182

Uiteindelijk toch maar OSX opnieuw geinstalleerd via de recovery dinges. Heeft geholpen…..nog wat research gedaan en het lijkt erop dat Cleanmymac de oorzaak was, aangezien mensen met dezelfde problemen, eerst CleanMyMac hadden gerund.

Bijdrager
    fred44nl

kortom, je bent dus het zoveelste slachtoffer.
    goeie leer, voor de volgende keer.

wellicht kun je nog vertellen, waarom je dat vervelende programma gebruikt hebt:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.