11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ibook2fast

Appeltje-Q verwijderen?

Is het mogelijk om de toetscombinatie ‘Appeltje-Q’ te verwijderen uit het menu? Het menucommando ‘Stop’ mag gewoon blijven staan. Hiermee wil ik voorkomen dat het programma (in mijn geval ‘Mail’) niet zomaar wordt afgesloten. Mail zorgt er namelijk op dit moment voor dat alle spam ed. verwijderd wordt.

Bijdrager
    iAgree

Uhh hele vreemde vraag zeg, en hoezo quite mail vanzelf, dat heeft niets met een menu functie te maken volgens mij , die appeltje q zit er in om een prog te quitten als je dat zelf wilt en niet om zomaar te quitten uit zichzelf,of je hem kunt verwijderen betwijfel ik ten zeerste maar zeker weten doe ik het niet.

Bijdrager
    Turbanus

Switcher die zijn linkerhand niet kan bedwingen?:?

Bijdrager
    TonE

Nou, beter als een die z’n rechterhand niet kan bedwingen:lol:

Bijdrager
    ibook2fast

Haha, nee zeker geen switcher!!! :D Al zijn dat wel hele slimme mensen!! :wink: Maar wel een die z’n linkerkand niet kan bedwingen. Met de combinatie ‘Appeltje-Tab’ en ‘Appeltje-Q’ sluit ik vaak razendsnel alle programma’s af. Alleen mag Mail dus niet per ongeluk afgesloten worden. Is het uberhaupt mogelijk om toescombinaties te wijzigen of te verwijderen in het programma zelf (dus niet m.b.v. andere programmaatjes)?

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk het niet, want die zitten wel heel diep in de progjes verankerd…..:wink:

Bijdrager
    Nikita

ik gebruik voor Appeltje + Tab m’n middelvinger op de tab en bij Appletje+Q m’n wijsvinger… kan je nooit misdrukken (tenzij je inderdaad HEEL snel typt :wink: )

Bijdrager
    Esquare

Je kunt met “Keyboard Shortcuts” in het voorkeurenpanelen voor je toetsenbord een andere toetsencombinatie aan Quit toekennen (bijvoorbeeld shift-appeltje-Q).

Bijdrager
    ibook2fast

Esquare, da’s een goeie! Ik denk dat ik hier wel iets aan heb, bedankt!

Bijdrager
    ibook2fast

Oeps… iets te vroeg gejuicht. Na het instellen van de toetscombinate ‘Alt-Appeltje-Q’ kan vanuit Mail het programma inderdaad niet meer gestopt worden met ‘Appeltje-Q’, maar….
    Als je met ‘Appeltje-Tab’ naar Mail gaat (Appeltoets ingebrukt blijven houden) en daarna appeltje-Q doet stopt het programma alsnog! Helaas nog geen goede oplossing…

Bijdrager
    Esquare
    ”ibook2fast”

Als je met ‘Appeltje-Tab’ naar Mail gaat (Appeltoets ingebrukt blijven houden) en daarna appeltje-Q doet stopt het programma alsnog!

Blijkbaar roept die switcher de quit-routine op een andere manier aan… Daar is weinig aan te doen, vrees ik. Als je dat zou (kunnen) blokkeren, kun je vast geen enkel programma meer stoppen vanuit de switcher…

Je zou natuurlijk ook een scriptje kunnen schrijven dat alle programma’s op Mail na afsluit en dat onder een eigen sneltoets stoppen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.