30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Geblokkeerd
    interFACE

Apple aandeel, wat er mee te doen?

Ik heb sinds jaar en dag één Apple aandeel, toentertijd bij oneshare.com gekocht.
    Ik dacht dat de aandelen inmiddels (volgens mij twee keer) gesplitst zijn.

Kan ik zoiets verkopen en zoja, waar kan ik dat doen?

Alvast beankt – ben een leek namelijk:smile:

Bijdrager
    Hailstorm

[s]He-le-maal niets mee doen! Dat specifieke papiertje is over een tijd meer waard dan de waarde in aandelen zelf.[/s]

Waardeloos stuk papier. Ik wil het wel van je overnemen als je van dat oud papier af wilt… PB me maar! Ik ben een verzamelaar…:nerd:

Bijdrager
    Hansi2124

Als je echt wilt cashen, kan je dat het beste doen vanaf komende week, maar vóór 27 januari, als Apple met de cijfers komt. Meestal gaat de koers daarna weer naar beneden.
    Maar resultaten uit het verleden ……

Bijdrager
    Gastonw

Bij de bank langs misschien?

Bijdrager
    k-the-ripper

Inleveren en lekker paar dagen zat worden:)
    Die Maya’ zullen maar gelijk krijgen, dan kun je nog tot eind 2012 beetje van de centen beetje genieten

Moderator
    Strifer

Het aandeel staat op 400 tot 430 nu. Analisten verwachten dat Apple dit jaar de 500 door zal breken en wellicht de 525 aan zal tippen.

Persoonlijk zou ik een aandeel Apple gewoon houden. Dat is gaaf.

Bijdrager
    Lodewijk

Je moet dan wel even nagaan of dat het aandeel nog wel bij de huidige aandelen partij hoort, neem aan van wel, maar het kan zijn dat door de nieuwe emissie wellicht dit aandeel (zoals je al zegt) gesplitst is.

Bijdrager
    Xcode

Wauw, gewoon wauw.:eek: Gewoon houden joh! Ben trouwens wel benieuwd of je deze nog tegen de huidige koers kunt verkopen.

Moderator
    Strifer

Volgens mij is het aandeel gesplitst geweest, twee keer inderdaad. Het kan best zo zijn dat dat aandeel daar best wat waard is! Wellicht een (deels) nieuwe Mac:p

Ik zou wel even informeren of je niet nieuwe aandelen ervoor moet krijgen vanwege de splits en of dat voor een bepaalde tijd/datum moet ofzo. Ik heb geen idee hoe dat werkt met splits en daadwerkelijke papieren aandelen in plaats van de digitale versies.

Geblokkeerd
    interFACE

• Ik zou wel even informeren…
    • Je moet dan wel even nagaan…

Iemand enig idee waar?

Oja, ik heb er toen de tijd (2001) $ 25 dollar voor betaald

Bijdrager
    Lodewijk

uhm..Nasdaq? In principe had jij hierover geïnformeerd moeten worden, maar weet je zeker dat het een echt aandeel is geweest en niet alleen maar het papiertje. Vaak worden die papieren niet meer gebruikt en in 2001 was het aandeel geen $25 waard…

Bijdrager
    stavos

@interFACE – De plek waar je het aandeel gekocht hebt? http://www.oneshare.com/

@Lodewijk – TS geeft alleen aan hoeveel hij voor het aandeel betaald heeft. Dat wil niet zeggen dat die prijs de daadwerkelijke waarde was.

Bijdrager
    Lodewijk

@stavos, sorry, je hebt gelijk

Geblokkeerd
    interFACE

@ Stavos – klopt, daar heb ik het toen gekocht

@ Lodewijk – klopt, de eerste jaren ontving ik de (papieren) Form 10-K, echter door verschillende verhuizingen ontvang ik die helaas niet meer

Bijdrager
    stavos

Met die verwijzing naar oneshare bedoel ik dus dat je wellicht daar eens kunt informeren of je het aandeel zou kunnen inwisselen. Persoonlijk zou ik het (doorgestreepte) advies van Hailstorm opvolgen. Bewaar het unieke papiertje nog een aantal jaren op een veilige plek. Zie het als een Appletje voor de dorst. Als je dat originele papiertje straks verkoopt, in plaats van dat je het aandeel inwisselt, heb je een goede kans dat je winst hoger ligt.

Bijdrager
    JWB

Ik heb er ook nog één! Gekocht op 21 maart 2003 voor $7,50. Inmiddels gesplitst en nu dus 2x $429,11! Haha, gewoon gaaf zo’n aandeel Apple. Ik zou hem houden hoor, TS!

Bijdrager
    App-ie

Houden!

Bijdrager
    mowat

Ik wil geen negatieve noot zetten , maar als 2012 een economisch jaar wordt zoals 2008 , dan kan het aandeel Apple net als in dat laatste jaar ook terugvallen tot op 78 dollar.

Bijdrager
    Melle

@mowat… dat is wel heel kort door de bocht.
    Stel dat het aandeel een zelfde val zou maken als in 2008 (wat heel onwaarschijnlijk is, maar alles kan natuurlijk. Dat zou kunnen wanneer niemand nog iPads of iPhones zou kopen. Dan zou dat kunnen.)

Maar goed, stel dus dat ze even hard naar beneden zouden gaan als in 2008. Dan zouden ze nu zakken tot ongeveer 200. Onder de 100 dollar is gewoon niet realistisch.

Tenzij de wereld echt zou vergaan dit jaar. Maar ach, wat doet geld er dan nog toe.

Die Maya’s toch.

Bijdrager
    Melle

en het aandeel heeft gisteravond nabeurs voor het eerst meer dan 460$ gekost… maw… in 2012 zal de koers 99% zeker de grens van 500$ overschrijden…

Ik hoop dat ze eerst nog eens terug gaan naar 400 à 420… dan ga ik nog eens stevig inslaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Dus nabeurs zijn ze ineens $40 omhoog gegaan? Sodeju…

Inactief
    Anoniem

Wall Street gaat nu open! Ik ben zeer benieuwd naar AAPL.

Bijdrager
    Hansi2124

Plus 7,5 procent: $452,=

Inactief
    Anoniem

Dat maakt Apple dus weer het meest waardevolle bedrijf ter wereld.

Bijdrager
    mattietissen

Ik wil geen negatieve noot zetten , maar als 2012 een economisch jaar wordt zoals 2008 , dan kan het aandeel Apple net als in dat laatste jaar ook terugvallen tot op 78 dollar.

Voordat de prijs op 78 dollar stond was het (toenmalige dus) All time high van AAPL 200 dollar, voor het perspectief, anders ‘zet je zo’n negatieve noot’…

En geloof me als Europa failliet gaat dan zal Apple het er het minste last van hebben… Ja Apple heeft een markt in Europa, echter zullen mensen iPhones blijven kopen. En helemaal met landen als China zal Apple alleen maar omhoog gaan.
    We zitten nu ook in een recessie, mensen hebben minder te besteden ondanks dát verkocht Apple weer veel meer producten dan in 2010.

in 2012 zal de koers 99% zeker de grens van 500$ overschrijden…

Ehmmm… nee…. De kans dat Apple niet zo’n stijging zal meemaken is groter dan 99%. Ik schat 90%. Kijk naar Ahold, plotseling de boekhoudfraude (-60%). Ik herinner me nog dat RTLZ een enquete hield, eind 2010. De grote meerderheid dacht dat de AEX eind 2011 de 400 punten passeren zou… Mwa mwa mwa…

All my opinion… Heb nu 60% rendement op mijn aandelen in Apple.

Bijdrager
    Melle

@ mattietissen > je hebt uiteraard gelijk over die foutieve 99%, ik gebruikte dat ook eerder als uitdrukking dan als cijfer waar ik over had nagedacht.

Als ik echt over de kans zou nadenken, dat het apple aandeel in 2012 over de 500 gaat, dan meen ik toch dat die kans groter is dan 50%. Maw. 1 januari 2012 zie ik meer kans dat het aandeel apple boven de 500 staat, dan onder de 500.

Bijdrager
    Melle

ik heb trouwens gisteren een grote aandelenschijf verkocht > met 58% winst.

(en met groot bedoel ik, groot voor mij, dat wil zeggen 2000 euro geïnvesteerd, 3160 euro terug)

Bijdrager
    Melle

intussen het aandeel al op meer dan 550 dollar.

Bijdrager
    Melle

en hup… bijna 570 geïndigd… vooruit met de geit zou ik zeggen…

Bijdrager
    icecream

Waar kan ik precies Apple aandelen kopen en hoeveel ben ik er verplicht te kopen? Zou graag aandelen van Apple willen kopen, maar geen idee hoe dit in z’n werk gaat.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.