8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    maximiliaan

Apple Airport Extreme?

Hallo,

Ik gebruik momenteel een Ziggo modem voor draadloos internet en dit bevalt niet heel goed, hij is niet constant. Soms haalt hij goed de snelheden, maar vaak niet. Al vaak genoeg Ziggo gebeld, maar het is gewoon kwalitatief geen goede router, dat is ook logisch. Voor de meeste is het prima, maar ze gaan niet meer geld besteden aan iets als ze dat niet hoeven.
    Met die Cisco modem gaat het mis als een iemand Netflix kijkt en de ander Netflix op Apple TV kijkt of als iemand iets downloadt en dan een filmpje probeert te kijken. Ook hapert een Airplay connectie ook te vaak.

Nu zat ik te kijken naar routers en viel mijn oog op de nieuwe Airport Extreme. Er valt weinig op in te stellen, maar dit is geen probleem lijkt me. De enige vereisten zijn eigenlijk dat ik constant 180 Mbit/s haal. Afstand is ook niet heel belangrijk, ik heb op de 2e etage een prima router staan.

Ik dacht dat een Airport Extreme goed zou zijn omdat ik veel van Apple heb en vertrouwen in ze heb qua constant zijn. Alleen is bekend dat ze niet echt waard voor je geld geven. Zo zag ik bv de Netgear Nighthawk die er goed uit zag en ook de Asus RT-AC68U leek me prima.

Iemand ervaringen met een Airport Extreme of kan iemand me vertellen of er verschil is in betrouwbaarheid?

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Kijk is op Tweakers. Daar worden regelmatig routers gereviewd. De
    TP-Link TL-WR1043ND is een prima router voor weinig geld. Wil er eentje die ook 802.11 AC ondersteund, dan zou ik kiezen voor de Asus RT-AC68U.

Maar goed, kijk is lekker rond op Tweakers.

Bijdrager
    makasa

Ik heb een AE die prima functioneert. Snelheden die ik moet halen haal ik ook. Ik heb ook Ziggo i.c.m. een Ubee modem. Ik ondervind geen problemen zoals gesteld wordt.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb de voorgaande AirPort Extreme (ook een paar AirPort Expressen), ook al zijn ze vrij duur, ze zijn wel erg stabiel op alle vlakken.
    Draadloos altijd even sterk, doorvoersnelheid constant, hoeft nooit herstart te worden. USB-harddisks altijd goed benaderbaar, haalt een hoge overdrachtssnelheid.

Enige wat iets minder is sinds het nieuwe AirPort-configuratieprogramma dat je bijna niets meer aan statusinfo kunt opvragen. Gelukkig werkt via een omweg de vorige versie ook nog en daar kun je die info wel zien.

Geen directe ervaring met de nieuwste AC-versie, maar hoor er eigenlijk nooit klachten over, dus die zal zeker niet onder doen voor de voorgaande.

Bijdrager
    Erik Stam

De verbindingssnelheid van WiFi is van een x aantal factoren afhankelijk: afstand, storingen van andere apparaten, storingen van andere WiFi netwerken, de vorm van het gebouw, de dikte en samenstelling van de muren, enz.

Ook de opbouw van een AccessPoint is verschillend per merk / type. Zo zijn er AccessPoints die geschikt zijn voor een klein gebied met veel connecties, maar ook AccessPoints die een groter gebied bestrijken, met het zelfde aantal connecties.

Het is daarom erg lastig om te zeggen dat met AccessPoint X de problemen zijn verholpen.

Ik er voor gekozen om mijn Apple TV’s aan te sluiten via ethernet. Daar is genoeg bandbreedte ter beschikking voor het streamen van HD content. Mijn advies zou dan ook zijn om, mocht de mogelijkheid er zijn, de Apple TV’s via een ethernet kabel aan te sluiten.

Bijdrager

Vreemd, ik heb sinds gisteren min of meer hetzelfde. Mijn Aiport Extreme + Airport Express in combinatie met Ziggo halen goede snelheden, maar een filmpje laden duurt extreem lang of soms helemaal niet. Terwijl ik een abo heb met 180 Mbp/s. Wellicht een probleem van Ziggo?

Bijdrager
    Afroman

Enige wat iets minder is sinds het nieuwe AirPort-configuratieprogramma dat je bijna niets meer aan statusinfo kunt opvragen. Gelukkig werkt via een omweg de vorige versie ook nog en daar kun je die info wel zien.

Dat is alleen zo als je een AirPort Extreme of Express hebt van voor 2012 en ook de software en firmware hebt van voor 2012. Anders werkt het niet. En AirPort Utility 5.6 draait sowieso niet onder Mountain Lion en Mavericks. Volgens mij ook niet op alle versies van Lion.

Bijdrager
    SunKeeper

:-D

–> http://www.onemorething.nl/community/topic/tip-gebruik-toch-airport-configuratieprogramma-5-6-onder-mavericks/

Over de nieuwere AirPorts; het enige is dat het plaatje aan de linkerkant niet klopt, verder kun je alles opvragen. De enige wijziging zijn wat andere chipjes, en een firmware die daar stabiel op draait. De core is hetzelfde, en dat is het enige wat nodig is voor een oudere versie van het configuratieprogramma.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.