3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jur010

Apple airport vraag

Hallo allemaal,

ben nieuw op het forum dus bij deze ook een ‘welkomsgroet’.
    Ik kom meteen met de deur in huis vallen, ik heb namelijk een vraag:

Mijn netwerk bestaat uit 3 kastjes. Namelijk een Airport Extreme, een Time capsule en een Airport express.
    De Airport Extreme en TIme capsule creƫren samen een netwerk. Dit netwerk wordt versterkt met mijn Airport express (deze staat op mijn kamer). Nu is het zo dat ik een playstation (3) op mijn kamer heb staan waarvan de wifi adapter erg slecht is. Ik heb even opgezocht en het schijnt dat ik een zogenaamde wifi bridge kan maken waardoor ik door de airport express opgevangen signaal kan doorgeven via een internetkabel die mijn Playstation zo over internet voorziet. Mijn vraag is nu; Is het mogelijk om van een Airport express die het signaal versterkt een wifi bridge te maken? Als dit mogelijk is zou iemand mij dan kunnen vertellen hoe dit moet? Ik heb het niet kunnen vinden via google of dergelijken.

Alvast bedankt!

Jur

Bijdrager
    Dapperdan
    Bijdrager
    SunKeeper

Als je met AirPort-configuratieprogramma 6.3.1 werkt (de nieuwste), moet je die even openen. Zoek in Launchpad of kijk in Programma’s/Hulpprogramma’s.

Klik je AirPort Express aan en ga via ”Wijzig” naar het tabblad ”Draadloos” in het verschenen venster.
    Kies bovenaan de optie ”Verbind met draadloos netwerk” en vul alle gegevens in waarmee je op je netwerk komt.
    Sluit nu een Ethernetkabel aan tussen de AirPort Express en je PS3. De AirPort Express vangt nu draadloos internet op en geeft dit door via de aangesloten kabel.

Let op: Er wordt in bovenstaande situatie geen draadloos signaal meer verspreid, dus het netwerk wordt niet meer draadloos uitgebreid.
    Als je dit toch wil, moet je kiezen voor ”Breid bereik draadloos netwerk uit”. De functie van de Ethernet-poort blijft hetzelfde, dus er wordt nog steeds ook door de aangesloten kabel internet doorgegeven.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.