8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kris251069

Apple airport express vraag

Graag jullie advies. Ik sta op het punt een Apple airport express te kopen om mee op reis te nemen. Ik ga 2 keer op reis. 1 keer in juli en nog een keer in september en de situatie is als volgt.

situatie 1 : wifi is aanwezig maar ik weet uit ervaring dat het wifi signaal niet altijd en overal (ruim appartement) even sterk is. Hier zou ik de airport express gebruiken om het bestaande wifi signaal te versterken.
    situatie 2 : wifi is niet aanwezig maar wel een aansluiting voor een netwerkkabel (ik neem aan ethernet). Ik zou de airport dan rechtstreeks aansluiten op die netwerkkabel en dan een draadloos netwerk creëren.

Voordeel van een airport expres : klein formaat en uiterst gebruiksgemak via de airport app.

Nadeel van een airport expres : in geen jaren geüpdatet en nog steeds “n”als wifi standaard, dus geen “ac”. Daarbovenop is de airport behoorlijk prijzig rekening houdend dat hij geen “ac” ondersteunt.

Ik hoop natuurlijk dat Apple morgen een nieuwe airport express met “ac” ondersteuning uitbrengt maar ik vrees dat dat niet realistisch is aangezien dat er al jaren geen update meer is uitgebracht. Waar wacht Apple eigenlijk op? Waarom heeft de Apple airport express geen “ac” terwijl de extreme deze wel heeft?

groeten
    Kris

Bijdrager
    SunKeeper

Situatie 1 wordt het sowieso niet, behalve als er AirPorts staan waarmee je verbind en de wachtwoorden van de beheerder kan krijgen.

Situatie 2 kan wel gewoon.

Als het alleen voor een appartement is heb je aan de N-standaard ruim voldoende. Qua doorvoersnelheid maakt dat ook niets uit.
    Indien je wel AC wilt kun je toch een AirPort Extreme aanschaffen?

Bijdrager
    kris251069

@ SunKeeper : situate 1 : ik krijg natuurlijk een login en wachtwoord van de beheerder, anders gaat het inderdaad niet lukken.
    Waarom moeten er al Airports staan? De AirPort express kan toch met eender welk draadloos netwerk verbinden. Dat hoeft toch niet per definitie een netwerk met Airports zijn?

Bijdrager
    SunKeeper

Voor het draadloos uitbreiden van het bereik van het netwerk moet het zeker wel AirPorts zijn.

Als je er een kabel tussen legt kan het ook met andere routers. Dan heb je het over een roaming netwerk.

Bijdrager
    kris251069

Na wat zoeken denk ik dat voor situatie 1 een simpele WiFi extender van Netgear, D-link of andere zou moeten volstaan. Zie op Bol dat je voor 30 à 35 euro al iets degelijks vindt. Ja?

Bijdrager
    kris251069

Ik ben na wat zoeken op de website van TP-link uitgekomen en heb daar dit zien staan : TL-WR810N (http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR810N.html). Voordeel van hem is dat hij niet alleen een extender is maar ook een router. Dus zowel bruikbaar voor situatie 1 als 2. Op BOL heb ik die zien staan voor 32 euro dacht ik.

Enig vraagje dat mij rest voor ik hem bestel is of het wat te doen is qua gebruiksgemak. Voornamelijk het instellen als router. Ik ben natuurlijk verwend door het gebruiksgemak van Apple producten. In een hotel / huurappartement kan je zelf niet aan de hoofdrouter dus WPS is geen optie. Configuratie zal handmatig moeten via de browser denk ik. Ik beschik alleen over een login, paswoord en de netwerknaam zal ik wel kunnen zien. Is het te doen met deze gegevens?

Graag jullie advies omtrent deze TP-link.

Inactief
    Anoniem

Waarom heeft de Apple airport express geen “ac” terwijl de extreme deze wel heeft?

Bestond ac al toen de Airport Express werd uitgebracht?

Bijdrager
    kris251069

“TL-WR810N ( http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR810N.html )
    Voordeel van dit blokje is dat hij niet alleen een extender is maar ook een router. Dus zowel bruikbaar voor situatie 1 als 2.”

Iemand? Advies omtrent deze “alleskunner”? Ook wat betreft het gebruiksgemak?

alvast dank

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.