13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Silvester

NFTS-schijf aansluiten op Airport Extreme ME918Z/A

Beste forumleden,
    Kan ik op deze router (APPLE AIRPORT EXTREME ME918Z/A) een NFTS geformateerde externe schijf aansluiten,
    die ik vervolgen kan benaderd via mij media speler en Tv en de Boot Camp partition met windows Os?
    Ik heb nu een een time capsule en daar gaat het niet mee, alleen als ik de schijf formateur met extended journal van apple.
    Maar dan wordt de externe schijf niet herkent door de media speler en de TV.

Bijdrager
    Niels
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, helaas. ExFAT en NTFS worden niet ondersteunt. FAT16 en FAT32 wel, maar die hebben een bestandsformaatlimiet van 4GB. Je zou wel een aparte partitie in FAT32 kunnen overwegen.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Een Airport Extreme (en dus ook een Time Capsule) werkt met HFS+, FAT16 en FAT32 geformatteerde schijven.

De Airport Extreme is een SMB en AFP fileserver voor de schijftypes waarmee hij kan werken. Bijna alle mediaspelers ondersteunen SMB.

Je Mac kan lezen vanaf een NTFS schijf, en kan lezen van en schrijven naar een ExFAT schijf, en je Mac kan ook doen alsof-ie een SMB fileserver is.

Met andere woorden, je hebt meer dan 3 keuzes:
    * formatteer de schijf HFS+ en sluit hem op je Airport Extreme of TC aan;
    * formatteer de schijf NTFS of ExFAT en sluit hem op je Mac aan (OS X kan lezen, BootCamp kan lezen en schrijven);
    * gebruik een echte NAS;
    * …

Moderator
    Poezenbeest

Je zal dus moeten kijken of jouw mediaspeler (en tv?) om kunnen gaan met SMB of FAT…

Bijdrager
    GoeieDag

Maar als je een schijf aan een netwerk-apparaat hangt, dan maakt de formattering geen biet uit; dan gaat het om netwerkprotocollen of de HD benaderd kan worden.
    Blijkbaar wil jij de HD via usb aan de TC, en dan weer aan de mediaplayer hangen?

Bijdrager
    Silvester

@ Poezenbeest: Ja mijn mediaspeler en samsung tv ondersteunen SMB.

@ Goeiendag: Wat ik wil is een externe HD aansluiten op de Time capsule.
    Deze wordt alleen gezien door de mediaspeler (Xtreamer prodigy) als hij geformatteerd is als OSX uitgebreid.
    Maar als ik hem open op de mediaspelen is hij leeg.
    Als ik de externe hd formatteer met NFTS dan wordt hij niet gezien in het netwerk?? Dus ook niet de de mediaspeler
    Heeft denk ik te maken met de TC die hem dan niet door geeft aan het netwerk?

Bijdrager
    TheBigZ

Wat je zegt klopt helemaal. En de daarboven gegeven antwoorden ook.

Als je de schijf alléén aan de Time Capsule wilt hangen, kies dan: Mac OS Uitgebreid.

Op je mediaspeler kun je dan je films afspelen via SMB, dwz via het netwerk (en niet door de schijf direct op de mediaplayer aan te sluiten).

Bijdrager
    Silvester

@TheBigz: Maar als ik hem open op de mediaspelen is hij leeg.

Hiermee bedoel ik als hij Mac OSX Uitgebreid is formatteert ziet mijn mediaspeler hem wel in het netwerk
    Als ik de externe schijf dan open in de mediaspelen dan is die schijf leeg?
    Een beetje verkeerd omschreven en daardoor niet geheel begrepen denk ik.
    De externe schijf wordt aan de TC gehangen en niet aan de mediaspeler.

Bijdrager
    TheBigZ

Probeer anders de tip uit dit eerdere topic eens:

Time Capsule gebruiken als media opslag (voor mediacenter)

Bijdrager
    Silvester

Bedankt,
    Maar dat is niet mijn probleem en ik kan bovendien TC op de mediaspeler aansluiten.
    Staan in verschillende kamers en geen kabel mogelijk.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik snap niet wat je bedoelt. Als je geen kabel kunt gebruiken, gebruik je Wifi. (SMB is een netwerkprotocol; werkt ook over Wifi.)

Bijdrager
    Silvester

TheBigz,

ik snap er zelf ook niks meer van…:-?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.