9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Haike

Apple 24" Cinema Display op zwart (Opgelost)

Ik kon er geen bestaand topic over vinden dus waag ik me aan een nieuwe.

Iemand hier ervaring met Apple 24″ Cinema Display’s? De mijne ging met letterlijk gekreun, gisteren op zwart. De kabel is het (denk ik) niet, want de USB poorten achterop doen het nog, en als ik daar een stick in douw, dan worden die gewoon zichtbaar op het scherm van mijn MBP. Ik kan ook nog gewoon de MBP aan de kabel laden. Bij Ifixit kwam ik wel dergelijke meldingen tegen maar geen oplossing van wat het dan kan zijn. Iemand ideeën?

Inactief
    Anoniem

Doet hij het op een andere mac ook niet?
    Als dat wel het geval is even een PRAM reset uitvoeren op je mac

Bijdrager
    Haike

Ik heb geen andere mac ter beschikking, dus dat kan ik niet uitproberen. Moet ik die PRAM doen terwijl het scherm via de kabels met de MBP verbonden is, of maakt dat niet uit?

Bijdrager
    Haike

Prammen met of zonder de kabels eraan, het blijft op zwart, bij de 24″. Moet ik daar uit concluderen dat het scherm is overleden?

Bijdrager
    Haike

Vandaag het scherm weggebracht naar de Store. Ze dachten dat het moederbord kapot is, maar helemaal zeker weten deden ze het niet. Om daar achter te komen moet hij worden getest en uitklaar. Als dat het is ben ik met 7 tientjes klaar. Als het scherm is, en er moet een nieuwe in, kost dat 566,- inc BTW, plus drie tientjes arbeidsloon. Zouden jullie dat laatste doen voor een scherm uit 2009?

Bijdrager
    Haike

Gefikst, oorzaak: kapot Moederbord.

Bijdrager
    roborobbie

Hi. Zou graag willen weten wat het repareren je gekost heeft. heb hetzelfde probleem namelijk.

Bijdrager
    Haike

Robbie,

Je hebt een PM.

Bijdrager
    Haike

Goed; ik bump maar ff mijn eigen topic. Alles wat hier boven staat is van 5 jaar geleden redelijk exact ook nog want ook nu is het begin april. Afgelopen Vrijdag ging het scherm opnieuw op zwart, ditmaal zonder gekreun. Gisteren met het scherm wederom naar de genieusbar geweest. Hij kreeg er even leven in. Nou zei hij het is dus niet uw scherm, maar wederom uw moederbord, waarschijnlijk een niet meer goed functionerende condensator. Dat gaat dan niet lang mee zei ik.

Ik begrijp uw redenatie maar die is niet realistisch. antwoord hij, (wat een prachtige NLP training krijgen die gasten) 5 jaar is de gemiddelde doorlooptijd, en zelfs als dit nog onder garantie zou vallen, wij hebben allang die onderdelen niet meer. Einde verhaal en hij wenste me veel succes.

Maar goed, weet iemand hier toevallig waar ik toch nog aan zo’n moederbord kan komen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.