30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    sciletto

Apple afkraken een hype?

”Apple is een slecht systeem” ”iSheeps” ”Apple is duur” ”Android is beter dan Apple”
    Dit zijn dagelijkse, ongegronde, zwakke uitdrukkingen die ik om me oren krijg. Het is alsof Samsung/Android/Microsoft een wave heeft opgezet waar de menigte aan meedoet en lult maar een slag in het rond. Als ik vraag om een sterk argument waarom Android en Windows beter is dan Apple krijg ik de meest stomme, na-praterige argumenten te horen wat ik altijd hoor. Vaak gaat dit gepaard met zogenaamde feitjes die van internet geplukt worden over het recht en uitvindingen die Mircosoft, Samsung en Google op hun naam zou hebben.

Ik heb mezelf aangemeld op dit forum om mijn ervaringen met Apple te delen. Voor mij is dit het beste systeem wat er is en het verrijkt mijn leven heel erg. Eerlijk gezegd meer dan Windows ooit gedaan heeft. Dit geld ook voor telefoons (en ik heb heel wat telefoons gehad). In mijn kringen en de buitenwereld beleef ik alsof ik de enige ben die fan is van Apple. Zoveel mensen geven achterlijk veel geld uit aan die troep en lelijke tablets. Zonde geld maar goed, het is hun ding.

Ik bezit zelf een iMac 27” , een Mac Pro met 27” display, een iPad 4, een iPhone 5 en een Apple Airport Extreme. Een Apple TV wil ik toch wel aanschaffen na de release van Mavericks.

Ik heb de tekst aangepast omdat hij erg lang was. Het komt er kort op neer dat ik dagelijks te horen krijg van Fandroids hoe slecht het Apple systeem is en ik ben blij dat ik is met mensen kan praten die ook het systeem hebben en waarderen:)

Bijdrager
    moller

Wat een ander vind, moeten ze bij de politie brengen!

Bijdrager
    tarun

Android beter is net zoiets als Windows is beter. Ja, je kan meer instellen en hebt meer mogelijkheden. Maar ik wil die mogelijkheden helemaal niet . Geef mij maar een (i)OS dat meteen goed is afgesteld.

xVID? Grappig, doe mij maar gewoon fijn filmpjes kijken zonder me over techniek druk te hoeven maken.

Kortom, laat mensen maar leuteren over hoeveel beter het aan de andere kant allemaal niet is. Laat gewoon weten dat je het fijn vind dat ze tevreden zijn. Jij bent ook tevreden met jouw iOS. Klaar.

Bijdrager
    belfortmac

Deze discussies zullen altijd blijven bestaan.
    Of iemand nou gelijk heeft of niet, iedereen mag vinden wat hij wilt.
    Bovendien, als men dan toch de overstap naar Apple heeft gemaakt, hoor je ook steeds vaker de opmerking waarom niet eerder.

Bijdrager
    Niels

Mijn mening: ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen.

Gewoon lekker laten lullen dus… Ik ben sinds 4 jaar verwend Apple gebruiker en ik moet je heel eerlijk zeggen, ik heb zowel op PC als tablet/telefoon gebied nog nooit zo’n goed werkend en simpel systeem gehad. Alles wat je daadwerkelijk gebruikt, werkt gewoon op Mac en iOS. En die overdaad aan (nutteloze) functies die Android biedt (om nog maar niet te spreken over de fragmentatie van de verschillende versies van het besturingssysteem), dat spreekt mij nog steeds niet aan om te switchen.

Ik heb onlangs ook tablets en telefoons met windows mogen testen, en ik moet zeggen dat dit redelijk prettig werkt. Echter, de vele bugs en Windows 8 op PC geven voor mij toch de doorslag om NIET te switchen.

Geef mij maar gewoon een Mac, een iPad en een iPhone. It just works.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik ken het systeem van OS X vrij goed maar ik ken niet alle ins en out. Om wat kennis te vergaren en mijn munitie te versterken tegen die zelfmoordterroristen genaamd Fandroids vraag ik daarom wat leuke feitjes aan jullie.

Waarom? Wat kan het jou schelen wat zij vinden? Apple heeft’t niet nodig dat je ze verdedigt hoor:)

En nee hoor, er is niets “hype” aan het afkraken van Apple. Dat is al sinds jaar en dag.

Er is een reden waarom dit t-shirt wordt verkocht:)

Bijdrager
    Maverick9898

Bovendien is het nogal triest, van zowel de één als de andere kant, je zo ontzettend sterk te positioneren voor zoiets ongelofelijk onbelangrijk als een apparaat. Het is gezellig, handig en leerzaam om het met z’n allen hier op dit forum erover te hebben, maar meer dan dat moeten we er ook niet van maken.

Bijdrager
    sciletto

Daar hebben jullie ook zeker gelijk in. Het interesseert me verder niet wat de andere gebruikers nuttigen, alleen soms zeggen ze dingen dat ik denk: ”jezus man, waar heb je het over”. Die eeuwige kut smoes dat alles gratis is, zeg gewoon dat je geen credit card hebt en dat Google nog nooit van Clickandbuy gehoord hebt:P

@Turan
    Precies, ik zie die mogelijkheden alleen maar als last. Het is allemaal heel leuk dat je de achter deur open kan zetten maar vervolgens krijg je allemaal ongedierte naar binnen:)

@daalhofmac
    Daar heb je gelijk in. Ik herken dat van mezelf (waarom ik niet eerder de overstap heb gemaakt). Ik gebruikte voornamelijk windows van 95 tot 2007. Ik heb toen der tijd de mac op school gehad in de jaren 1999. Dat was in het dieptepunt en ik vond het systeem toen al cool en beter dan windows. Het bleef gewoon niet hangen :P. In 2009 heb ik me mac pro gekocht en sinds dien heb ik het ontdekt en wil ik eigenlijk niet meer anders:) Hoe lang gebruik jij al mac?

@NielsDam
    4 jaar is lang genoeg om er denk ik voor altijd mee te werken :P. Inderdaad, het werkt gewoon. Ik heb in 2012 een half jaar de Lumia gehad, opzich heeft windows een goede zet gemaakt met de phone maar windows 8 hadden ze nooit uit moeten brengen dan puur alleen voor de tablet. Win 7 blijft het prettigst en update dat dan gewoon. Nu is het wel zo dat ik mijn gaming pc echt al 8x opnieuw heb moeten installeren in anderhalf jaar tijd en de mac pro: 0 keer! … Het synchroniseren met zune player op de windows pc is zo omslachtig en onstabiel qua connecting. Met iTunes en me mac pro, nou, dat weet je:)

@caillin coilleach
    Nou, de reden waarom ik dit vraag is ook omdat ik dagelijks te horen krijg ”wanneer ik me iPhone uit me zak haal”. Waarom kies je ervoor? wat is er toch zo wonderlijk aan apple, etc. Heel irritant maar om eerlijk te zijn heb ik ook een liefde voor Apple wat mij deze strijd laat voeren. Ik vind het frustrerend om te zien dat zo een bedrijf als HTC of Samsung gewoon zo makkelijk geld verdiend:)

Een andere reden is ook dat ik ervan overtuigd ben dat mijn project met Mac OS X veel meer bied dan met windows maar bijna de hele zakelijke markt draait op windows en ook dit product. Als je toevallig engineers kent of je kan zelf programmeren of je weet iemand, stuur me dan een privé bericht:)

Bijdrager
    sciletto

@Maverick9898
    Ik begrijp je maar voor mij is het niet zomaar een apparaat. Ik houd van technologie en vind het leuk om een passie met meerdere te delen die het zelfde ervaren. Wat mij voornamelijk leuk lijkt is ook om een keer te knutselen met de software en hardware om het maar zo te noemen.

Ik heb ook een brandende vraag over de grafische kaart van ATI. Ik heb het begin 2009 model van de mac pro en wil deze uitbreiden met de ATI 5870, in tot hoeverre ga je hier verschil in merken? ik heb de 8-core editie met 6-gig maar op youtube en dergelijke vind ik alleen maar met de nodige keywords hoe je de kaart installeert. Iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat begrijp ik wel, maar een passie betekent toch niet per sé een alpha-nerd debat? Ik bedoel, waar hebben we het uiteindelijk over? Natuurlijk is het voor sommige een baan en een passie, maar van die felle online discussies tussen Android of iPhone (of Windows of Mac for that matter) vind ik een beetje getuigen van wereldvreemdheid.

Bijdrager
    GrannySmith

Strijden om religie doen mensen al vele, vele eeuwen. En helaas zijn er mensen die er religie van maken om hun automerk, hun PC merk of wat dan ook te verdedigen.
    .
    De juiste reactie lijkt me gewoon negeren. Of je begint een wetenschappelijk verhaal over het feit dat niemand nog in staat is geweest (lees maar eens ‘Zen and the art of motorcyle manegement’ van Robert Pirsig) om kwaliteit te definieeren. Dus wat is ‘de beste’? Niemand weet het.
    .
    Over het algemeen zijn mensen die hun eigen spullenboel maar blijven verdedigen gewoon onzeker en zoeken ze argumenten om hun eigen keuzes te verdedigen. Het zij zo. Gewoon niet in mee gaan. Je wint het toch niet. En je hoeft helemaal niet te winnen; dat is het mooiste! Je hebt immers al gewonnen; want jij hebt toch (voor jezelf!) de beste keuze gemaakt? Niet dan?

Bijdrager
    belfortmac

@sciletto

Na 11 jaar windows ben ik nu ongeveer 1.5 jaar op een mac bezig.
    vanaf dag 1 met veel plezier, en een windows komt er bij mij niet meer in al was hij gratis.

Bijdrager
    sciletto

@Maverick9898
    Af en toe zijn die alpha-nerd debatten wel heel leuk om te voeren. Merk wel dat ik daar plezier in heb:) Het is een beetje dubbel ook, het ene moment baal ik als iedereen op zijn mobieltje zit en er valt geen normaal gesprek te voeren met iemand want die is alleen maar bezig met andere op dat moment, en wanneer hij en zij bij de ander zijn zitten ze weer met mij te praten. Dat gaat echt een verkeerde kant op:P In welke wereld leven zij op dat moment.

Aan de andere zijde geniet ik volop zoals nu. Heb een paar foto’s buiten geschoten met me vriendin en ben ze nu aan het ”light roomen”. Stunning beeld van 1440P wat op je afkomt:D heerlijk. Het is een contrast soms die gedachtes.

Bijdrager
    sciletto

@GrannySmith
    Deze gedachten gangen doen me denken aan me opleiding wijsbegeerte:) Wat mijn basis is en waar ik van houd. Gelukkig maakt men geen oorlog om mobieltjes, daar ben ik blij om, alhoewel Samsung en Apple wel erg ver gaan. Het is soms frustrerend om elke keer dat gezeik over Android te horen als je je iPhone uit je zak haalt. Ik trek het me ook niet aan hoor, wat ik leuk vind om terug te lezen op een forum zoals OMT is wellicht een weetje wat ik nog niet wist. Wat ik vervolgens kan ontdekken op me mac en misschien nog eens als argument kan gebruiken voor ik weg loop van dat slappe gelul:)

Wat je verteld is zo. Dat men al in de verdediging springt als ik me phone pak zegt eigenlijk al genoeg over de keuze die ze gemaakt hebben. Het beste weet niemand maar wat ik zeer interessant vind is het gedrag van de mens. Waarom maken sommige die keuze? Waar is het op gebaseerd? Waar gebruikt men die telefoon überhaupt voor?

Wat wel leuk is is dat veel consumenten de nieuwste devices willen hebben maar enkel bellen, whatsappen en facebooken8O

Bijdrager
    sciletto

@daalhofmac
    Wat een wereld van verschil is dat dan he die overstap. Ik heb nog wel een gaming pc staan waar ik me X-Box controller op aangesloten heb:D ik moet zeggen dat dat wel handig is maar qua gebruik wordt het Apple. Ook zakelijk.

Ik heb een eigen bedrijf en we werken met ze alle op 1 server (mac mini) en voor de rest alleen maar iPad’s:D zegt al genoeg toch:D

Bijdrager
    belfortmac

@sciletto

Kan me voorstellen dat als je een eigen bedrijf hebt een betrouwbaar systeem zeer welkom is.
    Kijk alleen al naar de regelmatige storingen, vastlopers en eeuwigdurende updates op een windows.

Bijdrager
    Koning Frank
    sciletto op 14 juni 2013

Dit zijn dagelijkse, ongegronde, zwakke uitdrukkingen d
    (….)
    Btw.. android kan niet jatten.. aangezien het een os is.. wat gemaakt wordt door google. Dus dan zou google het gestolen moeten hebben.

Wat een achterlijke redenering

Bijdrager
    sciletto

@No_Name
    En daar heb ik mee te maken he:cry:

Bijdrager
    wdele

Apple afkraken een hype.

Bijdrager
    stavos
    wdele op 14 juni 2013

Apple afkraken een hype.

Dat is inderdaad de titel van dit draadje, alleen dan met een vraagteken. Dus wat wil je hier nou mee zeggen?

Bijdrager
    Rhapsody

Clint Eastwood had een leuke opmerking over meningen: “opinions are like assholes, everybody has one.”, dat is wat ik denk als ik weer zo’n Apple basher hoor klagen.

Bijdrager
    stavos

Niet alleen de bashers… Ook de fanboys en iedereen die daar tussenin zit.

Bijdrager
    queenfan

Dat soort onzin verhalen en argumenten zie je veel op Nujij.nl Apple is als een rode lap voor de “Fandroids”, die van mij kon at twee jaar geleden al enzovoorts. Dat men de zoveelste crash achter de rug heeft, na een jaar niet meer kan updaten naar de nieuwste versie, bepaalde apps niet werkt op hun niet eens zo’n oud toestel enz. hoor je ze niet over.

Heb ooit van mijn werkgever als test een HTC Hero gehad, was wat mis mee dus Michel leef je maar uit. Zat versie 1.5 op en een update naar 2.0 duurde nogal omdat de Sence schil erbij moest, na nog geen jaar was het over en werd niet meer ondersteunt. Nu heb ik van dezelfde werkgever een HTC One V ook hier mag ik me uitleven, stock zat er versie 4.0.3 op en een updat naar 4.1 of 4.2.2 is onmogelijk. HTC ondersteunt dit toestel niet meer en zal het ook niet meer voorzien van nieuwe Android versies.

Een custom ROM is dan de oplossing volgens de Fandroids, ik kan je vertellen dat is niet iets wat de gemiddelde gebruiker zal doen. Dit is niet te doen zeker als je de jailbreak tools voor iOS bekijkt, ook de hoeveelheid ROM’s die je voor de kiezen krijgt is niet door heen te komen. De meesten zijn en blijven in Beta waarbij de basis dingen niet eens werkt zoals de camera.

En vergeet ook de Malware op je telefoon, daar willen ze niet eens over hebben.

Maar Apple oei hoe durf je een systeem wat qua specs dik achter loopt op bv de S4 of de HTC One, en het OS wat sinds 2007 hetzelfde is, nee dan wordt je bijna als seniel uit gemaakt. Maar roep je het werkt tenminste krijg je de grootste bagger over je heen.

Kom je met testen (benchmarks) waarin een iPhone beter draait met iOS dan een toestel met veel betere specs en een OS die daar niet goed mee kan werken (goh wat komt me dat ergens bekend voor), dan hebben ze niks te zeggen. Kom je aan dat een iPhone meer verkocht wordt dan een Samsung s4 of HTC One dan mag je daar niet over hebben.

Het is de Windows VS Mac of de iPod VS Zune all over again, en de Mc verkoopt nog steeds meer dan de PC markt en de Zune bestaat al niet meer. En in de VS loopt de marktaandeel van Android niet zo snel en loopt zelfs terug, iOS is al koploper.

Ik lach ze uit heb genoeg ervaring met Android om te weten dat dit OS nooit dezelfde gebruikerservaring zal krijgen als iOS.

Bijdrager
    Fingerlicking

Jezus wat een boekwerk zeg..

Bijdrager
    1984

Stop arguing about mac vs pc
    I found a video from the d5 conference i think it was, which was very interesting to me. I saw a lot of videos bitching about how mac is better than pc or the other way around. This video (orginally about 2 hours long), showed me something different. So, i’ve selected the most interesting parts to show you and hopefully make the world, the tech world at least, a bit more restful.

Bijdrager
    wdele
    stavos op 14 juni 2013
    wdele op 14 juni 2013

Apple afkraken een hype.

Dat is inderdaad de titel van dit draadje, alleen dan met een vraagteken. Dus wat wil je hier nou mee zeggen?

Ik wil hier mee zeggen dat dat zo is.

Bijdrager
    SanderApple

Ik denk dat het vooral de mensen zijn die denken dat als je een ander product de grond in trapt, hun product (samsung, nokia,) daar automatisch beter van wordt.

Bijdrager
    sciletto

@1984
    De beruchte video van D11 en alle docu’s heb ik gezien. De biografie van Steve Jobs heb ik ook gelezen, wat ik een prachtig boek vond.

Ik heb het ook niet over Microsoft in deze topic maar meer over Android. Android doet zich voor alsof het een prachtig product is met veel mogelijkheden maar het betreft een product vol kinderziektes, achteringangen voor malware, etc. Aangezien ik grotendeels omringd bent met Android gebruikers vind ik het ook wel is fijn om met mensen op forum’s te praten die de zelfde passie delen als mij:)

Ik discuseer ook niet over het welbekende Mac vs PC, ik heb beide systemen thuis maar ik kan vertellen dat ik meer mogelijkheden heb met me mac dan met me pc. Ah fijn, dat blijft een lange discussie. Mensen zeggen ook vaak dat Mac gebruikers de oorlog zetten en dat wij er altijd over beginnen. Onderstaand bewijst het tegendeel:)

http://youtu.be/vrFxRj4gJOQ

of deze

Bijdrager
    Targaryen

In het filmpje vergelijkt Microsoft eigenlijk ‘Apples’ met peren. De Windows tablet heeft volgens mij een volledig OS aan boord. De iPad heeft dat niet omdat dat ook niet de bedoeling is van een iPad, of zie ik het verkeerd?

Verder kan die discussie mij weinig schelen. Ik heb vrienden aan elke zijde. Ze kopen maar wat ze zelf het lekkerst werken vinden. Ik ben een tevreden edoch kritische gebruiker en als ik ergens ontevreden over ben, dan zal ik dat zeker niet stilzwijgen omdat ik toevallig een Apple gebruiker ben. Ik blijf erbij: twee verschillende doelpublieken. Sommigen van mijn vrienden vinden Apple ‘te duur’ en ik kan ze geen ongelijk geven. Voor mij weegt het gebruiksgemak echter op tegen de prijs die je ervoor betaalt (al valt daar tegenwoordig ook over te discussiëren). Of het nu een hype is of niet, laat ze lekker doen. Ik zou er mijn kop niet over breken.

Bijdrager
    NeXT

Opvallend is dat de leden van MacRumors behoorlijk kritisch zijn geworden. Is ooit anders geweest en het gaat hier toch echt om een grote club liefhebbers van het merk.

Maar goed, over alles roepen dat het amazing en fantastic is schept nogal wat verwachtingen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.