6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wimbo

Apple 20″ TFT en gaming

Ik zit eraan te denken om een 20″ TFT (of 23″) scherm van Apple aan te schaffen (ter vervanging van mijn sony 19″ TFT). Dit scherm zal via een (DVI) KVM switch gedeeld worden met 2 computers (1 MacBook Pro en een PC). Op de PC speel ik voornamelijk spelletjes (Battlefield 2 en andere FPS games).

Is dat Apple scherm een beetje geschikt om op te gamen? De refresh rate ligt zo rond de 14ms dus dat moet niet zo’n probleem zijn (lijkt me).

Als gamen geen probleem opleverd, dan gaat mijn 19″ weg en neem ik een 23″ anders een 20″.

Ervaringen zijn welkom.

Bijdrager
    I-think
    ”wimbo”

Is dat Apple scherm een beetje geschikt om op te gamen? De refresh rate ligt zo rond de 14ms dus dat moet niet zo’n probleem zijn (lijkt me).

Het is niet zo’n gamescherm dus, 14ms is eigenlijk echt teveel voor Battlefield 2/ FEAR en dat soort spellen. 8ms of minder is een veel betere en goedkopere keus, kijk maar eens naar Samsung 913 etc!
    Wel een stuk minder mooi, maar ja.
    Als je het wilt voelen moet je gewoon eens naar een Apple store gaan en het eens proberen om een mooi spel te spelen en dan je kan je vervolgens zelf zien of je daar tevreden mee bent!

Bijdrager
    wimbo
    ”I-think”
    ”wimbo”

Het is niet zo’n gamescherm dus, 14ms is eigenlijk echt teveel voor Battlefield 2/ FEAR en dat soort spellen. 8ms of minder is een veel betere en goedkopere keus, kijk maar eens naar Samsung 913 etc!
    Wel een stuk minder mooi, maar ja.
    Als je het wilt voelen moet je gewoon eens naar een Apple store gaan en het eens proberen om een mooi spel te spelen en dan je kan je vervolgens zelf zien of je daar tevreden mee bent!

Ik had dat vermoeden al een beetje. Waarschijnlijk dan maar een 20″ inch en de sony nog maar even houden.

Moderator
    unSOUND
    ”I-think”

Het is niet zo’n gamescherm dus, 14ms is eigenlijk echt teveel voor Battlefield 2/ FEAR en dat soort spellen.

Dat vind ik wel knap, als je bedenkt dat het menselijk ook niet lager dan 12ms kan waarnemen…

Bijdrager
    roblemmen
    ”unSOUND”
    ”I-think”

Het is niet zo’n gamescherm dus, 14ms is eigenlijk echt teveel voor Battlefield 2/ FEAR en dat soort spellen.

Dat vind ik wel knap, als je bedenkt dat het menselijk ook niet lager dan 12ms kan waarnemen…

Tsja unSOUND dat zei ik eerst ook, maar onbewust merkt je het oog het wel degelijk op.

Maar dat is alleen maar feitelijk gezever, aangezien als jij onbewust iemand de hoek om ziet komen bij een shooter dan merk je hem dus niet op en kan je hem net zo goed niet gezien hebben.:wink:

Bijdrager
    Nikita

Mijn scherm heeft dacht ik 16 ms reactietijd, maar ik speelde Call of Duty zonder problemen. Is ook een shooter tenslotte…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.