30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    slam

apple 24inch LED cinema display

Wie heeft via de Apple Store zo’n nieuw 24 inch scherm besteld ?

Volgens mijn verdeler zijn ze heel moeilijk leverbaar. In de store staan ze op 3/5 dagen levertijd maar volgens de reseller schuift die leveringsdatum steeds maar op.

Is dit correct ?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Media markt rotterdam had er een paar. die waren gelijk weg

iFactors lijnbaan heeft nu eindelijk een demo exemplaar.
    Ik hoorde al iemand bieden op dat ding. die wou m zo graag.
    Hij heeft m niet mee gekregen… helaas voor hem:P

Bijdrager
    Wondermac

Zelfde hier… Heb m al sinds oktober in bestelling staan bij A-Mac Utrecht maar die hebben zelf ook nog geen demo exemplaar.

Merk dat ik het er erg triest van Apple begin te vinden … zeker gezien de radiostilte van hun kant. Hoe serieus neem je je (trouwe) klanten.

Bijdrager
    iDelano

Tja.. je moet iets verzinnen om over te klagen.

Bijdrager
    Wondermac
    ”iDelano”

Tja.. je moet iets verzinnen om over te klagen.

Iets ? Sinds wanneer is het klagen als je bedrijven aanspreekt op het niet nakomen van hun commitments en het niet communiceren daar over ? Ben helemaal geen klager maar om nou ‘alles’ wat Apple doet te verafgoden gaat wat ver !

Anyway: Merry Christmas !

Bijdrager
    Jakobbb

Hier in België klaagt men ook al over de trage levering van de iPhones; gewoon schandelijk dat Apple voor deze artificiële schaarste zorgt!

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

wie zegt dat apple de schaarste zelf bewust creëert.

dat hebben jullie gewoon na gepraat van de media toen met de wii

wat is het nu voor een reclame voor een bedrijf om iets moois te maken en het vervolgens niet te kunnen leveren.
    Of erger nog. Niet uitleveren van het product omdat je de spanning wil opbouwen. Daar verdient geen enkel bedrijf geld mee. en je loopt risico dat de klant dan maar voor een concurrent kiest die een soortgelijk product wel leveren kan.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit maar het lijkt mij logischer dat apple de spullen als eerste via hun eigen verkoop kanalen verkopen wil. Officiële Apple stores wereldwijd en de online stores. De foto’s van de mensen die er al een hebben zijn voor een groot deel allemaal van mensen die het uit een officiële store hebben gehaald. Met de wii waren het productie problemen. Ze konden de vraag niet aan. Dat zal bij Apple nu niet het geval zijn omdat ze hun eigen voorrang geven op aanleveringen vanuit de fabrieken. Daarna komen de Reselers pas.

Bijdrager
    1984
    ”Wondermac”

Zelfde hier… Heb m al sinds oktober in bestelling staan bij A-Mac Utrecht maar die hebben zelf ook nog geen demo exemplaar..

Binnenkort leverbaar. Reserveer nu bij A-Mac.:wink:

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    hahaha… wat slecht
    ”sven-“

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139619

leuk sven maar die is al op slot
    je bedoelt vast deze http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139103

Bijdrager
    sven-

Lees het dan even door:

”Pieterr”

Doe gezellig hier mee: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139103

Bijdrager
    macses
    ”Jakobbb”

Hier in België klaagt men ook al over de trage levering van de iPhones; gewoon schandelijk dat Apple voor deze artificiële schaarste zorgt!

die schaarste is nu toch over? kreeg laatst een mail van switch

iPhone op stock!

Na een zeer lange periode waarin de iPhone 3G maar zéér moeizaam leverbaar was, hebben we nu eindelijk iPhones op vrije voorraad. Wil je dus nog een iPhone om onder de kerstboom te leggen, wees dan snel en reserveer nu je exemplaar!

Bijdrager
    Jakobbb

Wees dan snel … ik zie het al gebeuren nadat er 5 van die dingen verkocht zijn : “Sorry mensen ze zijn op “

Bijdrager
    Yvesm007
    ”Jakobbb”

Het is meestal Mobistar zelf hoor dat deze ophoud… :wink:

Bijdrager
    Hermanko

HET IS BIJ APPLE ALTIJD ZO GEWEEST, WAARSCHIJNLIJK OM DE BEGEERTE OP PEIL TE HOUDEN, HEEL ZUINIG MET DE LEVERINGEN TE ZIJN. IK WACHT GEDULDIG OP DE VOLGENDE GENERATIE IMAC. :apple:

Bijdrager
    Pieterr

Ik ken iemand die ook nog steeds op z’n Lisa wacht… :barbu:

Bijdrager
    Brainalyser

Zijn die schermen zo gewild??

Wat is er eigenlijk zo goed aan in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwste samsung syncmaster 24 inch, die ik persoonlijk ook erg mooi vind??

Want ze verschillen zo verschrikkelijk veel in prijs en ze lijken mij best hetzelfde te presteren. Ik zou ook wel zo’n nieuw scherm van apple willen maar ik vind ze echt te duur op dit moment en hoop eigenlijk op een prijsverlaging binnenkort, dan haal ik er misschien een anders zou het wel eens die nieuwste samsung of iets dergelijks kunnen worden. Want voor die apple cinema display kan ik makkelijk 2 of 3 andere 24 inch schermen kopen en als ik me best doe wel meer.

Bijdrager
    1984

@Hermanko druk eens op die caps lock-toets,:wink:

Bijdrager
    sven-
    ”Brainalyser”

Wat is er eigenlijk zo goed aan in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwste samsung syncmaster 24 inch

Want ze verschillen zo verschrikkelijk veel in prijs en ze lijken mij best hetzelfde te presteren. Ik zou ook wel zo’n nieuw scherm van apple willen maar ik vind ze echt te duur op dit moment

Kun je opnoemen over welke nieuwe Syncmaster het gaat?

Wat ik in ieder geval verwacht ik dat die Samsung wel weer een cheap TN paneel zal gebruiken, en misschien ook geen LED backlight.
    Heel veel mensen dachten (en denken soms nog steeds) dat de aluminium ACD’s van Apple ook overpriced waren/zijn, maar dat is niet waar. De kwaliteit van schermen zit ‘m niet altijd in termen als “reactietijd”, “contrastwaarden” etc.

”Brainalyser”

Want voor die apple cinema display kan ik makkelijk 2 of 3 andere 24 inch schermen kopen en als ik me best doe wel meer.[/b]

Ja, tweedehands schermen misschien:|

Moderator
    unSOUND
    ”Brainalyser”

Wat is er eigenlijk zo goed aan ?

Als je dat niet weet, heb je eigenlijk ook niet het recht om te gaan roepen dat ze duur zijn…

Bijdrager
    Pieterr
    ”unSOUND”
    ”Brainalyser”

Als je dat niet weet, heb je eigenlijk ook niet het recht om te gaan roepen dat ze duur zijn…

Maar jij kunt hem vast uitleggen waarom hij beter een Apple LED Cinema Display van €849 kan kopen dan bijvoorbeeld een Philips 240PW9ES van €500 of een HP LP2475w.

Bijdrager
    1984
    ”Pieterr”

HP LP2475w

Die kende ik nog niet,ziet er zeer goed uit voor ±€800?

Bijdrager
    sven-
    ”Pieterr”

Maar jij kunt hem vast uitleggen waarom hij beter een Apple LED Cinema Display van €849 kan kopen dan bijvoorbeeld een Philips 240PW9ES van €500 of een HP LP2475w.

Beide hebben geen LED backlight, dus echt eerlijk vergelijken is het niet..

Bovendien, als die HP 800e kost, dan vind ik de 850e van de nieuwe LED ACD nog best meevallen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”1984″

Die kende ik nog niet,ziet er zeer goed uit voor ± €800.

Prijsinformatie:
    HP LP2475w
    Philips 240PW9ES

”sven-“

Beide hebben geen LED backlight, dus echt eerlijk vergelijken is het niet.

Daar heb je gelijk in. LED backlight is zeker een voordeel.

”Brainalyser”

Zijn die schermen zo gewild??

Als ze even goed of beter zijn dan de vorige generatie Cinema Displays is dat wel te begrijpen.
    Zie voor een uitgebreide review daarvan: Apple Cinema Displays – Pure digital clarity. (De review is van http://www.colormanagement.nl/ )

Bijdrager
    Aerea
    ”Wondermac”

Zelfde hier… Heb m al sinds oktober in bestelling staan bij A-Mac Utrecht maar die hebben zelf ook nog geen demo exemplaar.

Merk dat ik het er erg triest van Apple begin te vinden … zeker gezien de radiostilte van hun kant. Hoe serieus neem je je (trouwe) klanten.

Ey, ey, A Mac heeft sinds woensdag een demo model staan.:P

Bijdrager
    R-Y
    ”Hermanko”

HET IS BIJ APPLE ALTIJD ZO GEWEEST, WAARSCHIJNLIJK OM DE BEGEERTE OP PEIL TE HOUDEN, HEEL ZUINIG MET DE LEVERINGEN TE ZIJN. IK WACHT GEDULDIG OP DE VOLGENDE GENERATIE IMAC. :apple:

Ik wacht tevens ook op de nieuwe generatie Imac, ben er best benieuwd naar.

Bijdrager
    Brainalyser
    ”sven-“
    ”Brainalyser”

Wat is er eigenlijk zo goed aan in tegenstelling tot bijvoorbeeld de nieuwste samsung syncmaster 24 inch

Want ze verschillen zo verschrikkelijk veel in prijs en ze lijken mij best hetzelfde te presteren. Ik zou ook wel zo’n nieuw scherm van apple willen maar ik vind ze echt te duur op dit moment

Kun je opnoemen over welke nieuwe Syncmaster het gaat?

Wat ik in ieder geval verwacht ik dat die Samsung wel weer een cheap TN paneel zal gebruiken, en misschien ook geen LED backlight.
    Heel veel mensen dachten (en denken soms nog steeds) dat de aluminium ACD’s van Apple ook overpriced waren/zijn, maar dat is niet waar. De kwaliteit van schermen zit ‘m niet altijd in termen als “reactietijd”, “contrastwaarden” etc.

”Brainalyser”

Want voor die apple cinema display kan ik makkelijk 2 of 3 andere 24 inch schermen kopen en als ik me best doe wel meer.[/b]

Ja, tweedehands schermen misschien:|

Die ik op het oog heb is de Samsung SyncMaster T240, niet heel nieuw maar wel uit 2008… En ik dacht dat dat LED meer voor de helderheid en vooral energie verbruik was, toch?? Wat ik zelf interessant vind is dat de het scherm van samsung vele male minder energie verbruikt dan die van apple… En het heeft veel aansluitmogelijkheden, terwijl die van apple alleen maar via de mini-displayport aangesloten kan worden en niet eens via DVI. Ik heb niet zoveel verstand van de schermen, TN panels en dat soort zegt mij niet zo veel, zie je daar dan veel verschil in?? De Samsung SyncMaster T240 kan je voor rond de 300 euro kopen dus wel degelijk 2 keer zo goedkoop als die van apple.

Moderator
    unSOUND
    ”Pieterr”
    ”unSOUND”
    ”Brainalyser”

Dat kan ik wel, maar als iemand zo weinig moeite neemt om zichzelf te informeren voor hij dingen begint te roepen, WIL ik daar misschien geen tijd in steken, omdat het dan voor 99% zeker verspeelde moeite is….

Bijdrager
    Pieterr

De kans dat je iemand van 18 jaar die een oogje heeft laten vallen op een monitor van minder dan 300 euro kunt overreden om een LED ACD te kopen acht ik ook niet zo groot. En waarschijnlijk voldoet die monitor voor zijn behoeften prima. Met een Opel Astra kom je immers ook van A naar B.

Bijdrager
    igeneric
    ”unSOUND”
    ”Pieterr”
    ”unSOUND”
    ”Brainalyser”

Dat kan ik wel, maar als iemand zo weinig moeite neemt om zichzelf te informeren voor hij dingen begint te roepen, WIL ik daar misschien geen tijd in steken, omdat het dan voor 99% zeker verspeelde moeite is….

Beste forumleden,

Ik wil op korte termijn een nieuwe monitor kopen voor gebruik met mijn nieuwe 15″ Macbook Pro. Ik heb gekeken naar bijv. de Samsung Syncmaster 2493HM en 2693HM. Deze hebben goede reviews gehad en zijn aantrekkelijk geprijsd, rond de helft van de ACD. Daarnaast zag ik in bovenstaande post andere modellen van Philips en HP.

In de achtergrond is er natuurlijk een groot verlangen om de ACD aan te schaffen. Ik heb het geld er ook wel voor, maar kan het prijsverschil nog onvoldoende plaatsen om zo maar de ACD aan te schaffen. Ik zou het zeer op prijs stellen indien forumleden die meer kennis van monitoren en de ACD hebben, me iets meer informatie kunnen geven over de verschillen tussen de reguliere displays en de ACD.

Alvast hartelijk bedankt!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.