-
Q:
Appje dat Apple Remote ‘emuleert’?
Ik vroeg me af of er een appje bestaat dat de Apple Remote ‘emuleert’? Een appje dus dat via WIFI verbinding maakt met je computer en dezelfde events stuurt als de Apple Remote zodat je dus DVD player, iTunes, Quicktime, Front Row, Keynote en dergelijke kan bedienen. Ik had al even gezocht maar vind alleen maar remotes voor andere doeleinden.
”MrAcid”Niet voor de iPhone, wel voor de Mac zelf. SofaControl heet het. Misschien dat je wat met hun code kan (heb het vermoeden dat je een App wilt maken namelijk ;)), aangezien de scripts die ze gebruiken gewoon uit te lezen en aan te passen zijn in de settings.
Thanks, zal eens kijken. Wil graag een App met die functionaliteit, dus als het niet bestaat maak ik het zelf wel ja
”PascalW””MrAcid”Niet voor de iPhone, wel voor de Mac zelf. SofaControl heet het. Misschien dat je wat met hun code kan (heb het vermoeden dat je een App wilt maken namelijk ;)), aangezien de scripts die ze gebruiken gewoon uit te lezen en aan te passen zijn in de settings.
Thanks, zal eens kijken. Wil graag een App met die functionaliteit, dus als het niet bestaat maak ik het zelf wel ja
Hmz.. gaat je wel even tijd kosten denk ik. Nog een vraag.. mag je die codez wel zomaar gebruiken?
Bestaat al wel: DVDmote (http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=285755608&mt=8)
Helaas ondersteunt DVDmote iTunes, Quicktime en Keynote niet, maar voor DVD Player en Front Row bestaat er dus al zoiets.
Dat is er zeker. En het is nog gratis ook!
Klik hier om naar het programma gebracht te worden in de iTunes store.
Ik heb ondertussen zelf een oplossing gemaakt, het nadeel is alleen dat de client applicatie op je Mac als root moet draaien omdat er met de kernel gecommuniceerd dient te worden.
Dit maakt het mijns inziens ongeschikt om uit te brengen, dus ik ga kijken of ik het nog aan kan passen zodat de client applicatie niet als root gedraaid hoeft te worden. Als dat mogelijk is zal ik de applicatie ook uitbrengen.Is Snatch niks? Moet je wel zelf de gewenste functies aanmaken, in de app zelf, wat erg simpel is. Je kan het simpel รก la Remote houden, maar je kan ook 4 pagina’s vol programmeren. Bonus is de trackpad en keyboard op afstand
Inmiddels is er een app: Rowmote http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=300265786&mt=8
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.