6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels

Apple 4K Thunderbolt display, misschien wel dichterbij dan we denken…

(@redactie: misschien wel een leuk opzetje voor een artikel waar alle andere Apple fora nog niet op gekomen zijn)

Als verwend fan van Apple houd ik met enige regelmaat de headlines in de gaten. Vandaag viel mijn oog op iets interessants.

Als je dit bericht even doorleest (en dit combineert met de geruchten van de afgelopen maanden) kun je naar mijn mening niets anders concluderen dat Apple dit jaar nog een 4K Thunderbolt display zal lanceren. Wellicht geen verassing, maar wat misschien nog wel belangrijker is: het 4K Thunderbolt display zal waarschijnlijk ook nog (relatief) betaalbaar worden, wellicht zelfs in lijn met de prijs van de huidige Thunderbolt display. Dit is iets wat voorheen nog voor onmogelijk werd gehouden. Immers, het enige 4K display wat Apple tot nu toe aanbiedt in de Apple Store heeft een veel steviger prijskaartje.

Nu loop ik natuurlijk flink op de zaken vooruit; Apple moet deze hoop eerst maar eens waar maken. Als trouw Apple fan gaat mijn hartje in ieder geval toch iets sneller kloppen. Ik zeg: fingers crossed:)

Bijdrager
    cids

ASUS unveils 28-inch, $799 4K display targeting price-sensitive pros

http://www.engadget.com/2014/01/06/asus-28-inch-4k-display/

CES: Lenovo toont twee 28 inch 4K-monitoren

http://nl.hardware.info/nieuws/38438/ces-lenovo-toont-twee-28-inch-4k-monitoren

Bijdrager
    computer space

Maar wat gaat Apple met het OS doen? 28 inch (er vanuit gaand dat Apple ook zo’n soort paneel als Asus/Lenovo gebruikt) 4K resolutie 1:1 pixelmapping in OSX levert een onwerkbaar systeem. Wordt het een soort Retina-modus (1:2 pixelmapping) dan zit je met 1920×1080 werkruimte. Daar zit geen pro op te wachten. Apple, kom nu eindelijk die belofte van schaalbaarheid uit OSX 10.0 Cheetah eens na!

Bijdrager
    Buzz

De Retina MacBook Pros hebben al een tijd de in de Display Preferences de mogelijkheid om in 5 stappen te schalen tussen grotere text aan de ene kant en meer ruimte op je scherm aan de andere kant, met de optimale 2x retina resolutie in het midden. Het resultaat ziet er goed uit, omdat eerst het scherm op een veel hogere resolutie wordt gerenderd, waarna het resultaat naar de retina-resolutie wordt verkleind. Omdat je een retina-pixel toch niet kan onderscheiden ziet dit er goed uit, maar het omhoog en omlaag schalen vraagt wel wat van de grafische kaart.

Zoiets zal zeker met een retina desktop scherm, mits de pixels klein genoeg zijn, ook mogelijk worden. Ideaal zou natuurlijk een verdubbeling van de resolutie van het huidige 27″ scherm zijn, maar dan heb je aan Thunderbolt 1 niet genoeg bandbreedte, dus dat zal alleen met de nieuwste Macs werken. Maar zelfs met de lagere 4K resolutie zal het op een scherm van 27″ of kleiner wel mogelijk zijn om naar een werkbare resolutie te schalen, denk ik, al ligt dan de optimale 2x retina resolutie waarschijnlijk niet meer in het midden, maar aan de kant van de grotere letters. We zullen zien hoe, wanneer en in welke prijscategorie Apple dit oplost. Maar de technologie hebben ze in ieder geval al in huis.

Bijdrager
    1984
    1984 op 30 december 2013

op den duur…..zou ik voor een 4K gaan…denk ik ….?

As you can see in the image below, the first thing he did was plug the 4K monitor into his 15-inch MacBook Pro with Retina display. Despite appearing to work flawlessly, the implementation is anything but…….klik

ASUS PQ321Q 4K 3840×2160 Monitor

De 32″ bied meer dan de 24 ” , de kosten zijn exclusief een nieuwe leesbril

Bijdrager
    1984

It looks like Sharp is planning full support for OS X in its upcoming 32-inch 4K IGZO touchscreen LCD LED monitor (PN-K322B) expected to launch in the US this fall. Sharp previously announced the 36 mm thin 4K panel with pen support in July, but Macotakara.jp snapped the photo above of Sharp demoing the display running OS X from a connected MacBook … klik zal het os van Apple dan veranderen …? Macios of zoiets of ga je de aanraak functies missen?

PN-K321 & PN-K322BH (2 achterste schermen)

De Sharp PN-K321 € 3.999,00 (in Apple store)
    De Sharp PN-K322BH heeft een adviesprijs van 6.930 euro exclusief BTW

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.