14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    PascalW

Appje dat Apple Remote ‘emuleert’?

Ik vroeg me af of er een appje bestaat dat de Apple Remote ‘emuleert’? Een appje dus dat via WIFI verbinding maakt met je computer en dezelfde events stuurt als de Apple Remote zodat je dus DVD player, iTunes, Quicktime, Front Row, Keynote en dergelijke kan bedienen. Ik had al even gezocht maar vind alleen maar remotes voor andere doeleinden.

Bijdrager
    MrAcid

Niet voor de iPhone, wel voor de Mac zelf. SofaControl heet het. Misschien dat je wat met hun code kan (heb het vermoeden dat je een App wilt maken namelijk ;)), aangezien de scripts die ze gebruiken gewoon uit te lezen en aan te passen zijn in de settings.

Bijdrager
    PascalW
    ”MrAcid”

Niet voor de iPhone, wel voor de Mac zelf. SofaControl heet het. Misschien dat je wat met hun code kan (heb het vermoeden dat je een App wilt maken namelijk ;)), aangezien de scripts die ze gebruiken gewoon uit te lezen en aan te passen zijn in de settings.

Thanks, zal eens kijken. Wil graag een App met die functionaliteit, dus als het niet bestaat maak ik het zelf wel ja:)

Bijdrager
    Sunneh
    ”PascalW”
    ”MrAcid”

Thanks, zal eens kijken. Wil graag een App met die functionaliteit, dus als het niet bestaat maak ik het zelf wel ja:)

Hmz.. gaat je wel even tijd kosten denk ik. Nog een vraag.. mag je die codez wel zomaar gebruiken?

Moderator
    unSOUND

Salling Clicker heeft zoiets voor een aantal GSM’s, wellicht gaan zij ook een iPhone versie maken ?

Bijdrager
    joostwijnglas

Bestaat al wel: DVDmote (http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=285755608&mt=8)

Helaas ondersteunt DVDmote iTunes, Quicktime en Keynote niet, maar voor DVD Player en Front Row bestaat er dus al zoiets.

Bijdrager
    PascalW

sofacontrol is sowieso niet wat ik zoek, het gaat om een app die zich voordoet als de Apple remote. Het voordeel daarvan is het brede scala apps dat je dan kunt besturen.

Bijdrager
    Brainiac

Dat is er zeker. En het is nog gratis ook!

Klik hier om naar het programma gebracht te worden in de iTunes store.

Moderator
    Poezenbeest

Die is alleen voor iTunes… we zoeken iets breders, dus ook voor FrontRow en andere programma’s op de Mac…

Bijdrager
    PascalW

Ik heb ondertussen zelf een oplossing gemaakt, het nadeel is alleen dat de client applicatie op je Mac als root moet draaien omdat er met de kernel gecommuniceerd dient te worden.
    Dit maakt het mijns inziens ongeschikt om uit te brengen, dus ik ga kijken of ik het nog aan kan passen zodat de client applicatie niet als root gedraaid hoeft te worden. Als dat mogelijk is zal ik de applicatie ook uitbrengen.

Bijdrager
    Rudy-M

Is Snatch niks? Moet je wel zelf de gewenste functies aanmaken, in de app zelf, wat erg simpel is. Je kan het simpel รก la Remote houden, maar je kan ook 4 pagina’s vol programmeren. Bonus is de trackpad en keyboard op afstand:wink:

Bijdrager
    PascalW

Zover ik kan zien kan snatch alleen maar keyboard events sturen.

Daarnaast heb ik ondertussen zelf een oplossing gemaakt, de client applicatie hoeft nu ook niet meer als root te draaien.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Moderator
    Poezenbeest

Ik zeg… uitbrengen die hap…

Bijdrager
    joostwijnglas
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.