17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iDJ

Appeltje-i in Safari?

Bij toeval kwamen we vandaag achter, een voor ons, totale verrassing:
    Een shortcut die we nog niet kende: Appeltje-i in Safari.
    Je mail opent dan een nieuwe mail met de complete html-pagina.
    Met alle werkende links, hardstikke handig als je veel site-links over en weer stuurt.

Nu vraag ik me alleen af of deze mails ook op een windows met een willekeurig mailprogramma ook de complete html-opmaak ziet? Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand dit eens testen?

Alvast bedankt,
    iDJ

Bijdrager
    dimelot

Dit ff lezen…

Bijdrager
    iDJ
    ”dimelot”

Dit ff lezen…

Maar daar wordt niet echt een duidelijk antwoord gegeven op de vraag.
    HOE ziet het er bv. in entourage uit? Voorbeeld iemand?

Bijdrager
    Nikita
    ”iDJ”
    ”dimelot”

Dit ff lezen…

Maar daar wordt niet echt een duidelijk antwoord gegeven op de vraag.
    HOE ziet het er bv. in entourage uit? Voorbeeld iemand?

Entourage is een Mac-only programma van MS… Ik zal het eens proberen hoe het er uit ziet op een Windows systeem… Morgen :wink:

Bijdrager
    iDJ

[/quote] Entourage is een Mac-only programma van MS… Ik zal het eens proberen hoe het er uit ziet op een Windows systeem… Morgen :wink:[/quote]

Ik ben benieuwd…

Bijdrager
    Powerrrr….

Werkt perfect bij mij.
    Ik gebruik dt vaak om sites terug te vinden op mijn werk.

.

Bijdrager
    iDJ
    ”Powerrrr….”

Werkt perfect bij mij.
    Ik gebruik dt vaak om sites terug te vinden op mijn werk.

.

Op Mac en op Windows hetzelfde?

Bijdrager
    iPod Jimmy

Bij mij niet.

Bijdrager
    Deskman

Het stuurt een webpagina als HTML door. Dat gaat dus prima. Het maakt ook nog eens een schone textversie er van voor non-html mailclients (kijk maar in ‘plain text version’ als je het naar jezelf mailt)

Helaas zijn de meeste mailclients wel tot het renderen van HTML in staat, maar kunnen zaken met CSS toch fout gaan. Ook sites met frames gaan de mist in.

Bijdrager
    Lexilyn

Ik stuur zo wel eens iets door naar mijn werk (PC-XP-Internet Explorer) en dat gaat ook prima hoor.

Bijdrager
    Nikita

Alles werkt in principe, maar door de parano├»de-instelling van Outlook Express op Windows XP krijg ik wel 4x de melding dat “bepaalde onderdelen staan uitgeschakeld” … Oke, maar 1 keer die melding is genoeg :?

Bijdrager
    iDJ

Dus dan zou ik zo mijn nieuwsbrief kunnen opmaken in iWeb en versturen via mail,
    ik neem aan, dat hoe meer links er in de site zitten, hoe meer foutmeldingen je kan verwachten :?

Zou een hele vooruitgang betekenen :D

Bijdrager
    Deskman

Ja, dat kan, die tip heb ik ook al eerder ergens losgelaten.

Links zijn geen enkel probleem…
    Helaas is de meest betrouwbare methode om de nieuwsbrief in tabellen op te maken…

Bijdrager
    iDJ

is al beter dan alleen tekst en een plaatje bijvoegen zonder link :)

Bijdrager
    Nikita

Het waren trouwens Active-X meldingen (dat die uit staan)… Nou had ik de voorpagina van RTL Nieuws doorgestuurd, dus ik vraag me af wat voor A-X dingen daar in zitten. Als daar zoveel van die dingen inzitten, zouden ze alleen door IE goed weergegeven kunnen worden :?

Bijdrager
    Xigh

Je zou het ook kunnen proberen in Hotmail en Gmail en kijken of het daar goed doorkomt. Hotmail is zo Microsoft als maar kan, dus als het bekeken moet worden:wink: Ik probeer zelf wel even.

Edit: in hotmail werkt het niet. De links en dergelijke komen door, maar een groot aantal afbeeldingen en de opmaak komen niet door.

Bijdrager
    Matthiasb

Nog even dit onderwerp bovenhalen omdat het wss niet nodig is hier een nieuw topic over te starten…
    Ik wil deze nieuwsbrief via appeltje + I doorsturen naar een lijst mensen, maar ik merk dat hij bij Windoos volledig verkeerd wordt weergegeven. De achtergrond en het lettertype valt bvb. weg. Weet iemand wat er mis is? Ik heb alle links toch goed gemaakt, dacht ik?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.