16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    BaSsDruM

Apple ADC member worden voor 99$ als niet-student zijnde?

Ik wil z.s.m. mijn eerste mac aanschaffen (12″ PB met superdrive) en wil hierbij als echte nederlander natuurlijk zo min mogelijk voor betalen. Ik ben werkzaam als systeembeheerder bij diverse externe bedrijven, waaronder een school. Hierdoor kom ik volgens de apple site in aanmerking voor de 8% onderwijskorting in de onderwijsstore.

Echter verbaas ik me erover waarom studenten voor 99$ dollar lid kunnen worden van ADC, terwijl niet studenten (zoals ik dus) hiervoor 500$ voor moeten betalen. Deze vraag heb ik bij apple neergelegd, maar ik krijg daar een ontwijkend antwoord; een uitgebreide uitleg dat je voor 500$ ook toegang hebt tot de laatste apple beta software. Hier ben ik echter niet in geinteresseerd, echter krijg ik niet de mogelijkheid om dus een ADC member te worden zonder deze optie.

Even voor de duidelijkheid: als ADC lid krijg je eenmalig 20% korting bij aanschaf van een powerbook.

Enige optie die nog kan is een student zoeken die voor mij een powerbook wil bestellen: ik betaal de 99$ voor hem/haar (vanzelfsprekend) en dan kan hij/zij nog een ipod goedkoper aanschaffen. Maar vind maar eens een student die zo gek is;):(

Anyway, hoe zijn jullie eventuele ervaringen hiermee? Iemand suggesties?

Bijdrager
    DarthMathicus

zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een student vinden?

vraga gewoon eens rond aan collega’s?
    of (studerende) kinderen van vrienden?

Bijdrager
    trabant

Studenten krijgen traditioneel bij van alles de gekste kortingen omdat de aanbieders weten dat studenten ook met kortingen toch niet alles kunnen aanschaffen. Goedkoop mooie sier maken heet dat.

Je bent systeembeheerder: dan trek je die $500,- toch van je inkomstenbelasting af?
    En anders laat je een windowsserver vlak na de vrijdagback-up in de soep lopen, en voilà: In minder tijd dan je nu nodig hebt om een student te vinden heb jij die vijf meier aan overwerk gebeurd.
    Die extra kosten die een Mac bij de aanschaf met zich meebrengt, verdien je makkelijk terug in het gebruik: hogere productiviteit, meer arbeidsvreugd en geen downtime.
    Maar nee, voor de gereformeerde hollandse centenneuker mag het weer niks kosten. Koop een telraam op de rommelmarkt: ben je voor twee kwartjes klaar en als je wacht tot het scheiden van de markt kun je het gratis meenemen.
    Sorry dat ik zo uitval, maar dat gezeur om de centen vind ik intussen z├│├│ vermoeiend.

Bijdrager
    BaSsDruM
    ”trabant”

<knip>
    Je bent systeembeheerder: dan trek je die $500,- toch van je inkomstenbelasting af?
    En anders laat je een windowsserver vlak na de vrijdagback-up in de soep lopen, en voilà: In minder tijd dan je nu nodig hebt om een student te vinden heb jij die vijf meier aan overwerk gebeurd.
    <knip>

Sorry, maar ik ben geen eigen baas, dus je verhaal gaat niet op.

Plus dat ik je commentaar wel verwacht had. Sorry hoor, misschien dat jij een geldboompje in de tuin hebt groeien….. maar ik heb dat niet!
    Feit is gewoon dat een mac een duur product is vergeleken met een PC. Plus nog het feit dat je als je een pc koopt tientallen, zo niet honderden (online) shops kan gaan doorspitten voor een goede prijs.
    Bij apple is dat even wat anders, online shop of een apple shop, het is allemaal dezelfde prijs.

Als dan blijkt dat studenten na betaling van 99 dollar vervolgens 20% korting krijgen op hardware, dan vind ik het onrechtvaardig….. waarom zij wel en ik niet? Als jij 400 euro kan missen (blijkbaar, want het is heel vreemd dat ik hierover zeur), maak het over naar mijn rekening en ik zeur nergens meer over…..

Bijdrager
    trabant

Kan je dat bookje echt niet als studiemateriaal opvoeren?

”BaSsDruM”

(…) misschien dat jij een geldboompje in de tuin hebt groeien….. maar ik heb dat niet!

That makes two of us. Ik heb al de goedkoopste auto. Met oldtimerverzekering;)

Feit is gewoon dat een mac een duur product is vergeleken met een PC.

Het klassieke struikelblok van elke potenti├źle Nederlandse switcher. Heb ik ook gehad. Totdat je aan je Mac gewend bent en niet meer terug wil. Die extra kosten die een Mac bij de aanschaf met zich meebrengt, verdien je makkelijk terug in het gebruik: hogere productiviteit, meer arbeidsvreugd en geen downtime.

Plus nog het feit dat je als je een pc koopt tientallen, zo niet honderden (online) shops kan gaan doorspitten voor een goede prijs. Bij apple is dat even wat anders, online shop of een apple shop, het is allemaal dezelfde prijs.

Kun je nagaan hoeveel tijd je kunt besparen aan het zoeken naar de beste aanbieding: je hoeft alleen maar op service en bereikbaarheid te selecteren.

Als dan blijkt dat studenten na betaling van 99 dollar vervolgens 20% korting krijgen op hardware, dan vind ik het onrechtvaardig….. waarom zij wel en ik niet? (…)

Zie mijn eerste alinea, vorige post.

Bijdrager
    Ijope

als je ze jong hebt dan blijven ze bij een platform(m.u.v. windows naar mac):P

Bijdrager
    Granny Smith

wel…

ik ben zo’n student… en ik heb 99 dollar betaalt en ik heb een powerbook met 20procent korting gekocht

MAAR … dit was in april 2004 …

ik heb toen 1700 euro betaald… (PB + extra ram + tasje + die 99 dollar)

de nieuwe generatie kost nu minder en is beter… trek uw conclusies maar :P

Bijdrager
    netfox

Is dat programma alleen via de Amerikaanse site?

Bijdrager
    Granny Smith

ben ik amerikaans:D ??? :P :wink: :?

Bijdrager
    Sad

Studenten hebben als voordeel dat als je ze een Mac verkoopt dat ze fan kunnen worden en hun levenlang Apple gebruiker. Omdat ze vaak weinig geld hebben moet je juist hen korting geven anders kopen ze een Dell en ben je weg als Apple zijnde.

Een ontwikkelaar mag lid worden van de ADC. Studenten die interesse hebben in software en hardware ontwikkeling willen ze graag hebben bij de ADC, want jonge ontwikkelaars hebben de toekomst. Kortom: weer een reden om studenten korting te geven.

Om er voor te zorgen dat niet zomaar iedereen lid wordt van ADC en met 20% korting een G5 koopt, moet je $500 betalen. De ADC is bedoeld voor ontwikkelaars, niet voor elke malloot die voor weinig een Mac wil kopen.

Bijdrager
    netfox

En mag wel elke student, ongeacht welke richting van de studie, lid worden voor die 99 dollar?

Bijdrager
    BartVB

Ja, zolang je ouder bent dan 18 en in het hoger onderwijs zit (IIRC). Overigens heb je vrij weinig aan dat hele Student ADC verhaal, die korting kan leuk zijn en je krijgt de normale releases (Tiger zit als het goed is in de mailing van mei). Daarnaast heeft het niet veel voordelen. Het andere spul dat in die mailings zit is ook te downloaden, WWDC is wat reiskosten alleen al niet te betalenen je krijgt ook geen 1on1 support van Apple bij de ontwikkeling.

Dus gewoon niet zo moeilijk doen en gewoon met de reguliere korting bestellen (8%, ook leuk) of kijk of je de laptop via je werkgever kan kopen dat scheelt iig weer BTW en met een beetje geluk kan het zelfs bruto/netto.

Bijdrager
    Mawaii

De normale korting is 6% bij de Apple store, en 5% in de winkel (hier in DH). Dus die 20% is zeker wel interessant!
    Als (gemiddelde) student zijnde kun je namelijk elke Euro goed gebruiken, er zijn ook nog andere hobby’s, en niet te vergeten, het bier is ook niet bepaald goedkoop meer dezer dagen!
    Ik heb me, na dit alles gelezen te hebben, er ook in verdiept, maar zit nog met wat vragen
    Moet die $99,- per se met creditcard betaald worden? Die bezit ik niet, en ook cheques zie ik niet zo zitten. Kan het geld ook gewoon overgemaakt worden?
    Ook is het me niet duidelijk welke hardware welke korting krijgt.
    Ik overweeg het volgende aan te schaffen:

Powerbook 15 inch + Airport Expres + keyboard

Of een iMac G5 20 inch

Op de Powerbook krijg je blijkbaar 20% (wat ik hier zag), volgens http://developer.apple.com/membership/hardware.html
    geen korting op de Airport Express. Wat is de korting op een iMac 20 inch, en overige hardware zoals een keyboard?

Ik zou natuurlijk even kunnen bellen, maar als iemand mij hier antwoord op kan geven, graag:)
    Dit wordt overigens mijn eerste Mac, en mijn mede TI-studenten verklaren me voor gek:evil:

Bijdrager
    AntiHero

Ik ben ook zo’n persoon die binnenkort een mac wil kopen en ik raak erg ge├»nteresseerd in deze aanbieding. Ik ben student en krijg dus zowiezo een korting maar een korting van 20% (mits je natuurlijk $99 betaalt) is een uitzonderlijke buitenkans.

Misschien kan Granny Smith (tevens landgenoot :D) ons wat meer informatie geven?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    JM-Y

Ik ben ook zeer geinterreseerd naar de 20% korting.. Zou goed vanpas komen aangezien ik nog wat moet sparen..

Bijdrager
    BartVB

Zoek even op het forum zou ik zeggen:) Over student-ADC zijn al hele topics volgeschreven…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.