10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    hardloper_marco

Apple Airport alleen bedraad aansluiten

beste experts,

ik heb een vraag. Ik wil mijn Airport extreme alleen bedraad in mijn netwerk aansluiten, zodat ik wel de time capsule kan gebruiken, maar de airport niet als wifi zender fungeert. Vraag me niet waarom, maar dit is hoe ik het het liefste wil hebben gezien de overige apparatuur.

Ik heb aan andere hardware staan een modem/router (ik ben geen expert) waarom internet binnenkomt en dat is de hoofdwifi zender van het netwerk voor de ene verdieping.

En op de andere verdieping staat een mesh repeater. Het liefste sluit ik dus de airport op 1 van de twee met een ethernetkabel aan, maar wel zo dat ik hem nog kan vinden in het netwerk. Is dat mogelijk en zo ja hoe dan?

Ik heb me suf lopen zoeken op internet, maar alleen maar draadloze oplossingen gevonden en die wil ik dus niet.

dank voor jullie reacties en meedenken!

Netwerk met Apple extreme

Bijdrager
    fred44nl

je kunt elke Airport bekabeld aansluiten èn dan het wifi-netwerk uitschakelen.

Bijdrager
    hardloper_marco

<p class=”cite”>fred44nl op 13 augustus 2019 om 17:47</p>
    je kunt elke Airport bekabeld aansluiten èn dan het wifi-netwerk uitschakelen.

Dag Fred, heb ik geprobeerd, maar dan zie je hem gelijk niet meer in het netwerk. Want zodra je dat doet, ben ik hem kwijt, want Wifi is dan weg.

Of ik ben echt een technische nul (die kans is vrij groot;-))

Bijdrager
    fred44nl

weet je zeker dat de bedraade verbinding in orde is ??

Bijdrager
    hardloper_marco

<p class=”cite”>fred44nl op 13 augustus 2019 om 17:58</p>
    weet je zeker dat de bedraade verbinding in orde is ??

bedraadde verbinding is ok. Ik zie hem op de fritzbox wel in het netwerk hangen als ik inlog op de fritzbox, maar ik snap niet hoe ik de Airport moet benaderen via ethernet. Via wifi snap ik dat, maar hoe doe ik dat dan zonder wifi? (nogmaals, ik ben wat dit betreft een fikse leek)

Bijdrager
    penseel

Met de app Airport-configuratieprogramma. En de vraag is toch waarom.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  penseel.

Bijdrager
    hardloper_marco

<p class=”cite”>penseel op 13 augustus 2019 om 18:11</p>
    Met de app Airport-configuratieprogramma.

ja, dat snap ik, maar het probleem is, hoe benader ik de Airport als ie bedraad in mijn netwerk hangt.?

Bijdrager
    TheBigZ

hardloper_marco op 13 augustus 2019 om 17:32

Ik wil mijn Airport extreme alleen bedraad in mijn netwerk aansluiten, zodat ik wel de time capsule kan gebruiken, maar de airport niet als wifi zender fungeert.  Het liefste sluit ik dus de airport op 1 van de twee met een ethernetkabel aan, maar wel zo dat ik hem nog kan vinden in het netwerk.

Ja dat moet gewoon werken, op de manier die Fred al aangaf.

Let wel even op dat de AE en alle andere tussenliggende netwerkdevices in brugmode staan.

Bijdrager
    hardloper_marco

blijkbaar ben ik een echte leek, want ik begrijp het niet. Maar ben er bijna

Ik heb nu op de Airport  draadloos uitgezet. dat werkt, want ik zit op mijn wifi netwerk en ik kan de instellingen veranderen..

Ik zie hem dus wel in het Airport configuratieprogramma, maar Time capsule kan hem niet vinden als ik zeg maak reservekopie.

Bijdrager
    hardloper_marco

all, thanx, ik heb het gevonden in een ander draadje (lastig de goede zoektermen in te vullen). Zie https://www.onemorething.nl/community/topic/hoe-kan-ik-mijn-airport-extreme-hardeschijf-over-het-internet-gebruiken/

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.