12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hayrettin

apple 24 inch(oude generatie naar 27 inch monitor(nieuwe generatie)

Ik heb een vorige generatie Imac (24 inch, witte imac), heb een apple monitor 27 inch gekocht.

Alleen de koppeling is verschillend en weet niet hoe ik deze twee met elkaar zou kunnen koppelen.

Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie ook een antwoord hoe ik deze twee apparaten met elkaar kan koppelen.

Groet,

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Een witte Intel iMac? Die heeft de Mini-DVI. Je kan dan een Mini-DVI naar DVI adapter kopen, en dan een DVI naar mini-Displayport.

Bijdrager
    Hayrettin

Waar kan zo’n adapter kopen.

27 inch monitor heeft al een mini display kabel, waar je mee kunt koppelen met andere computers die dezelfde ingang hebben.

24 inch Imac heeft een mini DVI uitgang.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Te kopen:
    -mDVI naar DVI
    -DVI kabel
    -DVI naar mDP

Maar helaas kan je hiermee geen volledige 27″ Cinema aandrijven. Met deze setup kan je maar 1920×1200 halen en de 27″ Cinema is 2560 × 1440, en vereist daarom dual-link DVI. Dat levert de miniDVI stekker niet.

Bijdrager
    jeroentje

mmm ruilen ik heb een 24″ LED Cinema

Bijdrager
    Maverick9898

Misschien een beetje een rare vraag, maar had je dat niet uit kunnen zoeken voordat je dit koopt? Zo’n 27 inch scherm is ook niet dat je zegt goedkoop ofzo;).

Bijdrager
    Japsuh

Het is natuurlijk ook een beetje vreemd dat er constant een ander stekkertje wordt gebruikt… Ik vind niet dat je hem daar echt van kan beschuldigen.

Bijdrager
    Hayrettin

heb ook een nieuwe generatie macbook pro, daar heb ik geen problemen mee.

Wil ook graag met mijn Imac werken en gebruiken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat kan wel, maar niet op volle resolutie.

Bijdrager
    Hayrettin

Dankje voor je info

Bijdrager
    bmwk100rs
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@bmwk100rs
    Die link had ik al gegeven, maar goed. Het kan wel zijn dat die converter bestaat, maar je hebt nog steeds geen dual-link DVI omdat mini-DVI dat simpelweg niet levert. Daardoor kom je niet op een resolutie hoger dan 1920×1200. Hierdoor zal je dus constant zwarte banden op je scherm zien.

@Japsuh

Apple gebruikt sinds 2003 al mini-DVI (Alu PowerBook G4) en is sinds 2008 over op mini-DP met de Unibody Pro’s. Ook op de Pro-desktop’s gebruiken ze sinds 2004 vooral DVI. Nu is dat ook mini-DP. Op de consumenten laptops en desktops gebruikten ze vanaf 2002 veelal mini-VGA, en dat is nu ook mini-DP. Eigenlijk wel handig dus, want nu werkt één stekker op alle Mac’s, in tegenstelling van de DVI, VGA, composite en ADC verbindingen van de beginjaren van 2000.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.