11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    brabant

Appen in de auto makkelijk onmogelijk te maken??

Ik rijd de laatste tijd veel over onze wegen en erger me dood aan al die lui, die al dan niet slingerend met hun smartphone bezig zijn en daarmee grote risico’s nemen voor de rest van de weggebruikers.
    Zou het niet mogelijk zijn om het toetsenbord uit te schakelen als je harder dan bijvoorbeeld 5 km per uur je je verplaatst. Is daar geen app voor die dat kan? Gewoon toetsenbord weglaten en je kunt niet meer appen en zo. Oplossing lijkt mij??

Bijdrager
    Shmoo

Werkenbijdeoverheid.nl

Bijdrager
    Niels

Absoluut met je eens dat appen achter het stuur niet kan, maar hoe wil je dat gaan aanpakken voor passagiers in de auto, OV reizigers, etc.

De oplossing is simpel: zet als bestuurder je telefoon stil en leg deze buiten handbereik. Dit is iets wat iedere automobilist kan en zou moeten doen. Jammer genoeg delen niet alle medeweggebruikers de beschaafdheid om dit ook te doen.

Moderator
    Night

Die app bestaat al:

https://itunes.apple.com/nl/app/interpolis-automodus/id1086050012?mt=8
    (ASR heeft voor Android ook een soortgelijke app uitgebracht)

Verder heeft iOS 11 ook een functie die het GSM-gebruik tijdens autorijden zou moeten verminderen:

iOS 11: Niet storen tijdens autorijden instellen en gebruiken

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem
    NielsDam op 09 januari 2018

…De oplossing is simpel: zet als bestuurder je telefoon stil en leg deze buiten handbereik. Dit is iets wat iedere automobilist kan en zou moeten doen…

Die oplossing is niet zo simpel, omdat de smartphone natuurlijk vaak als navigatiesysteem dient.

Wegleggen is dan net iets minder handig. .:)

Maar je toetsenbord gebruiken terwijl je rijdt? Nee natuurlijk.
    Dat is ook helemaal niet nodig. Want met Hey Siri en Oké Google kom je ook een heel eind.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Brombeer

Kooi om je auto heen lassen en als er eentje niet op het verkeer let maar met zijn telefoon zit te pielen, geef je hem een zetje. Of bouw een sirene in. Schrikken ze ook van.
    Je kunt ook dit ding in je binnenzak stoppen.

Bijdrager
    janau
    Night op 09 januari 2018

Die app bestaat al:

Verder heeft iOS 11 ook een functie die het GSM-gebruik tijdens autorijden zou moeten verminderen:

iOS 11: Niet storen tijdens autorijden instellen en gebruiken

Die functie werkt bij mij prima. Helemaal met mijn Tomtom die – als het dan echt moet – eventueel een WhatsAppbericht kan voorlezen. Maar zonder mogelijkheid om te reageren. En dat is maar goed ook.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  janau.

Bijdrager
    brabant

Die functie werkt bij mij prima.

Bij mij werkt Navigon niet als ik de blokkade aan wil zetten, vandaar de zoektocht naar een goede oplossing met behoud van navigatie (zonder Apple Kaarten oid)

Bijdrager
    tinus_omt

Als het simpel was was het er natuurlijk al. Iedereen wil dat hij zelf van alles met zijn telefoon kan en mag doen in de auto en dat andere mensen opletten in het verkeer.

Ik kwam overigens dit juweeltje ook nog tegen:

Notes:
    If your car supports CarPlay and you connect your iPhone, Do Not Disturb while driving isn’t activated automatically.

Bijdrager
    KarelWillem

Daar heb ik Android Auto voor (op de smartphone).

Maar ja…:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.